;
آرایش و زیباییدرمان خانگیسلامت

3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

اگر می خواهید رشد موهای خود را تسریع و همزمان سبب تغذیه موهای خود شوید، هرگز مواد و روغن های طبیعی را نباید فراموش کنید. در این مطلب 3 محصول طبیعی که برای تقویت و تغذیه و همچنین رشد مو شناخته و مفید هستند را معرفی کرده ایم. پس تا آخر مقاله بخش سلامت چشمک، 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: معجون شگفت انگیز ابن سینا برای تقویت حافظه و افزایش قدرت جنسی!

رشد موها

میانگین رشد مو 3 سانتی متر در ماه است. البته این مقدار از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عوامل متعددی از جمله ژنتیک بستگی دارد. مشخص است که رشد مو سه مرحله دارد. مرحله اول رشد فعال است و این مرحله برای هر تار مو 2 تا 8 سال طول می کشد. مرحله دوم مرحله توقف رشد است که 4 تا 6 هفته طول می کشد. آخرین مرحله زندگی مو، ریزش آن است.

ممکن است روزانه بیش از صد تار مو از دست بدهید و این کاملا طبیعی است. ریزش مختص موهایی است که رشدشان متوقف شده است. تغذیه برای رشد مو بسیار مهم است، زیرا تغذیه سالم برای داشتن موهای بلند و سالم ضروری است. رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات تازه و غلات کامل، کلید رشد مو است.

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی به حفظ سلامت مو در مرحله رشد کمک می کنند. اینها عمدتاً ویتامین های A، C، D و E و مواد معدنی مانند آهن و روی هستند.

عوامل زیادی مانند مکمل های غذایی و استفاده از شامپوهای خاص مختلف بر رشد مو تأثیر می گذارند، اما اغلب فراموش می کنیم که فقط ماساژ پوست سر با یک محصول طبیعی، می تواند کمک کننده باشد. در اینجا 3 محصول طبیعی برای تقویت و رشد مو را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

روغن رزماری از درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو

ماساژ پوست سر به رشد مو کمک می کند، زیرا گردش خون را تحریک، ریشه مو را تقویت و کمک می کند مواد مغذی سریعتر به فولیکول ها برسد.

می توانید به صورت خشک موها را ماساژ دهید، اما اگر روغن مغذی را اضافه کنید، اثر آن دو برابر می شود. روغن رزماری برای رشد موها موثر شناخته شده است، زیرا گردش خون را تحریک و رشد مو را تسریع می کند. شما می توانید چند قطره روغن رزماری به شامپوی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

تخم مرغ

اگر موهایتان هنگام لمس شانه هایتان می شکند، یک تخم مرغ می تواند شما را نجات دهد. تخم مرغ حاوی لسیتین و پروتئین است که باعث تقویت، تغذیه و التیام مو می شود. همچنین گوگرد زیادی در تخم مرغ وجود دارد، بنابراین اگر مشکل شوره سر دارید می تواند به شما کمک کند.

دو عدد تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و نصف لیوان آب گرم اضافه کنید و مخلوط کنید. ماسک را روی موهای خشک و شانه شده بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس دوبار آبکشی کرده و شامپو بزنید.

روغن کرچک از درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو

شاید روغن کرچک را روی مژه هایتان امتحان کرده باشید، اما روی موهایتان نه. این روغن دارای اثر ضد میکروبی و ضد باکتریایی بر روی عفونت های پوست سر است که می تواند رشد مو را تسریع کند. علاوه بر این، سرشار از امگا 6، ویتامین E، پروتئین و سایر مواد مغذی است که می تواند به ترمیم مو و حفظ رطوبت داخل مو کمک کند. علاوه بر این، با ماساژ با این روغن، پوست سر خود را تغذیه کرده و در نتیجه رشد مو را تسریع خواهید کرد.

مقداری روغن کرچک را گرم و سپس پوست سر را با آن ماساژ دهید و روی تمام موها بمالید. از سشوار برای حفظ گرما و گرم کردن موها استفاده کنید تا درمان به بهترین نحو ممکن عمل کند. اجازه دهید حداقل 15 دقیقه عمل کند و سپس موهای خود را کاملا بشویید.

علل ریزش مو

برخی از افراد خیلی زود موهای خود را از دست می دهند. دلایل آن می تواند ژنتیک، استرس، عفونت قارچی، کمبود ویتامین، اختلالات هورمونی، مشکلات تیروئید یا رنگ کردن بیش از حد مو باشد. این موضوع اغلب برای افراد بسیار جوان اتفاق می افتد، بنابراین مهم است که به موقع واکنش نشان داده و علت ریزش بیش از حد موی خود را شناسایی کنند.

آلوپسی (کرم حلقه ای) نیز یک بیماری بسیار شایع است. این بیماری است که در آن تمام تارهای مو از بین رفته است. آلوپسی اغلب نتیجه استرس شدید یا فرآیند التهابی در بدن است و تشخیص آن در اسرع وقت بسیار مهم است. در صورت وجود مشکل ریزش مو، افزایش مصرف میوه و سبزیجات، ایجاد عادات غذایی با کیفیت و کاهش استرس ضروری است.

مشکلات تیروئید نیز می تواند باعث ریزش مو شود. هم کم کاری تیروئید (فعالیت کم تیروئید) و هم پرکاری تیروئید (فعالیت بیش از حد تیروئید) می توانند باعث ریزش ناگهانی شوند که می توانید در نواحی پر مو مانند ابروها متوجه شوید. پس از رفع مشکل تیروئید، این مشکل نیز از بین می رود.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا