;
آرایش و زیباییخواص گیاهان داروییسلامت

5 بهترین فواید روغن آووکادو برای سلامتی+روش تهیه روغن آووکادو در منزل

روغن آووکادو از نظر ترکیب کاملاً شبیه به روغن زیتون است. به این ترتیب این روغن نیز دارای فواید بی شمار برای سلامتی است. مواری همچون بهبود سلامت قلب و عروق، بهبود سلامت چشم و تسکین درد مفاصل. بخش سلامت چشمک امروز 5 بهترین فواید روغن آووکادو برای سلامتی را مورد بررسی قرار داده است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

درباره روغن آووکادو

روغن های ارگانیک به لطف مواد مغذی تشکیل دهنده آنها فواید بسیاری دارند. روغن آووکادو حاوی حدود 70 درصد اسید اولئیک (اسید چرب تک غیراشباع)، 13 درصد اسیدهای چرب چند غیر اشباع (بیشتر اسید لینولئیک) و 12 درصد چربی اشباع شده است. همچنین حاوی ویتامین های A، B، D، E، K و کاروتنوئیدها با خواص آنتی اکسیدانی است.

روغن آووکادو برای پوست، صورت و مو و همچنین برای سلامت عمومی عالی است. دارای خواص نرم کنندگی و شفابخش است. همچنین با پیری پوست مبارزه می کند. ترکیب و خاصیت روغن آووکادو به شدت تحت تأثیر شرایط ساخت آن است. توصیه می شود روغن فوق بکر را انتخاب کنید. در اینجا 5 اثر باورنکردنی روغن آووکادو وجود دارد که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: معجون شگفت انگیز ابن سینا برای تقویت حافظه و افزایش قدرت جنسی!

از 5 فواید روغن آووکادو برای بهبود سلامت قلب و عروق

روغن آووکادو به دلیل داشتن اسیدهای چرب تک غیراشباع بالا و به خصوص اسید اولئیک به کاهش خطر بیماری های قلبی -عروقی کمک می کند. اسید اولئیک که به مقدار زیاد در روغن زیتون نیز یافت می شود، اثرات تثبیت کننده فشار خون دارد.

مصرف روزانه روغن آووکادو، فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف روغن آووکادو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ناشی از قند را کاهش دهد، التهاب را در بدن کاهش و سطح تری گلیسیرید را متعادل کند.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن: با این ۱۰ ماده غذایی سیستم ایمنی قوی داشته باشید

بهبود سلامت چشم

روغن آووکادو منبع خوبی از لوتئین است. آنتی اکسیدانی از خانواده کاروتنوئیدها که در پیشگیری از بیماری هایی مانند آب مروارید موثر است. لوتئین همچنین ممکن است التهاب را در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب سرکوب کند.

بر اساس مطالعات، افزودن روغن آووکادو به غذا باعث افزایش جذب کاروتنوئیدها می شود. افزودن 24 گرم روغن آووکادو به سالاد حاوی هویج، کاهو و اسفناج، جذب کاروتنوئیدهای موجود در این غذاها را 5 تا 15 برابر افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

از فواید روغن آووکادو برای سلامتی، زیبا سازی پوست

روغن آووکادو همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و محافظتی که دارد، برای پوست مفید است. طبق مطالعات انجام شده، اثرات مفیدی برای کاهش پسوریازیس دارد. روغن آووکادو به صورت موضعی استفاده می شود، باعث بهبود زخم شده و اثرات ضد التهابی روی پوست دارد.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

کاهش و تسکین دردهای مفاصل

بسیاری از مطالعات نشان می دهند که عصاره روغن آووکادو به کاهش درد و سفتی مرتبط با آرتروز کمک می کند و عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد. عصاره روغن آووکادو همچنین باعث کاهش مصرف مسکن ها می شود.

از فواید روغن آووکادو برای سلامتی،محافظت در برابر استرس اکسیداتیو

محتوای آنتی اکسیدانی روغن آووکادو به مبارزه با آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کند. استرس اکسیداتیو در شکل گیری بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی نقش دارد. مطالعات نشان می دهد که مصرف روغن آووکادو با استرس اکسیداتیو مبارزه می کند.

چگونه روغن آووکادو را انتخاب کنیم؟

روغن آووکادو هیچ خطری برای سلامتی ندارد مگر اینکه آن را بیش از حد گرم کنید و به میوه های عجیب و غریب حساسیت نداشته باشید. این روغن حاوی هیوئین است، ماده ای که در موز، شاه بلوط و کیوی نیز یافت می شود.

روغن آووکادو ایده آل، روغن خالص و فشرده است. رنگ آن باید سبز-زرد باشد. رنگ سبز بسیار کم رنگ یا تیره به این معنی است که مواد مغذی خود را از دست داده است. آووکادوی تازه باید طعم لطیفی داشته باشد. در حالت ایده آل، باید در یک بطری رنگی بسته بندی شود که مدت طولانی تری آن را از اکسیداسیون محافظت کند. بطری باید در جای خشک و دور از گرما و نور نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

روش آسان تهیه روغن آووکادو در خانه

یک عدد آووکادو را رنده درشت کرده و در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. بر روی آن روغن زیتون بریزید و هم بزنید. سپس درب شیشه را ببندید و به مدت دو هفته در جای خنک و تاریک قرار دهید. در این دو هفته عصاره آووکادو با روغن زیتون ترکیب می شود. شما می توانید از این روغن برای زیبایی پوست و درد مفاصل استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا