;
سلامتسلامت روانی

پیشگیری از آلزایمر: اگر از آلزایمر می ترسید این ۷ چای را امتحان کنید + تقویت حافظه و تمرکز

پیشگیری از آلزایمر: آیا نگران حافظه خود یا کسی هستید که می شناسید؟ ما اغلب در مورد زوال عقل، به ویژه بیماری آلزایمر می شنویم. دانشمندان سال هاست که روی این بیماری مطالعه می کنند. تا کنون، علت اصلی آن را پیدا نکرده اند و هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. بنابراین، برای تقویت حافظه و بهبود تمرکز خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ یکی از آسان ترین روش ها، نوشیدن «چای های خاطره انگیز» برای شما خوشایندتر و طبیعی تر است.

خیساندن گیاهان، به ویژه برگ ها، گل ها و ریشه های آنها، قرن هاست که برای آرامش، جوان سازی و سلامتی استفاده می شود. چای گیاهی محبوب ترین نوشیدنی بعد از آب است. چای برای اولین بار بیش از ۵۰۰۰ سال پیش در چین کشف شد و در عمل پزشکی چینی مهم شد. هند در طب آیورودا بیش از ۲۵۰سال از چای برای فواید سلامتی آن استفاده کرده است. امروزه چندین چای وجود دارد که بر حافظه و تمرکز تأثیر می گذارد و عملکرد شناختی را بهبود می بخشد. در بخش سلامت روانی، ۷ بهترین چای برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: گیاهان تقویت کننده مغز: این ۱۰ گیاه برای مغز و حافظه معجزه می کند!

چای و مغز

پیشگیری از آلزایمرنوشیدن چای گیاهی سلامت مغز و شفافیت ذهنی را بهبود می بخشد. در ۲۵ سال گذشته، چای برای اثرات مفید آن بر سلامتی از جمله کاهش تخریب عصبی مورد مطالعه علمی قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که این فرآیند دژنراتیو در شرایط زوال عقل نقش دارد.

ترکیبات موجود در چای مانند کافئین، تئوبرومین و L-theanine همچنان به عنوان آنتی اکسیدان برای تأثیر آنها بر بدن و مغز ارزیابی می شوند، به ویژه در مورد این که چگونه ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهند. آنتی اکسیدان ها با استرس و التهاب مبارزه می کنند که تصور می شود به پیری مغز و اختلالات عصبی کمک می کند.

احتمالاً بپسندید: درمان بیماری های کبد با این ۸ مواد غذایی شگفت انگیز!

پیشگیری از آلزایمر

پروفسور فنگ لی از دانشگاه ملی سنگاپور مطالعاتی را از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ انجام داد. او دریافت که افرادی که چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند عملکرد شناختی بهتری دارند. یکی از این مطالعات نشان داد که مصرف روزانه چای می تواند خطر زوال شناختی را در افراد مسن تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

هیپوکامپ یک ساختار مغزی پیچیده است که در اعماق لوب تمپورال تعبیه شده است. نقش مهمی در یادگیری و حافظه دارد. اگر هیپوکامپ در اثر بیماری یا جراحت آسیب ببیند، می‌تواند بر حافظه‌های موجود فرد و همچنین توانایی آنها در ایجاد خاطرات جدید تأثیر بگذارد. تحقیقات برای بررسی چگونگی تعامل مغز، به ویژه هیپوکامپ، با ترکیبات موجود در چای ادامه دارد.

۷ بهترین چای گیاهی برای درمان آلزایمر و تقویت حافظه و تمرکز

۱.گیلاس زمستانی

یک گیاه باستانی آیورودا است که این دمنوش های ریشه دارای اثرات مفید قدرتمندی بر عملکرد مغز هستند. این شامل بهبود حافظه، توجه و پردازش اطلاعات است. همچنین بر روی کودکان مبتلا به نقص حافظه و سالمندان مبتلا به از دست دادن حافظه به دلیل بیماری پارکینسون و آلزایمر آزمایش شده است.

یک مطالعه آزمایشی هشت هفته ای  در هند در سال ۲۰۱۷ برای ارزیابی خواص آشواگاندا انجام شد. آنها دریافتند که ممکن است در تقویت حافظه فوری و بلند مدت در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف موثر باشد. تمرکز نیز بهبود یافت.

۲.جینکو بیلوبا

پیشگیری از آلزایمر، جینکو گیاهی است که برای اولین بار بیش از ۵۰۰۰ سال پیش در چین رشد کرد و در طب چینی به عنوان درمانی برای زوال عقل استفاده شد. حاوی فلاونوئیدهای متعددی است که فیتوکمیکال های موجود در گیاهان هستند. مطالعات  نشان می دهد که آنها ممکن است جریان خون به مغز را بهبود بخشند. برگها به دلیل پتانسیل آنها برای تقویت حافظه و بهبود عملکرد شناختی به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند.

پیشگیری از آلزایمر، یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ در سوئیس که شامل ۱۶۲۸ بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر بود، نشان داد که جینکو علائم رفتاری و روانی زوال عقل را بهبود می بخشد.

پیشگیری از آلزایمر

۳.جینسینگ

پیشگیری از آلزایمر، برای تقویت انرژی و حمایت از سیستم ایمنی شناخته شده است، همچنین نشان داده شده است که عملکرد مغز را تحریک می کند. مطالعات نشان داده اند که جینسینگ ممکن است زوال شناختی را کاهش دهد و خطر زوال عقل را در افراد مسن کاهش دهد، به خصوص اگر بیش از پنج سال طول بکشد.

بیشتر بخوانید: رفع سردی با گیاهان دارویی: سردی را با این ۱۰ گیاه شگفت انگیز درمان کنید

۴.چای سبز

پیشگیری از آلزایمر، گیاه کاملیا سیننسیس به نام چای سبز نیز شناخته می شود. با این حال، انواع مختلفی از چین و ژاپن وجود دارد که هر کدام طعم خاص خود را دارند. چای سبز حاوی ترکیباتی است که می تواند به تحریک انتقال دهنده های عصبی برای بهبود یادآوری حافظه کمک کند. این ها شامل آنتی اکسیدان های کاتچین و ال تیانین است که شما را آرام نگه می دارد و در عین حال به تمرکز شما کمک می کند. آنها همچنین ممکن است در بهبود عملکرد شناختی مفید باشند.

پیشگیری از آلزایمر

۵.رزماری

چای رزماری حاوی ترکیباتی به نام ترپن است. هنگامی که آنها وارد جریان خون شما می شوند، می توانند مستقیماً بر مغز شما تأثیر بگذارند. مطالعات نشان می دهد که رزماری می تواند با تقویت حافظه بلند مدت به بهبود عملکرد مغز کمک کند. این ممکن است تا حدودی بر بیماری آلزایمر و پارکینسون تأثیر بگذارد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مطالعات نشان می دهد که بوییدن و نوشیدن چای رزماری ممکن است به بهبود عملکرد شناختی کمک کند. استنشاق اسانس رزماری به جلوگیری از تجزیه استیل کولین، یک ماده شیمیایی مغز که برای تفکر، تمرکز و حافظه مهم است، کمک می کند.

پیشگیری از آلزایمر، چای رزماری همچنین حاوی اسید کارنوزیک است، ترکیبی که به تعادل میکرو فلور در روده شما کمک می کند و از رشد باکتری های خوب حمایت می کند. اسید کارنوزیک نیز یک آنتی اکسیدان اصلی است.

۶.مریم گلی

پیشگیری از آلزایمر، مریم گلی گروه بزرگی از گیاهان است که شامل بیش از ۹۰۰ گونه در سراسر جهان است. حاوی غلظت بالایی از ترکیبات گیاهی قوی، به ویژه فلاونوئیدها است. مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مریم گلی فعالیت های شناختی مانند حافظه، یادگیری و تمرکز را تقویت می کند و از بیماری های عصبی محافظت می کند. چای مریم گلی با طراوت است و به راحتی درست می شود.

پیشگیری از آلزایمر

۷.زردچوبه

پیشگیری از آلزایمر، طعم های قوی مرتبط با چای زردچوبه با افزودن عسل، آب لیموی تازه یا پرتقال و شیر کاهش می یابد تا طعم آن نرم شود. این گیاه آیورودا حاوی کورکومین است که نشان داده شده است که به مغز کمک می کند تا در سطوح عملکرد بالاتری عمل کند. یک بررسی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد نشان می‌دهد که زردچوبه ممکن است سلامت مغز را تقویت کند و از طریق عملکرد محافظتی عصبی خود از بیماری آلزایمر جلوگیری کند. این امر برای بیماری پارکینسون، افسردگی اساسی، صرع و غیره مرتبط است. اختلالات عصبی و عصبی روانی مربوط به آن و مکانیسم اثر محافظتی عصبی آن به طور کامل شناخته نشده است.

بیشتر بخوانید: فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی + ۷ خواص شگفت انگیز آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا