;
سلامتسلامت روانی

گیاهان تقویت کننده مغز: این ۱۰ گیاه برای مغز و حافظه معجزه می کند!

گیاهان تقویت کننده مغز: آیا می خواهید چیزهای جدیدی یاد بگیرید اما در تمرکز مشکل دارید؟ آیا احساس می کنید به دلیل عدم تمرکز نمرات یک درس جدید شما خراب شده و به درستی برای امتحانات آماده نمی شوید. راه های مختلفی برای افزایش عملکرد مغز وجود دارد. آنچه می خورید و این که آیا به اندازه کافی ورزش می کنید بسیار مهم است.

جدای از این ها، می توانید از گیاهان طبیعی که اثر محرکی بر روی مغز دارند نیز استفاده کنید. در بیشتر موارد از گیاهان در طول رژیم غذایی آگاهانه استفاده می شود. اما تعداد کمی از مردم می دانند که مصرف آن سلامت روان را نیز بهبود می بخشد. در بخش سلامت ۱۰ گیاه معجزه گر برای تقویت مغز و حافظه معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی برای تقویت حافظه که باید در رژیم غذایی گنجاند!

۱۰ گیاه تقویت کننده مغز

۱.رزماری

گیاهان تقویت کننده مغز، رزماری با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود با رادیکال های آزاد و آسیب های مغزی ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کند. اسید کارنوزیک موجود در آن محافظت موثری را در برابر بیماری های سیستم عصبی مانند سکته ایجاد می کند. گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه مغز قوی تر می شود.

۲.میخک

این ادویه معطر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان به عنوان یک محرک ذهنی عمل می کند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. همچنین حاوی فنل هایی است که به دفع سموم و ارتقای سلامت سلول ها کمک می کند.

گیاهان تقویت کننده مغز، روغن آن همچنین می تواند برای رایحه درمانی استفاده شود زیرا عملکردهای مغز را تحریک می کند، توانایی تمرکز را بهبود می بخشد و همچنین می تواند مشکلات حافظه و یادگیری را معکوس کند.

۳.زردچوبه

گیاهان تقویت کننده مغز، ترکیب موجود در آن به نام کورکومین، پلاک های مغزی را که در ایجاد بیماری آلزایمر نقش دارند، تجزیه می کند. همچنین دارای اثر ضد التهابی، تقویت کننده حافظه و ضد افسردگی عالی است. ترکیب آن به نام تورمرون، تشکیل اعصاب جدید را تحریک می کند و از فرآیندهای بازسازی مغز پشتیبانی می کند.

گیاهان تقویت کننده مغز

۴.ریحان

گیاهان تقویت کننده مغز، اسانس ریحان حاوی کافور، اوژنول، نرول و همچنین چندین ترپن و فلاونوئید است. از آنجایی که این گیاه سازگاری زا است، به بدن کمک می کند تا به استرس واکنش بهتری نشان دهد، اما از تسکین استرس نیز حمایت می کند. روغن ریحان همچنین در رایحه درمانی برای بهبود حافظه و تمرکز استفاده می شود.

۵.آویشن

اسانس های موجود در آویشن حامی عالی سلامت مغز هستند زیرا سطح اسیدهای چرب امگا 3 را در مغز افزایش می دهند. این مهم است زیرا امگا 3 از مغز در برابر زوال شناختی در سنین پیری محافظت می کند، مهارت های یادگیری و حافظه را بهبود می بخشد و از عملکرد و رشد صحیح سلول های مغز پشتیبانی می کند. آویشن همچنین حاوی فلاونوئیدهایی است که ظرفیت آنتی اکسیدانی مغز را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: طول عمر با آب آویشن: ۱۸ خواص آویشن برای سلامت و زیبایی

۶.علف ببر

گیاهان تقویت کننده مغز، از علف ببر می توان برای چاشنی سوپ، سالاد و نوشیدنی استفاده کرد. مصرف منظم آن توانایی شناختی را افزایش می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد، بنابراین اکسیژن رسانی سالم تری به مغز می دهد.

محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن مسیرهای عصبی را تحریک می کند، رسوبات رگ های مغزی را از بین می برد و در نتیجه پیشرفت زوال عقل را کند می کند.

۷.نعناع

به لطف محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، رادیکال های آزاد را به طور موثر خنثی می کند. همچنین سلامت روان را بهبود می بخشد و خلق و خو را تنظیم می کند. می تواند اضطراب را کاهش دهد و همچنین مهارت های یادگیری و تمرکز را بهبود بخشد. از اسانس آن در رایحه درمانی برای کاهش استرس و آرامش اعصاب استفاده می شود.

گیاهان تقویت کننده مغز

۸.فلفل

گیاهان تقویت کننده مغز، نه فقط فلفل سیاه، همه انواع فلفل ها حاوی پیپرین هستند، ماده ای تند که تعداد بتا اندورفین ها را در مغز افزایش می دهد و عملکرد شناختی را تقویت می کند، خلق و خو را بهبود می بخشد و اثر آرام بخشی دارد.

۹.مریم گلی

عملکرد مغز را کاملاً بهبود می بخشد و حافظه را تقویت می کند. این حاوی اسید کارنوزیک است که از فعالیت های مضر رادیکال های آزاد در مغز جلوگیری می کند. همچنین تولید آنتی اکسیدان ضد پیری گلوتاتیون را تحریک می کند که برای درمان بیماری های عصبی مختلف از جمله اوتیسم استفاده می شود.

گیاهان تقویت کننده مغز، مریم گلی حاوی ترپنوئیدهایی است که ثابت شده است عملکردهای شناختی را بهبود می بخشد. اگر فشار خون بالا دارید، فقط در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا اثر افزایش فشار خون دارد.

۱۰.دارچین

دارچین در بدن به بنزوات سدیم تجزیه می شود که تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز دارد. اگر به طور منظم مصرف شود، می تواند بسیاری از مشکلات سیستم عصبی مرتبط با افزایش سن را درمان کند. حتی رایحه آن عملکرد شناختی را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز گردو و آب گردو: از سلامت قلب تا تقویت حافظه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا