;
خواص گیاهان دارویی

مصرف این گیاهان را فراموش نکنید، چاره هر درد به صورت طبیعی!

گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری ها: بخش سلامت مجله خبری چشمک در سلسله مطالب خواص گیاهان دارویی به معرفی 9 گیاه معجزه آسا برای بسیاری از بیماری ها پرداخته است. با استفاده از این 9 گیاه می توانید از شر بیماری های خود خلاص شوید.

وقتی بیمار هستیم، می خواهیم مسکن مصرف کنیم و به سرعت از شر مشکلات و احتمالاً عوارض بیماری خلاص شویم. اما این داروها که برای رهایی از این بیماری ها مصرف می کنیم می توانند تعادل بدن ما را به هم بزنند. مثلا؛ می تواند باعث درد معده شود و می تواند یک ناحیه را در حالی که ناحیه دیگری را التیام می دهد، مختل کند.

به همین دلیل بدون مراجعه به دکتر می توان، به سراغ داروهای مسکن طبیعی برویم.می توانیم نوشیدنی ها و غذاهایی را انتخاب کنیم که برای معده ما مفید هستند. این می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. تقویت سیستم ایمنی باعث می شود که بیماری ها در مدت کوتاهی از بدن خارج شوند.

شاید بپسندید: می دونی واقعاً چند ساله ای!؟| با این آزمون علمی،سن واقعی (بیولوژیکی) خودت رو تشخیص بده!

درمان طبیعی با گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری ها

در سال های اخیر، مفهوم طب طبیعی به طور فزاینده ای رایج شده است. ما می توانیم “گیاهان” را به این درمان های طبیعی اضافه کنیم زیرا برخی از گیاهان موجود در طبیعت می توانند بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان را درمان کنند. به ویژه استفاده از برخی گیاهان در تولید دارو موجب کنجکاوی شهروندان نسبت به این بخش شده است.

بنابراین، گیاهان موجود در طبیعت چه فوایدی برای بدن انسان دارند؟ در این مطلب به بررسی 9 بهترین گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری ها اشاره شده است. توصیه می شود این گیاهان را در منزل داشته باشید و در صورت ضرورت مصرف کنید. این 9 گیاه عبارتند از:

شاید بپسندید: سلامت دستگاه گوارش با فیبر: ۱۴ مواد غذایی دارای فیبر بالا که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری ها

کُهَن‌دار یا گینکو

اگر بخواهیم مهمترین فواید کُهَن‌دار یا گینکو را فهرست کنیم: برای زوال عقل، آلزایمر، سلامت چشم، بهبود التهاب، دیابت، التیام استخوان، اضطراب و افسردگی و حتی استرس مفید است.

کُهَن‌دار یا گینکو

شاید بپسندید: درمان استرس و اضطراب: به جای دارو از این ۱۰ غذا استفاده کنید

زردچوبه

اگر فواید زردچوبه را فهرست کنیم؛ به کاهش درد ناشی از بیماری های التهابی مانند آرتریت، جلوگیری از سرطان، توقف جهش DNA و درمان بسیاری از بیماری های پوستی کمک می کند.

مخروط‌ سانان

فواید مخروط‌ سانان؛ می توان از آن در درمان سرماخوردگی، برونشیت و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی استفاده کرد. همچنین به تقویت ایمنی کمک می کند.

گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری ها

دانه کتان

بهترین راه برای مصرف بذر کتان این است که آن را روی بلغور جو دوسر، غلات، سالاد بپاشید و از آن در نان ها و شیرینی های خانگی استفاده کنید. می توانید بذر کتان را همانطور که هست مصرف کنید یا به صورت قرص طبیعی، روغن و آرد پیدا کنید.

شاید بپسندید: خواص تخم کتان: ۷ معجزه تخم کتان برای سلامتی که نمی دانستید

روغن درخت چای

اعتقاد بر این است که برای آکنه، التیام پای آسیب دیده ورزشکاران، زخم های جزئی، شوره سر، نیش حشرات، بیماری های التهابی پوست مفید است.

روغن نیلوفر پیچ یا ایپوموئِه

فواید روغن نیلوفر پیچ یا ایپوموئِه؛ درمان بیماری های پوستی خفیف، درد قفسه سینه، یائسگی، التهاب ها، نوروپاتی دیابتی، مولتیپل اسکلروزیس، PCOS، فشار خون.

روغن نیلوفر پیچ یا ایپوموئِه

شاید بپسندید: بهترین روغن های آرامش بخش: ۷ روغن گیاهی برای درمان استرس

عصاره هسته انگور

فواید عصاره هسته انگور شامل پیشگیری از سرطان، کمک به کاهش کلسترول بد LDL، کمک به گردش خون عروق پا و متعادل کردن فشار خون است.

اسطوخودوس

در برابر اضطراب موثر است. همچنین دارای فوایدی مانند تنظیم خلق و خو و تأثیر بر عملکرد شناختی است. همچنین باعث می شود راحت تر به خواب بروید.

همچنین می توان روغن اسطوخودوس را که در رایحه درمانی نیز استفاده می شود رقیق کرد و روی پوست مالید. علاوه بر این، اثر ضد التهابی آن کشف شده است.

بابونه

چای بابونه که بیش از 1 میلیون فنجان در روز در سراسر جهان مصرف می شود، به دلیل خواص تسکین دهنده و آرام بخش آن شناخته شده است. همچنین به صورت مایع، کپسول و قرص تولید می شود.

شاید بپسندید: خواص بابونه: از تسکین درد تا آرامش اعصاب و درمان استرس

گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری ها

احتمالاً بپسندید: تحقیقات تازه در مورد قهوه: آیا واقعا قهوه برای بدن و مغز ما مفید است یا مضر؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا