;
خواص گیاهان داروییسلامت

گیاه جادوی سلامت:این گیاه شگفت‌انگیز هر آنچه را که برای سلامتی نیاز دارید،داراست!

آشنایی با خواص مورینگا: در یک عبارت کوتاه بسیاری از متخصصان تغذیه و سلامت آن را یکی از مغذی ترین مواد غذایی در جهان، امیدی برای دیابت، سوء تغذیه و حتی درمان COVID-19 دانسته اند. در ادامه با بخش سلامت مجله خبری چشمک همراه و با خواص کلی مورینگا آشنا شوید.

شاید بپسندید: عوارض جانبی مصرف سیر: در مصرف سیر احتیاط را فراموش نکنید!

مورینگا

اگر به دنبال کنترل قند خون خود هستید، ممکن است در مورد یک گیاه فوق‌العاده به نام مورینگا شنیده باشید، یک مکمل طبیعی سالم که می‌توانید به تنهایی مصرف یا به اسموتی‌ها و سوپ‌ها اضافه کنید. مورینگا که برخی آن را “گیاه شگفت انگیز” و یا “گیاه جادوی سلامت” می نامند، به شکل پودر، کپسول و صمغ و به صورت چای در دسترس است.

مورینگا اولیفیرا (نام علمی: Moringa oleifera) نام یک گونه از تیره گز روغنیان است. این گیاه بومی جنوب هیمالیا (شمال غربی) هندوستان است و هزاران سال است که به عنوان غذا و دارو در این مناطق استفاده می‌شود. به گفته طب آیورودا این گیاه قابلیت درمان ۳۰۰ نوع بیماری را دارد. بیشترین سطح زیر کشت از تیره مورینگاسه بوده و در اکثر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند. این یک درخت مقاوم در برابر رشد خشکسالی است که غلاف و برگ‌های جوان آن به عنوان سبزیجات استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند برای تصفیه آب از بذرهای آن بهره برد.

شاید بپسندید: علیرغم دانستن فواید لیمو، احتمالاً از عوارض جانبی مصرف لیمو بی خبرید!

آشنایی با خواص مورینگا

مورینگا اولیفیرا یک درخت سرخدار در حال رشد است که می‌تواند به ارتفاع ۱۰–۱۲ متر (۳۲–۴۰ فوت) و قطر تنه ۴۵ سانتی‌متر (۱٫۵ فوت) برسد. پوست دارای رنگ سفید است و با چوب پنبه ای ضخیم محصور شده‌است. شاخه‌های جوان دارای پوست مرطوب یا سبز مایل به سفیداست.

شاید بپسندید: ۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

آشنایی با خواص مورینگا

مورینگا سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه است، گیاهی باستانی و مکمل غذایی قدرتمندی است، به طوری که محققان به دنبال پتانسیل آن برای جلوگیری از سوء تغذیه هستند.

در دنیای غرب، مورینگا (Moringa oleifera) اغلب به عنوان مکملی برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تبلیغ می شود. این گیاه، قند خون و فشار خون را کاهش می دهد، زیرا سرشار از فیبر و پروتئین است. ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه طبیعی این گیاه منبع فواید آن هستند. مورینگا یکی از پرمغذی‌ترین گیاهان موجود، سرشار از ویتامین‌های A، B، C، D، E و K و همچنین کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم، منگنز و روی است.

در حالی که مورینگا ممکن است برای بسیاری از غربی ها جدید باشد، مردم قرن هاست که در مناطق در حال توسعه و گرمسیری به خواص درمانی آن اعتماد کرده اند. مردم آسیا و سایر مناطقی که مورینگا رشد می کند اغلب از برگ های تلخ آن در خورش ها، کاسرول ها، سوپ ها و سالادها استفاده می کنند.

احتمالاً بپسندید:  ۷ فایده باورنکردنی خوردن غذای تند 

بر اساس بررسی گروهی از محققان بین‌المللی که به مجموعه‌ای از مطالعات روی مورینگا نگاه می‌کنند، این گیاه حاوی:

  • مقادیر بیشتری ویتامین C نسبت به پرتقال دارد.
  • غلظت ویتامین آ در این گیاه بالاتر از هویج است.
  • محتوای کلسیم آن بیشتر از شیر است.
  • پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد.
  • 9 برابر بیشتر از اسفناج، آهن دارد.
  • چهار برابر فیبر بیشتر از جو دارد.

به گفته این گروه، مورینگا با غلظت بالای بتاکاروتن (چهار برابر مقدار موجود در هویج) برای استفاده در برنامه هایی با هدف پایان دادن به کمبود ویتامین A در کشورهای در حال توسعه ایده آل است.

مورینگا همچنین دارای آمینو اسیدهای بیشتری نسبت به سایر گیاهان است. به گفته سازمان Trees for Life، تجزیه و تحلیل های تغذیه ای نشان می دهد که برگ های مورینگا حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند که برای یک منبع گیاهی غیرعادی است.

سازمان Trees for Life در دهه 1980 برای کمک به روستاییان هندی در کاشت درختان میوه تاسیس شد. بنیانگذار و رئیس آن، بالبیر ماتور، از یک پزشک طب سنتی هندی آموخت که برگ مورینگا می تواند از 300 بیماری جلوگیری کند. پس از بررسی این ادعا، آقای ماتور نتیجه گرفت: «هرچه بیشتر مطالعه کنیم، بیشتر به نظر می رسد که درخت مورینگا اولیفرا واقعاً شگفت انگیز است.»

شاید بپسندید: اگه زانو درد میشی، احتمالا این ویتامین رو کم داری!

آشنایی با خواص مورینگا

راههای استفاده

برای افرادی که با مورینگا آشنایی ندارند، ساده ترین راه استفاده از آن به صورت پودر است که به اسموتی ها، سالادها یا سوپ ها اضافه می شود.

برخی از کارشناسان تغذیه معتقدند مورینگا پتانسیل کمک به کاهش سوء تغذیه در سطح جهان را دارد و همچنین یک موهبت فوق العاده برای سلامت و ثروت کشورهای فقیرتر است. تحقیقات در مورد مورینگا به عنوان یک راه حل ممکن برای مشکل سوء تغذیه به طور جدی در اوایل دهه 2000 آغاز شد.

احتمالاً بپسندید

مژه های بلند و پرپشت: ۹ خوردنی که مژه ها را دوبرابر می کند!

احتمالاً بپسندید: نقش خیار در لاغری: دستورالعمل استفاده از خیار برای کاهش وزن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا