;
سلامتبیماری ها

سلامت زنان: ۸ روش خانگی ساده و موثر برای کنترل و درمان یائسگی

قبل از شروع یائسگی، بدن به صورت طبیعی کمتر استروژن تولید می کند. از آنجایی که تخمدان‌ها هورمون استروژن کمتری تولید می‌کنند، پریود نامنظم می‌شود. ممکن است برخی ماه ها اصلا پریود نشوید. در نهایت، چرخه ماهانه شما به طور کامل متوقف می شود. زمانی که یک سال بدون پریود سپری کنید، به یائسگی کامل رسیده اید. برای یک زن آمریکایی متوسط، این اتفاق در حدود ۵۱ سالگی رخ می دهد. اما به صورت کلی یائسگی در زنان متفاوت است، ممکن است بین ۴۵ تا ۵۰ رخ دهد. علائم مرتبط با یائسگی می تواند از چند ماه تا چندین سال ادامه داشته باشد.

تغییر قاعدگی با تنظیم بدن با سطوح جدید هورمون مشخص می شود. این می تواند علائم خشکی واژن، گرگرفتگی و مشکل در خواب را به همراه داشته باشد. میل جنسی ممکن است کاهش یابد و متابولیسم کند می شود. این علائم را می توان با جایگزین های هورمونی درمان کرد. اما بهترین گزینه استفاده از روش های خانگی است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت به روش های خانگی برای کنترل و درمان یائسگی پرداخته می شود. با استفاده از این درمان های خانگی می توانید به بهبود علائم یائسگی کمک کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

۸ روش خانگی ساده و موثر برای کنترل و درمان یائسگی

۱.روش های خانگی برای کنترل و درمان یائسگی، جینسینگ

ریشه جینسینگ آسیاب شده را می توان به صورت چای یا به شکل کپسول مصرف کرد. این به راحتی در اکثر داروخانه ها، برخی از سوپرمارکت ها و آنلاین موجود است. قرن هاست که جینسینگ به عنوان یک مسکن در کشورهای آسیایی استفاده می شود. در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه جینسینگ می تواند گرگرفتگی را درمان کند وجود ندارد، اما اثر تسکین دهنده جینسینگ برای بهبود کیفیت و مدت خواب تایید شده است.

روش های خانگی برای کنترل و درمان یائسگی

۲.کوهوش سیاه

کوهوش سیاه گیاهی بومی آمریکای شمالی است. ریشه های کوهوش سیاه در یک مکمل غذایی آسیاب می شوند. کوهوش سیاه یکی از محبوب ترین داروهای طبیعی است که زنان برای علائم یائسگی از آن استفاده می کنند. اما شواهد متناقضی در مورد میزان مؤثر بودن آن وجود دارد. حداقل یک بررسی از مطالعات کنترل شده با دارونما که شامل کوهوش سیاه برای علائم یائسگی بود، نشان داد که به کاهش علائم یائسگی کمک می کند.

۳.روش های خانگی برای کنترل و درمان یائسگی، سویا

تغییر رژیم غذایی برای افزودن بیشتر محصولات سویا علائم یائسگی شما را کاهش می دهد. سویا حاوی یک استروژن گیاهی به نام ایزوفلاون است. بنابراین می تواند به شما کمک کند تا با مقادیر کمتر استروژنی که اکنون بدن شما تولید می کند سازگار شوید. گرگرفتگی، تعریق شبانه و حتی خشکی واژن ممکن است با این درمان بهبود یابد. دانه های سویا، ادامام، توفو و شیر سویا بهترین راه ها برای گنجاندن بیشتر سویا در رژیم غذایی شما هستند. شما همچنین می توانید عصاره سویا را برای درمان علائم خود خریداری کنید.

۴.ویتامین D

زمانی که تخمدان‌های شما تولید استروژن را متوقف می‌کنند، در رده بالاتری برای ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌گیرید. مصرف مکمل ویتامین D ممکن است گرگرفتگی یا خشکی واژن را بهبود نبخشد، اما به قوی‌تر شدن استخوان‌های شما کمک می‌کند. ویتامین D همچنین ممکن است خلق و خوی شما را تقویت کند، که می تواند به درک خود و تثبیت احساسات شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش خانگی ساده و موثر برای نابودی کبد چرب

۵.روش های خانگی برای کنترل و درمان یائسگی، سیب زمینی وحشی

یام وحشی یک گیاه شناسی است که دارای فعالیت استروژنی بالقوه است. این بدان معناست که مکمل‌های یام وحشی ممکن است اثرات استروژن را بر بدن شما تقلید کنند. محققان خواستار مطالعات بیشتری در مورد روش هایی هستند که عصاره های گیاهی مانند سیب زمینی قرمز ممکن است به زنان در دوران پیش از یائسگی کمک کند. تحقیقات فعلی نشان می دهد که سیب زمینی وحشی به اندازه سایر درمان ها موثر نیست. اگر می‌خواهید سیب‌زمینی وحشی را امتحان کنید، می‌توانید کرمی برای استفاده موضعی بخرید یا عصاره آن را به شکل قرص مصرف کنید.

۶.یوگا

یوگا برای زنانی که تحت تاثیر بی خوابی، تغییرات خلقی و گرگرفتگی در نتیجه یائسگی قرار می گیرند، تبدیل به یک تمرین محبوب شده است. مطالعات نشان می دهد که یوگا ممکن است به شما کمک کند بهتر بخوابید و منجر به خلق و خوی بهتر در طول دوران پیش از یائسگی شود. یادگیری یوگا در یک محیط کلاس یا تمرین در خانه با استفاده از آموزش های اینترنتی ممکن است ذهن آگاهی را بهبود بخشد و احساس آرامش را به زندگی روزمره شما بازگرداند.

روش های خانگی برای کنترل و درمان یائسگی

۷.عصاره پوست درخت کاج

عصاره پوست درخت کاج از هورمون های گیاهی و مواد شیمیایی آلی به نام فلاونوئیدها ساخته شده است و معمولاً با نام تجاری Pycnogenol به فروش می رسد. می توان آن را به صورت آنلاین یا در برخی از فروشگاه های مواد غذایی سالم خریداری کرد. یک منبع معتبر نشان داد که مصرف عصاره پوست درخت کاج در طول چهار هفته به طور قابل توجهی گرگرفتگی و سایر علائم یائسگی را بهبود می بخشد.

 

۸.روش های خانگی برای کنترل و درمان یائسگی، دونگ کوآی

دونگ کوای دارویی از طب سنتی چینی است. از ریشه این گیاه به عنوان تنتور، عصاره و به عنوان چای استفاده می شود. مزایای استفاده از دانگ کوای برای پیش از یائسگی نامشخص است. اگرچه برخی از زنان پس از استفاده از آن احساس بهتری دارند، اما یک منبع معتبراز درمان‌های غیرهورمونی برای پیش از یائسگی نشان داد که دونگ کوای هیچ تأثیری بر گرگرفتگی و سایر علائم ندارد. می توانید دونگ کوای را با مصرف یک مکمل گیاهی یا با نوشیدن چای ساخته شده از کیسه چای دانگ کوای امتحان کنید.

خطرات و عوارض

قبل از این که هر دارویی را امتحان کنید، از هرگونه تداخل بالقوه مکمل های گیاهی آگاه باشید. محصولات سویا می توانند با داروهای ضد افسردگی و استروژن مصنوعی تداخل داشته باشند و ممکن است خطر ابتلا به سایر بیماری ها را افزایش دهند. اگر جینسینگ بیش از حد مصرف شود، در واقع می تواند باعث بی خوابی و سردرد شود.اگر احساس می کنید که نیاز به آزمایش داروهای طبیعی برای علائم قبل از یائسگی دارید، یکی یکی امتحان کنید. تا وقتی که بدن خود را با تعادل طبیعی جدید هورمون‌ها تطبیق می‌دهد، تحت تأثیر قرار نگیرید. در نهایت اگر داروهای جایگزین علائم شما را از بین نبرد، ممکن است لازم باشد استروژن مصنوعی یا درمان سنتی یائسگی را در نظر بگیرید.

سخن آخر

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد درمان‌های طبیعی می‌توانند به رفع گرگرفتگی و عرق شبانه علائم پیش از یائسگی کمک کنند. تحقیقات بیشتری برای درک این که کدام درمان موثرتر است مورد نیاز است. برخی از درمان ها ممکن است برای همه کارساز نباشد. اگر علائم قبل از یائسگی به شدت بر کیفیت خواب یا روابط شما تأثیر می گذارد، با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا