;
تفریح و سرگرمی

آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی: در این آزمون خواهید فهمید که راست مغز هستید یا برعکس!

آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی: مغز انسان بر اساس طرز رفتار و تفکر به دو دسته راست مغز و چپ مغز تقسیم می شود. طبق تحقیقات انجام شده، بیشتر آدمها تنها از بخش کوچکی از پتانسیل واقعی مغز خود استفاده می کنند. بر همین اساس همواره بخشی از مغز ما قابل رشد است. اگر حدود کل ظرفیت مغز ما تعیین می شد، این وضعیت تغییر نمی کرد، زیرا اندازه گیری بخش قابل رشد مغز متفاوت است.

احتمالاً بپسندید: یه اشتباه عجیب تو این تصویر نقاشی شده از ساحل هست که اگه تیزبین باشی در یک نگاه متوجه میشی!

توسعه و بهره برداری کامل از پتانسیل مفاهیم متفاوتی هستند. در آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی شما خواهید فهمید که بیشتر از کدام نیمکره مغزتان استفاده می کنید. با چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی دزد ناشی: کدامیک از این دو دزد در ناشی گری دست همه ناشی ها رو از پشت بسته!؟

آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی

ویژگی های راست مغز

افراد راست مغز جزء افرادی هستند که خلاقیت بالایی دارند . الگو های فکری در آن ها به احساسات وابسته است. این افراد انسان های خوب و فیلسوفی هستند. بعضی از ویژگی های کلیدی این افراد شامل موارد زیر است:

  • بخش خلاق مغز ما لوب سمت راست است.
  • مغز راست با مسائل بینایی و شنوایی سر و کار دارد.
  • انسان ها از سمت راست مغز خود در شهود خود استفاده می کنند.
  • در همان زمان، لوب سمت راست مغز، سمت چپ (ارگان) بدن را کنترل می کند.
  • او از طریق دیدن و شنیدن یاد می گیرد.
  • رویاهای سورئال، با معانی استعاری سروکار دارد.

احتمالاً بپسندید: تست شخصیت براساس چشم: بگو کدوم چشم عجیب تره تا بگم دقیقا استعدادت چیه!؟

ویژگی های چپ مغز

این نوع از مغز یک مغز تحلیلی می باشد. افراد چپ مغز عموماً هدفمند ، منظم و دارای فکر انتقادی هستند و ویژگی های زیر در ذهن آن ها وجود خواهد داشت:

 

برایتان جالب خواهد بود: یکی از این دو زن در خطره، اگه ذهن کارآگاهی داشته باشی سریع تشخیص میدی!

  • بخش منطقی مغز ما لوب چپ است.
  • او در عملیات ریاضی مهارت دارد.
  • او رابطه علت و معلولی را به خوبی برقرار می کند و مهارت تفکر تحلیلی دارد.
  • با کلمات، اعداد و نمادها سروکار دارد.
  • لوب چپ مغز بر سمت راست (ارگان) بدن نظارت دارد.

حال که ویژگی های هر دو را فهمیدیم امروز با یک تست جالب با شما هستیم….

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی نوزاد پولدار: والدین کدام نوزاد پولدارتر هستند؟ چرا؟

روش انجام آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی

برای انجام آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی کافی است به تصویر ذیل نگاه کنید. در تصویر شما با یک تصویر روبرو هستید. شما باید تعیین کنید در نگاه اول چه تصویری را دیدید؟

شاید بپسندید: آزمون شناخت فرد دروغگو در هواپیما: آیا مرد داخل هواپیما، واقعا یک زندانی فراری است!؟

آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی

احتمالاً بپسندید: یه نابغه تیزبین میتونه بگه که کدومیک از این دوقلوها، همسر این زنه است!؟

.

.

.

می توانید برای دیدن جایگاه دو چهره و فهمیدن نتیجه به پایین صفحه مراجعه کنید.

احتمالاً بپسندید: در صورتی که تیزبین باشی و تمرکزت عالی باشه، در 5 ثانیه 4 تا 1 را در تصویر پیدا می‌کنی!

.

.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی دزد ناقلا:کدومیکی دزده و به تازگی چیزی رو قاپیده، بدون اینکه کسی متوجه بشه!!

پاسخ آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی

اگر با دیدن تصویر آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی، در همان نگاه اول چهره پیرزن را مشاهده و شناسایی کردید شما راست مغز هستید.  باشید، به این ترتیب قطعا در نگاه اول، تصویر پیرزن را شناسایی می کنید.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی راه فرار از خطر: تنهایک نابغه میتونه این مرد را از خطری که در کمین اوست، نجات دهد!

شناسایی پیرزن

 

.

.

اما اگر  اگر چپ مغز باشید در نگاه اول، تصویر زن جوان را در آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی مشاهده خواهید کرد.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناحت فرد خطرناک برای کودک: جان کودک، توسط کدامیکی در خطر است؟ پدر یا مادر!؟

آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی

مفهوم راست-چپ مغز

تصور کنید شخصی که با دست راست خود می نویسد سعی می کند با دست چپ بنویسد: دست چپ انعطاف خود را در نوشتن از دست داده است زیرا سال هاست برای نوشتن از آن استفاده نمی شود. در حالی که مداد را با دست راست خود می گیریم، می توانیم به طور فعال از اشیایی مانند خط کش و مربع با دست چپ خود استفاده کنیم. وقتی می خواهیم برعکس عمل کنیم، متوجه می شویم که نمی توانیم از مربع با دست راست به خوبی استفاده کنیم.

به عبارت دیگر، می بینیم که دست ها و بازوهای ما در واقع مکمل یکدیگر هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. موضوع راست مغز-چپ-مغز نیز مشابه است.

استفاده نکردن از مغز به هیچ وجه برای یک فرد سالم دور از ذهن است، اما می توان از سمت راست یا چپ مغز بیشتر استفاده کرد. اعتقاد عمومی بر این است که وضعیت ایده آل استفاده از هر دو طرف به طور متعادل است، زیرا مغز راست و چپ مغز دارای ویژگی های مکمل هستند. درست مانند مثالی که برای بازوهای خود آوردیم: قسمت مورد استفاده مغز ما (راست-چپ) کاربردی می شود و عملکرد آن افزایش می یابد. قسمت کمتر استفاده شده تنبل می شود.

اگر 12 اشتباه تصویر را پیدا کنی، دیگه یه لحظه صیر نکن، بخاطر اینکه چشم نخوری اسپند دود کن!

عملکرد دو نیمکره با هم

طبق نظر کلی، مغز چپ خلاق تر و هنرمندانه تر است، در حالی که مغز راست سازمان یافته تر و منطقی تر است. هنگامی که در گوگل برای این سوال جستجو می کنید “آیا راست مغز غالب است یا چپ مغز”، می توانید پست های بی پایانی را در این زمینه پیدا کنید، آزمایش هایی که نشان می دهد کدام نیمکره مغز شما غالب تر است و بنابراین چه نوع فردی هستید.

اما علم واقعی می گوید چیزی به نام کار غالب راست مغز یا چپ مغز وجود ندارد. در یک مطالعه دو ساله که در سال 2013 در ژورنال PLOS One منتشر شد، محققانی که مغز بیش از 1000 نفر را مورد بررسی قرار دادند، هیچ تفاوتی را بین افرادی که هر یک از نیمکره های مغز در آنها غالب بود مشاهده نکردند. اما درست است که بین دو نیمکره مغز تفاوت وجود دارد. نیمی از مغز شما ممکن است بر دیگری غالب نباشد،

اما این یک واقعیت است که مغز به دو قسمت چپ و راست تقسیم می شود. اگرچه این دو نیمکره یکسان نیستند، اما کاملا شبیه هم هستند. یعنی معاملاتی که در یک نیمه اتفاق می افتد در نیمه دیگر نیز رخ می دهد.

امیدوارم از آزمون شناسایی راست مغزی یا چپ مغزی امروز استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی اخلالگر مراسم جشن:کدومیکی با پاشیدن آبمیوه به لباس زن، اخلالگر جشن است!

 

معمای تصویری چیست؟

معمای تصویری یک سرگرمی عالی برای کاربرانی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن بهترین استفاده را ببرند. این چالش شامل یافتن یک شخص، حیوان، شی یا عدد در یک تصویر است. برخی محدودیت زمانی دارند و برخی نه. آنها همچنین به عنوان چالش ها، تست های تصویری، پازل های تصویری یا منطقی شناخته می شوند.

تأثیر بازی های فکری بر مغز

کار بر روی یک پازل ارتباطات بین سلول های مغز را تقویت می کند، سرعت ذهن را بهبود می بخشد و روشی موثر برای بهبود حافظه کوتاه مدت است. پازل ها تولید دوپامین را افزایش می دهند، ماده ای شیمیایی که خلق و خو، حافظه و تمرکز را تنظیم می کند. وقتی معما را حل می کنیم، دوپامین با موفقیت آزاد می شود.

احتمالاً بپسندید: در صورتی که تیزبین باشی در 3 ثانیه فردی که تکه نان را برداشته، شناسایی می‌کنی!

بازی های فکری و ورزش مغز

ورزش و ورزش منظم که نقش مهمی در کنترل بیماری هایی مانند قلبی عروقی، دیابت و فشار خون دارد، تأثیرات مثبتی بر مغز نیز دارد. ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین که به هورمون شادی معروف است، عملکرد سازنده تری در روابط انسانی ایجاد می کند و در عین حال زمینه را برای بالا بردن آستانه شادی فراهم می کند. ورزش منظم باید بخشی از زندگی باشد تا از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود. نباید فراموش کرد که یک فعالیت ذهنی با مهارت کامل، اساس یک فعالیت ورزشی است که به درستی انجام شده است.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی زن زندانی در شرف ازدواج:کدام زندانی زن قبل از رندانی شدن تصمیم داشت ازدواج کند!؟

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

احتمالاً بپسندید: اگر بتونی تو 3 ثانیه زن جنایتکار را پیدا کنی، قابلیت این رو داری که توسط FBI استخدام بشی!

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

احتمالاً بپسندید: چالش محاسبه ریاضی مسی: میزان هوش ریاضیات خود را با محاسبه چالش ریاضی مسی اثبات کنید!

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

احتمالاً بپسندید: تست تصویری نوع نشستن: نوع نشستن شما چه چیزی را در مورد شخصیت شما نشان می دهد!؟

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

احتمالاً بپسندید:ون شناسایی مرد در معرض خطر مرگ:اگه باهوشی سریع بگو کی می میره!؟ مرد مجرم یا مأمور اعدام!؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید:آزمون شناسایی پیشخدمت ساختگی: اگه باهوشی،بگو که کدوم یکی پیشخدمت نیست؟

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناخت زن خون آشام پارک: با توجه به شواهد، سریع بگید که کدوم یکی از این دخترا خون اشامه!؟

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

احتمالاً بپسندید: تست هوش FBI: اگه علت مرگ مرد را در معمای نوشیدنی سمی کشف کنی،آخر باهوشایی!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: در صورتی که تیزبین باشی و تمرکزت عالی باشه، در 5 ثانیه 4 تا 1 را در تصویر پیدا می‌کنی!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: تست هوش ریاضی با حیوانات: اگر فکر می کنه نابغه ریاضی‌ای، سریع مجموع وزن حیوانات را پیدا کن!

براینان جالب خواهد بود

آزمون شناسایی چه کسی دروغ می گوید: کدامیک، زن یا مرد حقیقت را می گوید!؟ آیا زن خیانتکار است!؟

شناسایی زن دزد: اگه خیلی تیزی سریع بگو کدومیک از این 3 زن از فروشگاه سرقت کرده!؟

 آزمون شناخت خون آشام قاتل: اگه فکر می کنی ضریب هوشی ات بالاست،خون اشام قاتل را پیدا کن!

شناسایی تفاوت منظره جنگل:اگه فکر می کنی چشات قویه، تفاوت های دو تصویر جنگلی را پیدا کن!

آزمون شناخت مأمور آتش نشان واقعی:باهوشا بگن که مأمور آتش نشان واقعی کدوم یکی هست!؟

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا