;
سلامتخواص گیاهان دارویی

داروی آرام بخش طبیعی: فواید شگفت انگیر گل درخت نمدار

گیاهی که به طور همزمان پوست، بدن و روح را تسکین می دهد، علاوه بر این اثر تسکین دهنده، فواید بسیاری نیز برای سلامتی دارد. درخت نمدار درختی است که بومی کشورهای دارای آب و هوای معتدل است، اما هنوز بسیاری از فواید آن به طور کامل شناخته نشده است. برای ایجاد آرامش برگ و گل های این درخت تقریباً یک داروی طبیعی است. به خصوص اثر آرام بخش آن صدها سال است که در سراسر جهان شناخته شده است. درخت نمدار همچنین تنها درختی است که می تواند پوست، بدن و روح را به طور همزمان آرام کند. در این مطلب از سری مطالب سلامت به بررسی خواص گل درخت نمدار داروی آرام بخش طبیعی پرداخته می شود. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فواید و کاربردهای روغن زنبق در طب سنتی از سلامتی تا زیبایی

درخت نمدار

درخت نمدار درختی باشکوه است که با ارتفاع بلند و رشد سریع خود در حومه شهر، کنار جاده ها، پارک ها و باغ ها جلب توجه می کند. برگ های آن از اواسط خرداد تا اواسط تیر شکوفه می دهد و با گل های زرد متمایل به سبز مشخص است. زنبورهای عسل را به خوبی به سوی خود جذب می کند.

گل ها حاوی تانن ها، اسید فنول ها، پروآنتوسیانیدین ها، فلاونوئیدها (به ویژه کورستین، کامفرول) و یک اسانس معطر هستند. از طرف دیگر، برگ ها حاوی قندها و همچنین پروتئین هایی هستند که می توانند برای دیابتی ها مفید باشد.

گل و برگ درخت نمدار

چیزی که گل نمدار را معروف کرده است، خاصیت تسکین دهنده، آرام بخش و ضد اسپاسم آن بر روی سیستم عصبی است که باعث راحت خوابیدن و رفع گیجی می شود. بهبود قابل توجه در هضم غذا نیز از جمله خواص برگ درخت نمدار است. برگ درخت نمدار همچنین برای کاهش درد و تورم ناشی از ضربه شدید مفید است. همچنین برای از بین بردن ناخالصی های پوست، درمان پوست و آکنه های مختلف استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: فواید باورنکردنی مصرف ترکیب عسل و نمک!

خواص گل درخت نمدار داروی آرام بخش طبیعی

خواص گل درخت نمدار داروی آرام بخش طبیعی

یک مسکن خوب استرس

این خاصیت تسکین دهنده روی سیستم عصبی است که گل نمدار را معروف کرده است. گل درخت نمدار دارای خواص آرام بخش و تسکین دهنده برای کل بدن است. آنها می توانند در موارد اختلال خواب یا تحریک پذیری مفید باشند. این اثر آرام بخش با خواص ضد استرس گل نمدار همراه است. با کاهش استرس در مواقع اضطراب به رفع سردرگمی ذهنی کمک می کند.

1 تا 2 قاشق چایخوری گل درخت نمدار را در قوری بریزید، سپس یک لیوان بزرگ آب جوش روی آن بریزید. بگذارید 5 دقیقه دم بکشد. قبل از نوشیدن صاف کنید.

خواص گل درخت نمدار داروی آرام بخش طبیعی: مناسب برای دستگاه گوارش

فواید گل درخت نمدار به اثر آرام بخش آن ختم نمی شود. درخت نمدار یک ادرارآور خوب است که باعث دفع سموم توسط کبد، سیاهرگ ها و کلیه ها می شود. همچنین به عملکرد صحیح کل دستگاه گوارش کمک می کند. ترشح منظم صفرا را فراهم می کند که برای افرادی که از هضم کند و مشکل رنج می برند مفید است. همچنین این گل به حل کردن اسید اوریک، دفع ادرار و کریستال های صفرا کمک می کند.

سلامت پوست را بهبود می بخشد

ایلامور همچنین خواص مفیدی برای پوست به خصوص صورت دارد. گل درخت نمدار به عنوان لوسیون برای روشن کردن پوست و تسکین پوست ملتهب استفاده می شود. سرشار بودن آن از آنتی اکسیدان ها، آن را به یک محصول ضد پیری کامل تبدیل می کند و یک مرطوب کننده عالی است. کثیفی، پوسته و آکنه های مختلف روی پوست را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: درمان فوری انواع آکنه با ماسک های خانگی و روش های پزشکی

گل درخت نمدار چگونه مصرف می شود؟

برگ و گل لیندن اغلب به عنوان چای استفاده می شود. برگها را همچنین می توان در سالاد گنجاند یا برای مثال برای طعم دادن به سس ها استفاده کرد. گل درخت نمدار خیلی خوب خشک می شود و تا یک سال در شیشه قابل نگهداری است.

خواص گل درخت نمدار داروی آرام بخش طبیعی

خواص گل درخت نمدار داروی آرام بخش طبیعی: چای گیاهی گل درخت نمدار

دستور العمل چای گیاهی آرامش بخش ما شامل 4 گیاه دارویی است:

– 25 گرم اسطوخودوس

– 30 گرم زالزالک

– 25 گرم گل ساعتی

– 15 گرم گل درخت نمدار

یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در آب جوش دم کرده و قبل یا بعد از غذا حداکثر 3 بار در روز میل کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین غذاهای تابستانی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا