;
درمان خانگیسلامت

درد مفاصل و استخوان: ۸ درمان خانگی موثر برای ناراحتی و درد مفاصل و استخوان

درد مفاصل و استخوان: بسیاری از افراد ممکن است با نوعی بیماری اسکلتی عضلانی مواجه شوند. ممکن است شما نیز یکی از آنها باشید که گاهی إحساس ناراحتی و درد در مفاصل و استخوان ها إحساس کنید. در واقع در حالی که می توانید بدون هیچ مشکلی به زندگی روزمره خود ادامه دهید، ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که إحساس خوبی نداشته باشید.

برای آن روزها، بهتر است برخی از برنامه های پشتیبان داشته باشید تا بتوانید بدون حواس پرتی و بدون نیاز به ملاقات با پزشک به زندگی خود ادامه دهید. در بخش سلامت ۸ درمان خانگی برای ناراحتی مفاصل و استخوان وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین غذاهای سرشار از ویتامین  K که برای سلامت قلب و استخوان خود باید استفاده کنید!

۱.داروهای بدون نسخه

وقتی کمی احساس سفتی می کنید و می خواهید ناراحتی خود را کاهش دهید، می توانید برخی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن یا مسکن هایی مانند استامینوفن را خریداری کنید. این ها دارو ها می توانید برای چند ساعت درد و ناراحتی شما را تسکین دهد.

درد مفاصل و استخوان، با این حال، توجه داشته باشید که باید مصرف این داروها را به حداقل برسانید. استفاده طولانی مدت می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی مانند مشکلات گوارشی، مشکلات کلیوی یا تأثیر بر قلب شود.

درد مفاصل و استخوان

۲.کمپرس

اگر می خواهید از عوارض جانبی ناخوشایند NSAID ها جلوگیری کنید، کمپرس گرم و سرد یک جایگزین عالی است. این که از کدام نوع استفاده می کنید بستگی به تجربه شما دارد.

درد مفاصل و استخوان، به عنوان مثال، اگر مفاصل شما سفت هستند و می خواهید شل شوند، باید از کمپرس گرم استفاده کنید. اگر مفاصل شما دچار مشکل هستند، باید از کمپرس سرد استفاده کنید. هر دو برای کاهش اسپاسم عضلانی نیز مفید هستند.

کمپرس سرد و گرم یک درمان خانگی آسان است زیرا همه افراد در خانه خود حوله و آب جاری دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری آب (نه خیلی داغ) را گرم کنید و روی حوله خود بریزید یا یک حوله را خیس کنید و در فریزر بگذارید تا خنک شود.

۳.حمام نمک اپسوم

این کار شبیه نحوه عملکرد کمپرس گرم است، اما مزایای بیشتری دارد زیرا کل بدن شما در آب گرم خیس می شود. همچنین، نمک اپسوم دارای منیزیم است که ثابت شده است که به التهاب کمک می کند.

درد مفاصل و استخوان، زمانی که احساس کردید ناراحتی مفصلی یا استخوانی دارید، در حمام دو فنجان نمک بریزید. شما می توانید تا ۳۰ دقیقه در حمام نمک اپسوم بنشینید.

۴.ورزش کنید

درد مفاصل و استخوان، ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما ورزش می تواند به ناراحتی مفاصل و استخوان کمک کند. سعی کنید برخی از فعالیت‌های کم‌تأثیر را در زندگی روزمره خود بگنجانید، مانند پیاده‌روی یا ورزش‌های استخر.

پریدن مستقیم به یک فعالیت جدید به طور بالقوه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. کلید این است که به آرامی وارد آن شوید. برای مثال، اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید و می خواهید پیاده روی کنید، با ۱۰ دقیقه در روز شروع کنید. سپس، به تدریج زمان ورزش خود را افزایش دهید تا هرگز احساس ناراحتی نکنید.

درد مفاصل و استخوان، بسته به احساسی که دارید، ممکن است بخواهید چند روز مرخصی بگیرید تا به خودتان فشار نیاورید. به آنچه بدنتان به شما می گوید گوش دهید و همیشه راحت باشید.

درد مفاصل و استخوان

۵.ماساژ روغن زیتون

ماساژ روغن زیتون در کاهش ناراحتی مفاصل و استخوان بسیار موثر است. مطمئن شوید که روغن زیتون سرد فشرده دارید، زیرا روغن زیتون معمولی آنقدرها خواص درمانی ندارد.

درد مفاصل و استخوان، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از آن را بیرون بریزید و روغن را روی مفاصل ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما می توانید روغن زیتون را نیز برای تسکین مصرف کنید. در واقع، مصرف تنها ۱.۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند همان فواید ایبوپروفن را داشته باشد، اما بدون عوارض جانبی منفی.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده غذایی شگفت انگیز برای داشتن استخوان های قوی و سالم

۶.مکمل های روزانه مصرف کنید

ممکن است در حال حاضر مجموعه ای از قرص ها برای مصرف روزانه داشته باشید، بنابراین افزودن یک یا دو قرص تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی کند. مکمل هایی در بازار وجود دارد که برای کسانی که مشکلات مفصلی و استخوانی دارند ساخته شده است، بنابراین این یک نقطه شروع خوب است.

درد مفاصل و استخوان، وقتی به انتخاب های خود نگاه می کنید و سعی می کنید تصمیم بگیرید، این موارد کلیدی هستند که باید به دنبال آنها باشید: زردچوبه، منیزیم، ویتامین D و کلسیم، یا دانه کتان/روغن ماهی. اینها ممکن است به سلامتی و درد مفاصل شما کمک کند.

۷.رژیم غذایی خود را تغییر دهید

درد مفاصل و استخوان، برخی از غذاها دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند به شما در مدیریت علائم کمک کنند. با افزودن این غذاها به رژیم غذایی معمولی خود، می توانید شانس ابتلا به عود را کاهش دهید.

برخی از نمونه‌های غذاهای ضدالتهابی عبارتند از کلم بروکلی، کلم پیچ، گیلاس، بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای، لوبیا، آجیل، ماهی و زردچوبه. از سوی دیگر، غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شامل هر چیزی که حاوی شکر زیاد است، گوشت قرمز فرآوری شده، محصولات لبنی، غذاهای سرخ شده، مارگارین و خامه قهوه است. با تنظیم رژیم غذایی خود، تفاوتی در احساس مفاصل و استخوان های خود خواهید دید.

۸.کاهش وزن

درد مفاصل و استخوان، وقتی اضافه وزن دارید، این فشار مضاعف بر مفاصل و استخوان های شما وارد می کند. اضافه وزن یا چاقی می تواند با سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی یا دیابت نیز همراه باشد.

بیشتر بخوانید: فواید روغن زیتون: طول عمر با خوردن یک قاشق روغن زیتون + ۱۰مزیت باورنکردنی آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا