;
خواص گیاهان داروییسلامت

درمان گیاهی استرس: معجزه این ۵ دمنوش برای استرس و اضطراب شدید!

درمان گیاهی استرس: اولین قدم برای  تهیه دمنوش گیاهی ضد استرس، انتخاب گیاهان مناسب برای ترکیب با یکدیگر است. زیرا اگر گیاهان دارویی را درست انتخاب کنید، یک دمنوش گیاهی ضد استرس می تواند شما را آرام کند، خلق و خوی شما را بهبود بخشد و کمک کند برای چند دقیقه از زندگی روزمره جدا شوید.

۵ دمنوشی که در بخش سلامت معرفی شده، ترکیب مناسبی از گیاهان موثر است که با بهبود خلق و خو استرس و اضطراب را از بین می برد. به جای دارو از این دمنوش ها حداقل برای ۴۰ روز به صورت مرتب مصرف کنید. البته زنان باردار و شیرده یا افرادی که شرایط خاص پزشکی دارند، قبل از استفاده از این دمنوش های گیاهی حتما با پزشک خود مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن های آرامش بخش: ۷ روغن گیاهی برای درمان استرس

۱.دمنوش رازیانه و بابونه

درمان گیاهی استرس، بابونه برای آرامش جسمی و روحی به ویژه در هنگام عصر بسیار موثر است و گیاهی با خواص آرام بخش قوی است. اثربخشی این دمنوش گیاهی با ترکیب گل بابونه با دانه های رازیانه افزایش می یابد که باعث بهبود هضم، اثرات آنتی اکسیدانی و آرامش بخش می شود.

۲ قاشق چایخوری گل بابونه و ۱ قاشق چایخوری دانه رازیانه را بردارید و آنها را با هم مخلوط کنید. حدود ۲۵۰ میلی لیتر آب را بجوشانید و مخلوط تخم رازیانه و بابونه را در آن بریزید. اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه دم بکشد، صاف کنید و بعد از شام بنوشید.

درمان گیاهی استرس

۲.دمنوش گل ساعتی

درمان گیاهی استرس، گل ساعتی یکی از گیاهان عالی در برابر اضطراب و استرس است. اثر آرامش بخش و تسکین دهنده بر روی سیستم عصبی دارد و اغلب برای کسانی که از بی خوابی رنج می برند توصیه می شود.

تهیه دمنوش گیاهی ضد استرس با گل ساعتی ساده است، دو قاشق چایخوری گل خشک شده گل ساعتی را در ۲۵۰ میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس از صافی صاف کنید. نوشیدن آن در شب قبل از خواب توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: با تکنیک ۱-۲-۳-۴-۵  فورا اضطراب را از خود دور کنید!

۳.دمنوش علف لیمو و بادرنجبویه

درمان گیاهی استرس، این دمنوش گیاهی ضد استرس ترکیبی از خواص آرام بخش و تسکین دهنده بادرنجبویه ضد اضطراب با خواص تسکین دهنده هیبیسکوس است.

برای تهیه این دمنوش گیاهی به ۱ قاشق چایخوری ترش خشک و خرد شده و ۱ قاشق چایخوری علف لیمو نیاز دارید. ۲۵۰میلی لیتر آب را بجوشانید و مخلوط گیاهان را بریزید و روی آن را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. این دمنوش گیاهی ضد استرس را در صورت نیاز یا ترجیحا عصر قبل از خواب، صاف کرده و بنوشید.

درمان گیاهی استرس

۴.دمنوش لیمو و سنبل الطیب

برای این دمنوش گیاهی ضد استرس کافی است گیاه سنبل الطیب را که دارای خواص ضد درد، ضد اسپاسم و آرام بخش مفید در مواقع بی خوابی و تپش قلب است، با نبات که خاصیت آرامش بخشی دارد، ترکیب کنید. از استرس و اضطراب در موارد ناشی از سردرد، فشار خون بالا، گرفتگی روده و عصبی بودن بسیار موثر است.

درمان گیاهی استرس، برای تهیه این دمنوش گیاهی، ۲۵۰ میلی لیتر آب را بجوشانید، یک قاشق چای خوری نبات خشک و یک قاشق چای خوری سنبل الطیب خشک را دم کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. این دمنوش گیاهی را قبل از خواب شب ها صاف کرده و بنوشید.

۵.دمنوش گیاهی زالزالک

درمان گیاهی استرس، زالزالک دارای اثرات ضد اضطراب و کاهش فشار خون است. این یک درمان طبیعی مناسب برای مبارزه با اضطراب، استرس یا تحریک پذیری است.

برای تهیه این داروی طبیعی، دو قاشق چایخوری برگ زالزالک را در ۲۵۰ لیتر آب جوش بریزید. روی آن را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد تا خواص گیاهی که ممکن است تبخیر شود حفظ شود، سپس آن را صاف کنید. حتی می توانید این دمنوش را در طول روز بنوشید زیرا باعث خواب آلودگی نمی شود.

بیشتر بخوانید: رزماری درمان استرس و بیماری ها  + ۸ فایده شگفت انگیز آن

درمان گیاهی استرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا