;
دنیای مدآرایش و زیبایی

فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

شما می دانید که ویتامین E برای پوست بسیار مفید است اما آیا از فواید کپسول ویتامین E برای مو  هم خبر دارید؟ این ویتامین، قوی ترین آنتی اکسیدان محلول در آب است که باعث رشد موی سالم می شود. در واقع ویتامین E برای رشد همه انواع مو مفید است. آسیب های مو را ترمیم می کند و با آنتی اکسیدان های قوی خود با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان ارزشمند است که به افزایش تولید کلاژن و در نتیجه حفظ سلامت پوست کمک می کند. به علاوه از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. همچنین به ترمیم سلول های آسیب دیده و کاهش التهاب کمک می کند. از آن جایی که آماده سازی ویتامین E بی خطر است، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای برای آن وجود ندارد. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی چشمک به فواید کپسول ویتامین E برای مو پرداخته ایم. با کپسول این ویتامین، ریزش موهای تان قطع می شود و موهای پرپشت و سالمی خواهید داشت.

بیشتر: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

فواید کپسول ویتامین E برای مو ، کپسول های ویتامین E

بر اساس تحقیقات به عمل آمده، ویتامین E یک ویتامین استثنایی برای محافظت از مو و پوست سر شما است. در بسیاری از موارد، کپسول های ویتامین E یک درمان موثر برای درمان شکستگی و خشکی فولیکول های مو هستند. فواید زیادی از ویتامین E وجود دارد که ممکن است در مورد آن ها ندانید. بنابراین، مهم است که دقیقا بدانید این ماده مغذی با بدن شما چه می کند و چه مقدار و در چه ساعاتی از روز باید مصرف شود.

ضعیف شدن و کدر شدن موها به دلیل کمبود ویتامین E ایجاد می شود. البته اگر رژیم غذایی شما خوب باشد، متابولیک ضعیف ناشی از عدم تعادل پیتا ممکن است باعث کاهش جذب ویتامین E شود. این باعث تحریک خط مو می شود و خط موی اولیه سفید می شود. وضعیت کافا دوشا باعث می‌شود جریان خون ناکافی در سر شما ایجاد شود و در نتیجه خروجی روغن بیشتر و موهای نامرتب به وجود می آید.

۵ خاصیت شگفت انگیز کپسول ویتامین E برای مو

۱.کمک می کند موهای سالم و پرپشت داشته باشید

به رشد موهای قوی و بلند کمک می کند. ترکیب آلفا توکوفرول موجود در کپسول های ویتامین E برای مو باعث افزایش جریان خون در خط مو می شود. طبق تحقیقات، ویتامین E باعث افزایش جریان خون روی خط مو می شود. این باعث می شود موهای تان سالم تر و پرپشت تر شود.

بیشتر: اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

۲. فواید کپسول ویتامین E برای مو ، شوره سر را درمان می کند

ویتامین E به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند. به علاوه تولید سبوم را تقویت می کند و تعادل pH را تضمین می کند. ویتامین E برای مو، فولیکول های مو را تغذیه می کند و نازک شدن مو را کاهش می دهد و در نتیجه موها سالم و پرپشت می شود. ویتامین E نه تنها به عنوان یک عنصر زیبایی شناخته شده است، بلکه فواید سلامتی مختلفی نیز دارد. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن برای سلامت کلی بدن بسیار مفید است. همچنین می تواند برای درمان مشکلات مختلف پوست سر مانند شوره سر، دو شاخه شدن انتهای مو و سفیدی زودرس مو استفاده شود.

بیشتر: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید

۳. ریزش مو را از بین می برد

ویتامین E حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که به ترمیم سلول های آسیب دیده در بدن کمک می کند. به علاوه شکاف انتهای مو که منجر به شکستگی مو می شود را از بین می برد. همچنین با ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به رشد سلول ها کمک می کند. این عمل باعث قوی شدن موها می شود.

بیشتر: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

۴.فواید کپسول ویتامین E برای مو ، تولید روغن طبیعی را متعادل می کند

با متعادل کردن ترشح سبوم در پوست سر به حفظ تولید طبیعی روغن کمک می کند. این  باعث می شود  تا از خشکی  مو و پوست سر خلاص شوید.

بیشتر: 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

۵.از سفیدی زودرس مو جلوگیری می کند

روغن ویتامین E  به جلوگیری از سفیدی زودرس مو کمک می کند. عملکرد اصلی ویتامین E محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو است. آنتی اکسیدان های موجود در روغن ویتامین E به بازسازی سلول های آسیب دیده کمک می کند. به علاوه رشد سلول های جدید را تقویت می کند که برای موهای شما بسیار مفید است.

بیشتر: 5 بهترین فواید روغن آووکادو برای سلامتی+روش تهیه روغن آووکادو در منزل

روش استفاده از کپسول ویتامین E برای رشد مو

بهتر است از یک قاشق روغن کرچک استفاده کنید، یا مقدار آن را با توجه به نیاز موهای تان افزایش دهید. محتویات 2 قرص اویون برای خط رویش مو را در داخل روغن بریزید. مواد را کاملا با هم ترکیب کنید. سپس چند قطره را در جهت عقربه های ساعت با نوک انگشتان به کل خط مو ماساژ دهید.

در واقع تلا کنید تا خط موی خود را تحریک کنید. البته مواظب باشید این کار را محکم و خشن انجام ندهید بکله بسیار آهسته و با ملایمت ماساژ دهید. روغن باقیمانده را به خط مو و همچنین نوک مو بمالید. پس از ماساژ مواد بر موهای تان، ۳۰ دقیه صبر کنید. سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید و این ترکیب را دو یا سه بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

بیشتر: هشدار: اگر بعد از هر بار استفاده،سوتین خود را نشوئید چه اتفاقی میافتد؟

روش استفاده از کپسول ویتامین E برای جلوگیری از ریزش مو

روغن زیتون و نارگیل را با هم ترکیب کنید. ۲تا ۳ کپسول ویتامین E را با توجه به طول و قدرت موهای خود اضافه کنید. مواد خود را با دقت ترکیب کنید.محلول به دست آمده را تا زمانی که فقط ولرم شود حرارت دهید. سپس به آرامی آن را به خط مو بمالید. در مرحله بعد، آن را به دقت روی جوش ها ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل ۲۰ دقیقه بماند. سپس موهای تان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

بیشتر: ویژگی های مردان جذاب: با این ۷ ویژگی هر زنی عاشق تان می شود

فواید کپسول ویتامین E برای مو ، عوارض جانبی کپسول ویتامین E

مصرف زیاد ویتامین E ممکن است احتمال آسیب هایی مانند استفراغ، اختلال بینایی، خستگی و… را افزایش دهد. باید به مقداری که از نظر پزشکی تجویز یا عرضه شده است، پایبند باشید. اثرات منفی قرص ویتامین E اضافی بر روی پوست سر شامل گرفتگی معده، قرمزی پوست و خستگی می شود. طبق یک تحقیق، ویتامین E در کاهش یا پیشگیری از سرطان بی تاثیر است. علاوه بر این، از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری نمی کند. یک دوز قوی از قرص های ویتامین E ممکن است به طور بالقوه با این داروها، مانند شیمی درمانی، تداخل داشته باشد.

بیشتر: ویژگی های زنان باکلاس و جذاب: با این ۲۳ ویژگی جذاب و باکلاس باشید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا