;
سلامت

هشدار: اگر بعد از هر بار استفاده،سوتین خود را نشوئید چه اتفاقی می افتد؟

اهمیت شستن سوتین پس از استفاده: آیا سوتین خود را مرتب می شویید؟ اهمیت شستن سوتین بعد از هر بار استفاده چیست؟ تقریباً همه می دانند که سوتین ها به اندازه دیگر لباس های زیر، نیازی به شستن ندارند. بیشتر خانم ها با یک “تست بویایی” کوچک، تصمیم می گیرند که آیا آنها را بشورند یا نه!؟ با این حال، تحقیقات اخیر نشان می دهد که وضعیت ممکن است جدی تر از آن چیزی باشد که فکر می کردیم! در این مطلب اهمیت شستن سوتین پس از استفاده مورد بررسی قرار گرفته است. با بخش مد و سلامت مجله خبری چشمک همراه باشید.

کارشناسان تاکید می کنند پس از هر بار استفاده باید سوتین های خود را بشویید. چشمک در مورد اینکه اگر بعد از هر بار استفاده از سوتین، آنها را نشویید چه اتفاقی برایتان می افتد تحقیق کرده است.

احتمالاً بپسندید: فواید دراز کشیدن بر روی زمین: با خواندن این مطلب، خوابیدن روی تخت را رها می کنی!

سوتین

سوتین (به فرانسوی: Soutien-gorge) یک گونه زیرپوش مختص زنان است که برای پوشانیدن و بالا نگه‌داشتن سینه ها استفاده می‌شود. امروزه استفاده از سوتین برای زنان بسیار رواج یافته است. برخی آن را «پوششی واجب» و برخی از فمنیست‌ها آن را «تبعیض علیه زنان» تعبیر می‌کنند و با بستن آن مخالفند.

احتمالاً بپسندید: راز زنان مصری که در ۵۰ سالگی، پوست ۲۵ ساله دارند!

منظورمان از “بعد از هر بار استفاده” چیست؟

متخصصان پوست اغلب چند ساعت تعریق حداقلی را به عنوان “یک بار پوشیدن کامل” حساب نمی کنند. با این حال، چند ساعت تعریق شدید نیز می تواند معادل چندین بار پوشیدن باشد. علاوه بر این، میزان چربی پوست و میزان عرق کردن شما مهم است. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این عوامل می توانید ایده آل ترین دفعات شستشوی سوتین را برای خود بیابید. البته نباید فراموش کنید که باید مرتب سوتین خود را عوض کنید. درست همانند دیگر لباس های زیر مثل شورت! در ادامه اهمیت شستن شوتین پس از استفاده مورد بررسی قرار گرفته است.

شاید بپسندید: جذاب ترین و زیباترین زنان جهان، اهل کدام کشورند!؟ + تصاویر

اهمیت شستن سوتین پس از استفاده

احتمالا بپسندید: این ۴ نوشیدنی آب بدن را تامین می کنه و از سردرد جلوگیری می کنه!

رشد باکتری ها در سوتین

باکتری ها و عفونت قارچی می توانند به راحتی در ناحیه زیر سینه شما رشد کنند. وقتی عرق و چربی پوست، روی سوتین شما جمع می شود، محیطی ایده آل برای میکروب ها ایجاد می شود.

شاید بپسندید: اگه فواید مخلوط عسل و آب لیمو رو بدونی، این ترکیب را تو برنامه غذایی هر روزه ات قرار میدی!

ایجاد مشکلات پوستی

جوش ها مختص صورت نیست! سوتین کثیف نیز می تواند باعث آکنه در اطراف سینه و پشت شود. البته، اگر پوست خود را به طور منظم تمیز کنید. احتمال ابتلا به عفونت جدی ناشی از سوتین کثیف کمتر است.

احتمالاً بپسندید: اگر در تابستان خسته و بی حال می شوید حتما این ۵ خوراکی را مصرف کنید!

ایجاد بوی بد در لباس ها با سوتین های کثیف

هر چقدر هم که لباستان تمیز باشد، اگر سوتین کثیف بپوشید، می توانید با بوهای خوب خداحافظی کنید. اگر سوتین شما بوی بدی دارد، می توانید سعی کنید مدتی آن را در آب سرکه خیس کنید. علاوه بر این، باید به دمای شستشوی سوتین خود نیز توجه کنید. سوتین های پنبه ای و مصنوعی باید در آب گرم شسته شوند!

شاید بپسندید: فواید ریشه تمشک چیست؟ ریشه تمشک برای چه بیماری هایی مفید است؟

عرق و دئودورانت می توانند ساختار سوتین شما را خراب کنند

اگر سوتین شما رگه های زردی در اطراف لبه ها دارد، این عرق، خاک، روغن و لوسیون استç راه های مختلفی برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد. می توانید با استفاده از لکه بر و مسواک به آرامی لکه ها را بشویید. رگه های سفید ممکن است روی سوتین های تیره تر ایجاد شود. این معمولا به دلیل نمک موجود در عرق است. اگر خطوط سفید نازکی روی سوتین خود می بینید، وقت آن است که سوتین خود را بشویید!

احتمالاً بپسندید: ورزش مخصوص ژاپنی ها برای پیر نشدن و جلوگیری از میگیرن و آلزایمر!

شاید بپسندید

۳ عوارض مهم زیاده روی در مصرف گیلاس که نمی دانستید!

شاید بپسندید: علیرغم دانستن فواید لیمو، احتمالاً از عوارض جانبی مصرف لیمو بی خبرید!

احتمالاً بپسندید: نقش خیار در لاغری: دستورالعمل استفاده از خیار برای کاهش وزن

بیشتر بخوانید: ترکیب شیر و زعفران: ۵ خاصیت شگفت انگیز شیر و زعفران برای سلامتی

احتمالاً بپسندید: ۵ مدل موی شیک که موهای نازک را پرپشت و حجیم نشان می دهد + عکس

شاید بپسندید: ۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا