;
فرهنگ و هنرآرایش و زیباییسینما

اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

زن جذاب، ملکه زیبایی و الهه، القابی است که به مونیکا بلوچی بازیگر پرآوزه ایتالیایی داده شده است. او که یک بازیگر موفق و مدل مد سابق است. طرفداران خود را با زیبایی و جذابیت طبیعی که دارد افسون می کند. در دنیا، کسی نیست که مونیکا بلوچی را بشناسد و زیبایی طبیعی او را تحسین نکند.

او با چشمان دیوانه کننده، صورت جذاب، آرایش سبک، موهای پر و هیکل خوش تراش، زیبا ترین بازیگر جهان خطاب می شود. در واقع بلوچی با زیبایی طبیعی که دارد، در میان طرف دارانش از شکوه خاصی برخوردار است. چنان شکوهی دارد که طرف دارانش او را یک الهه می دانند. او هم اکنون ۵۷ ساله است اما همچنان جذاب و افسون گر است. در این مقاله از سری مقالات فرهنگ و هنر بخش سینما به بررسی زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی او پرداخته ایم. راز زیبایی طبیعی او چیست؟ با دانستن داستان زیبایی او، ما هم می توانیم به خودمان کمک کنیم. تا با افزایش سن هم به صورت طبیعی زیبا باشیم.

داستان موفقیت بلوچی: زیبارویان هم گریه می کنند

بلوچی دوران کودکی و جوانی درخشانی دارد. با وارد شدن به دنیای مد به سرعت مسیر موفقیت را آغاز می کند. اما با این وجود، زیبایی طبیعی و افسونگرش در دوره نوجوانی باعث آزار و اذیت او شده است. او بارها به این خاطر گریه کرده و به خلوتی پناه برده است تا کسی او را نبیند. دختران همسالش با او دعوا می کردند. مردان و پسران همسایه از او چشم برنمی داشتند. زنان همسایه با حسادت از او بدگویی می کردند. در دانشگاه پسران او را آزار می دادند. در محل کارش به عنوان پیش خدمت ازسوی مشتریان مورد آزار قرار می گرفت.

به همین علت، بلوچی از محل زندگی اش به مکان دیگری نقل مکان کرد. تا این که یک انسان خوب او را تشویق کرد. او وارد دنیای مدلینگ شد. در آن جا، زیبایی او مطمئناً به کسی آسیب نمی رساند. او با استعداد درخشان و زیبایی بی نظیرش  دنیای مد را تسخیر کرد. موفقیت او خیره کننده بود. بلوچی جوان، مورد توجه و قدردانی قرار گرفت. تنها یک ماه پس از شروع کار خود، او با آژانس مدل معروف Elite قرارداد امضا کرد. بلوچی به چهره تجاری Dolce & Gabbana و موزه واقعی عکاس نمادین ریچارد آودون که زمانی از خود مرلین مونرو عکاسی کرد، تبدیل شد.

به علاوه، کارگردان مشهور فیلم ایتالیایی، دینو ریس، او را برای حضور در فیلم خود دعوت کرد. مهم نیست که نقش او حاشیه ای بود. اما بلافاصله مورد توجه خود فرانسیس فورد کاپولا قرار گرفت. نقش یکی از عروس های دراکولا را در فیلم او «دراکولای برام استوکر» را به او پیشنهاد کرد. بنابراین آرام آرام، نقش به نقش، نام مونیکا بلوچی محبوبیت یافت. به زودی او نه تنها در اروپا، بلکه در هالیوود نیز تبدیل به یک بازیگر محبوب شد.

واقعا راز این زن استثنایی چیست که به او کمک کرد تا به چنین ارتفاعاتی در حرفه خود برسد؟ عشق و تحسین مردان و زنان سراسر جهان را به خود جلب کند؟ مطمئناً این راز، صرفا به خاطر چهره زیبا و چشمان افسون گر او نیست. مونیکا بلوچی انرژی فوق‌العاده‌ای دارد که او را جذاب و متمایز در میان زنان دیگر نشان می دهد. اعتماد به نفس، انرژی و زیبایی او حتی در لباس های ژولیده و ظاهر نامرتب هم می درخشد.

با این وجود، مهم ترین نکته در مورد بلوچی این است که او بارها در مصاحبه هایش تاکید کرده. او همواره گفته است که به ظاهر و سلامتی خود اهمیت می دهد. برای وزن، موها، صورت و هیکل خود وقت می گذارد. همه چیز را به دقت زیر نظر دارد و برای حفظ طراوت پوست و ظرافت هیکل خود رژیم های مخصوصی دارد. او معتقد است که هر خانمی که به خود احترام می گذارد باید برای  ظاهر و سلامتی خود اهمیت بدهد. خوب واقعا او چه می کند تا مورد تحسین هواداران و حسادت بدخواهان است؟  با ما همراه باشید تا این اسرار و رازها را بدانیم.

۱.زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی، چهره با شکوه و هیکل زیبا

با وجود این که بلوچی ۵۷ ساله است اما هنوز هم زیبا و جذاب است. او با قد صد و هفتاد و هشت سانتی، وزنش شصت و هشت کیلو است. هرچه زمان گذشته است این سوپراستار بسیار باشکوه تر از قبل به نظر می رسد. در حالی که سایر زن ها با افزایش سن تراوت و زیبایی ظاهری شان کاهش می یابد. او همه چیز را با یک برنامه و نظم در نظر می گیرد. به عنوان مثال، پس از زایمان، این ستاره تا 10 کیلوگرم  افزایش وزن داشت. اما او تا پایان شیردهی، به هیچ رژیم سختی فکر نمی کرد. تصمیم معقولی بود. پس از پایان دوره تغذیه کودک، مونیکا کم کم رژیم های غذایی خاصی را در نظر گرفت.

او به سادگی به سبزیجات و گوشت بدون چربی با ماهی روی آورد. تمام روز به فعالیت های کاری اش ادامه می داد. او صرفا به کلاس های دوره ای شنا و یوگا می رفت. او می گوید، برای سایر ورزش های سخت زمان کافی نداشت. چرا زمان معمول شروع فیلمبرداری شش صبح است و این روند تا پاسی از شب ادامه دارد. او در یکی از مصاحبه هایش می گوید. “واقعا فکر می کنی من ساعت پنج صبح برای تمرین ورزشی بیدار می شوم تا وزنم را ثابت نگه دارم؟”

او توضیح می دهد که حتی اگر کمی اضافه وزن پیدا کند، به روش مورد علاقه خود برای “کاهش وزن” متوسل می شود. او لباس های مشکی می پوشد که هیکل را از نظر بصری لاغرتر نشان می دهد. اگرچه، در زندگی بلوچی، مواقعی وجود دارد که، خواه ناخواه، باید رژیم بگیرید. زیرا در برخی از نقش ها به سادگی مجبور می شود چند پوند اضافی را از بین ببرد. او راز یکی از این رژیم ها را برای همه به اشتراک گذاشته است. البته منتظر یک رژیم غذایی شگفت انگیز سخت نباشید که باعث می شود در چند روز فرم های مورد نظر را پیدا کنید.  مونیکا دوست ندارد به  بدن خود ظلم کند و ترجیح می دهد معقولانه غذا بخورد.

زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی

منوی رژیم هفت روزه مونیکا

این منوی رژیم هفت روزه معروف او است که البته هیچ زنی را مجبور نمی کند گرسنگی بکشد.

روز اول

صبحانه: یک فنجان قهوه، دو عدد کراکر بزرگ با یک قاشق مرباخوری.

ناهار: سالاد سبزیجات با روغن زیتون، یک تکه نان سبوس دار، صد و پنجاه گرم میوه یا توت تازه.

شام: اسپاگتی به اضافه پنیر رنده شده، هر گونه میوه و سبزیجات.

روز دوم

صبحانه: ماست، مقداری میوه.

ناهار: تخم مرغ سرخ شده (سه سفیده و یک زرده)، کدو سبز آب پز، نان سبوس دار.

شام: صد و بیست گرم گوشت آب پز کم چرب، یک سالاد سبزیجات تازه یا میوه.

روز سوم

صبحانه: دو نان تست، میوه، یک فنجان چای با یک تکه لیمو.

ناهار: سیب زمینی آب پز، چاشنی شده با روغن زیتون و گیاهان تازه، پنیر از انواع کم چرب.

شام: اسپاگتی با گوجه فرنگی رسیده و سبزیجات، میوه های تازه.

روز چهارم

صبحانه: دویست گرم ماست بدون چربی با یک قاشق غذاخوری کورن فلکس.

ناهار: پنجاه گرم برنج آب پز، صد گرم گوشت گوساله آب پز، صد گرم کدو سبز خورشتی، توت.

شام: صد و پنجاه گرم ماهی آب پز، سالاد سبزیجات تازه، با روغن زیتون، انگور.

روز پنجم

صبحانه: نان تست و دویست گرم آب میوه تازه.

ناهار: اسپاگتی با گیاهان تازه، چند تکه آناناس.

شام: سالاد (کنسرو لوبیا، تخم مرغ آب پز، پیاز، سبزیجات)، یک تکه نان سبوس دار، میوه.

روز ششم و هفتم

منوی هر روزی  را که دوست دارید، تکرار کنید.

این رژیمی است که بلوچی در دوره های که کار به فرم های ظریف تری بدن نیاز دارد. می گیرد. با این حال، شما موافقت هستید، رژیم غذایی که در بالا توضیح داده شد بسیار مغذی، خوشمزه و در دسترس برای هر زنی است. اگر دقت کرده باشید در این رژیم خبری از نان سفید و برنج نبود. برعکس رژیم پر بود از میوه ها و سبزیجات به همراه گوشت سفید. بنابراین اگر شما هم می خواهید در هر سنی، چهر با شکوه و هیکل زیبایی مانند مونیکا بلوچی داشته باشید. این رژیم را امتحان کنید.

۲.زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی، اسرار موهای زیبای او

موهای تیره، پر حجم  و درخشان او بسیار زیبا است. البته هر زنی آنقدر خوش شانس نیست که چنین موهایی داشته باشد. در واقع خدا به او چنین موهای زیبا و پرپشت داده است. با این حال، این بدان معنا نیست که او به موهایش اهمیت نمی دهد. از آن مراقب نمی کند. هرچه که خدا موی خوبی به شما داده باشد باید از آن مراقب کنید. اگر مراقبت نکنید به مرور زمان کم پشت و نازک خواهد شد.

این واقعیت است که بلوچی دو بار در روز سر خود را با شامپو رقیق شده با آب می شوید. توجه کند نه دو بار در هفته، بلکه دو بار در روز. مونیکا علاوه بر شستشوی مکرر سر، مرتباً از ماسک های طبیعی مو استفاده می کند. روغن زیتون را روی ریشه های مو می ریزد و سی یا چهل دقیقه آن را می گذارد. موها با روغن زیتون سلامت خود را حفظ کرده و براق تر می شود. این ستاره زیبا از سشوار استفاده نمی کند. زیرا سشوار موها را بیش از حد خشک می کند. رنگ موهای مونیکا به ندرت تغییر می کند. او به ندرت به موهایش رنگ می گذارد.او با یک سبزه روشن گاهی موهای خود را روشن می کند. این بازیگر به رنگ موهای طبیعی خود بیشتر افتخار می کند.

زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی

 

۳.رازهای طراوت و درخشندگی پوست او

او برای مراقب از پوست خود بسیار حساس و جدی است. او بارها تاکید می کند که همه چیز را طبیعی دوست دارد. بلوچی به خبرنگاران می گوید، من در زندگی‌ام هرگز زیر چاقوی جراح نمی‌خوابم، همه چیز باید خودش باشد و سیر طبیعی خود را بپیماید. این که یک زن ۵۷ ساله می خواهد همچنان زیبا و درخشان به نظر برسد. آن هم بدون چاقوی جراح شاید مضحک باشد. اما او هر روز صبح، روزش را با حمام متضاد شروع می شود که تأثیر مفیدی بر وضعیت پوست دارد.

برای این که صورتش تا حد امکان جوان بماند. خانم بازیگر هفته ای دو بار پوست را با اسکراب تمیز کرده و با روغن بادام تغذیه می کند. علاوه بر این، از ماسک های صورت مونیکا و مرطوب کننده ها غافل نمی شود. در این جا دستور تهیه یکی از آن ماسک ها را برای تان می گذاریم. دو برش متوسط آووکادوی تازه، چهار قاشق چایخوری روغن بادام و شش قاشق چایخوری خامه را با هم مخلوط کنید. این ماسک به دست آمده را روی صورت خود بگذارید پانزده دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. پوست تان نرم و لطیف می شود.

زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی

 

۴،زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی، راز آرایش ساده و طبیعی او

همه می دانند که مونیکا آرایش کاملا طبیعی را ترجیح می دهد. او می خواهد چهره او در عین این که زیبا و پرشکوه دیده شود، اما کاملا آرایش طبیعی داشته باشد. برای این که حالت چهره بازیگر، طبیعی بماند، بلوچی از آرایش سبک و عاقلانه استفاده می کند. او یک آرایش آسان و طبیعی را برای صورتش انجام می دهد. او در زندگی روزمره به ریمل مشکی روی مژه هایش و برق درخشان روی لب هایش کاملا راضی است. این در واقع، زیبایی طبیعی او را از بین نمی برد.

به علاوه او به زیرسازی آرایش خود اهمیت می دهد. از کرم های مرطوب کننده استفاده می کند. اما  پودر مات، خط چشم مشکی و رژ لب سه قلم اصلی آرایش او است. به گفته مونیکا بلوچی، این مجموعه از لوازم آرایشی برای ظاهری زیبا و جذاب کافی است. او با یک مداد خط چشم‌هایش را آرایش می‌کند. با همان مداد، هم روی لبه بالایی و هم پایینی پلک خطی می‌کشد. در قسمت پایین، خط باید کمی سایه داشته باشد تا جلوه طبیعی داشته باشد. به طور کلی، زمانی که زیبایی طبیعی قابل مشاهده است، مونیکا جلوه “صورت برهنه” را ترجیح می دهد.

بنابراین شما هم می توانید برای داشتن یک  چهره زیبا و طبیعی تلاش کنید. مانند مونیکا، می توانید از پوست، موها و ظرافت هیکل تان با روش های طبیعی مراقب کنید. موهای بلندی داشته باشید و آن ها را به رنگ تیره رنگ کنید. یا آرایش سبک و طبیعی انجام دهید تا زیبا تر و با اعتماد به نفس بالا به نظر برسید. البته شاید راز اصلی جذابیت مونیکا این باشد که او آرزوی تقلید از کسی را ندارد. سعی می کند خودش باشد و طوری زندگی کند که هر دقیقه زندگی اش لذت و رضایت باشد. تنها از این طریق، به گفته این بازیگر، می توانید به یک زن واقعاً شاد، زیبا و خاص تبدیل شوید.

زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی و سینما

عمدهٔ شهرت بلوچی به خاطر بازی در نقش پرسفونه در سری فیلم‌های ماتریکس است. بلوچی در فیلم دراکولای برام استوکر به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در نقش عروس دراکولا ظاهر شد. او با بازی در فیلم‌های مالنا و برگشت‌ناپذیر توانست با دو کارگردان مشهور، یعنی جوزپه تورناتوره و گاسپار نوئه همکاری کند. از دیگر نقش‌های بلوچی می‌توان به بازی در نقش مریم مجدلیه در فیلم مصائب مسیح به کارگردانی مل گیبسون اشاره کرد. بلوچی در اسپکتر به عنوان یک باندگرل ظاهر شد. شلیک نهایی، شاگرد جادوگر و فصل کرگدن از دیگر آثار وی هستند. بلوچی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی همچون موتسارت در جنگل و توئین پیکس نیز به ایفای نقش پرداخته‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا