;
درمان خانگیسلامت

این ۴ نوشیدنی آب بدن را تامین می کنه و از سردرد جلوگیری می کنه!

بهترین نوشیدنی های طبیعی: تقریبا ۶۰ درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است. ما از طریق عرق کردن، دفع ادرار و حتی تنفس مقداری آب از دست می‌دهیم. از این‌رو، باید با نوشیدن مایعات مناسب به جبران آب از دست رفته کمک کنیم. مقدار مایعات مورد نیاز بدن بسته به میزان فعالیت، وضعیت سلامتی و آب و هوای محل زندگی می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

هیدراته نگه داشتن بدن با مصرف بهترین نوشیدنی در دسترس به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند، مواد مغذی را به سلول‌ها می‌رساند، باعث می‌شود اندام‌ها به‌درستی کار کنند، احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد و حتی کیفیت خواب و خلق و خو را بهبود می‌بخشد. در ادامه، تعدادی از بهترین انواع نوشیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اگر در تابستان خسته و بی حال می شوید حتما این ۵ خوراکی را مصرف کنید!

بهترین نوشیدنی برای سلامتی و تامین آب بدن چیست؟

همه‌ی ما می‌دانیم که هیدراته ماندن به یک زندگی فعال و سالم منجر می‌شود و کم‌آبی بدن مشکلاتی مثل سردرد و خستگی را به‌دنبال دارد. بیشتر افراد هنگامی که تشنه هستند از آب استفاده می‌کنند که گزینه‌ی مناسبی است. اما بعضی از مردم طعم آب را دوست ندارند یا می‌خواهند انتخاب‌های بیشتری داشته باشند.

بهترین نوشیدنی های طبیعی، آب تنها نوشیدنی‌‌ای نیست که می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن و جبران آب از دست رفته در حین تمرین کمک کند. مایعاتی که در طول روز مصرف می‌کنید، می‌توانند بسیار متنوع و خوش‌طعم باشند. وقتی برای حفظ سلامتی به نوشیدن مایعات نیاز دارید، توصیه می‌کنیم به جزء آب، گزینه‌های زیر را هم امتحان کنید.

شاید بپسندید: شگفت انگیزترین حقایق در مورد بدن زنان که افراد بسیار کمی در مورد آن می دانند!

۱. شیر گاو

آیا می‌دانستید که ۹۰ درصد شیر از آب تشکیل شده است؟ این باعث می‌شود که شیر یک منبع عالی برای هیدراته نگه داشتن بدن باشد. شیر همچنین حاوی پتاسیم است، الکترولیتی که برای هیدراتاسیون (آبرسانی) و حفظ عملکرد عضلات اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل است که گاهی اوقات هیچ چیز مانند یک لیوان شیر نمی‌تواند تشنگی شما را برطرف کند.

شیر علاوه بر تامین آب بدن، حاوی ۱۳ ماده‌ی مغذی ضروری است، مانند: کلسیم (مفید برای سلامت استخوان‌ها)، سلنیوم (یک آنتی‌اکسیدان قوی)، ویتامین‌های گروه‌ی B و مقداری پروتئین.

شاید بپسندید: فواید ریشه تمشک چیست؟ ریشه تمشک برای چه بیماری هایی مفید است؟

بهترین نوشیدنی های طبیعی

شاید بپسندید: اگر می دونستی این سبزی اینقدر خاصیت داره، هر روز استفاده‌اش می کردی!

بهترین نوشیدنی های طبیعی، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و الکترولیت‌های شیر می‌توانند به‌ویژه بعد از تمرین در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشند. هنگامی که هدف شما پر کردن ذخایر بدن و ریکاوری است، شیر می‌تواند مایعات و همچنین مواد مغذی مورد نیاز برای ریکاوری عضلات را فراهم کند.

اگر یک جلسه تمرین طولانی را پشت سر گذاشتید یا مدت زیادی را زیر نور آفتاب سپری کردید، شیر شکلات هم می‌تواند بهترین نوشیدنی برای شما باشد. فقط توجه داشته باشید که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. چرا که شیر شکلات در مقایسه با شیر معمولی حاوی قند بیشتری است.

شاید بپسندید: اگه فواید مخلوط عسل و آب لیمو رو بدونی، این ترکیب را تو برنامه غذایی هر روزه ات قرار میدی!

۲. اسموتی‌

اسموتی‌هایی که با شیر، ماست یونانی، میوه و حتی سبزیجات تهیه می‌شوند، در حقیقت منابع متنوعی از آب را برای شما فراهم می‌کنند. از آنجا که شیر مواد مغذی زیادی دارد، یک ماده‌ی عالی برای تهیه‌ی اسموتی محسوب می‌شود.

بهترین نوشیدنی های طبیعی، همانند شیر، میوه‌ها و سبزیجات هم دارای مقدار زیادی آب هستند و به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می‌کنند. علاوه بر این، مقدار زیادی ماده‌ی مغذی و آنتی‌اکسیدان در اختیار بدن قرار می‌دهند. خرما، توت‌فرنگی و موز همگی سرشار از پتاسیم هستند و به کنترل فشار خون کمک می‌کنند. اسفناج، کرفس و کاهو هم گزینه‌های مناسب دیگری هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تهیه‌ی اسموتی استفاده کنید.

احتمالاً بپسندید: ۵ مدل موی شیک که موهای نازک را پرپشت و حجیم نشان می دهد + عکس

۳. آب هندوانه

بهترین نوشیدنی های طبیعی، هندوانه یک انتخاب غذایی بسیار عالی برای تامین آب بدن است، چون ۹۲ درصد آب دارد. همیشه می‌توانید این میوه را همان‌طور که هست میل کنید. اما اگر برای روزهای گرم تابستان به‌دنبال بهترین نوشیدنی هستید، بهتر است آن را با یخ، آب و کمی آب لیموترش مخلوط کنید. هندوانه منبع عالی لیکوپن است، آنتی‌اکسیدانی که در میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ یافت می‌شود و تحقیقات نشان‌ داده‌اند که به کاهش فشار خون و پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

احتمالاً بپسندید: راز زنان مصری که در ۵۰ سالگی، پوست ۲۵ ساله دارند!

بهترین نوشیدنی های طبیعی

بیشتر بخوانید: ترکیب شیر و زعفران: ۵ خاصیت شگفت انگیز شیر و زعفران برای سلامتی

۴. آب خیار

از آب خیار می‌توان به‌عنوان بهترین نوشیدنی برای هیدراته نگه داشتن بدن نام برد. چرا که ۹۶ درصد وزن آن از آب تشکیل شده است. به عبارت دیگر، بالاترین میزان آب را در بین سایر غذاها دارد. خیار بسیار کم‌کالری است و به همین دلیل می‌تواند بهترین نوشینی برای لاغری باشد.

شاید بپسندید: عوارض جانبی مصرف سیر: در مصرف سیر احتیاط را فراموش نکنید!

بیشتر بخوانید

احتمالاً بپسندید: نقش خیار در لاغری: دستورالعمل استفاده از خیار برای کاهش وزن

شاید بپسندید: علیرغم دانستن فواید لیمو، احتمالاً از عوارض جانبی مصرف لیمو بی خبرید!

احتمالاً بپسندید: ورزش مخصوص ژاپنی ها برای پیر نشدن و جلوگیری از میگیرن و آلزایمر!

شاید بپسندید: اگه زانو درد میشی، احتمالا این ویتامین رو کم داری!

اگر شب ها خوابت نمیبره، خوردن این 9 ماده غذایی را امتحان کن!

شاید بپسندید: ۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

احتمالاً بپسندید: نازک شدن مو: موثر ترین نسخه طب سنتی برای درمان نازک شدن مو

شاید بپسندید: گیاه جادوی سلامت:این گیاه شگفت‌انگیز هر آنچه را که برای سلامتی نیاز دارید،داراست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا