;
خواص گیاهان داروییسلامت

خواص دانه انگور: دانه های انگور را هرگز دور نریزید + ۳ معجزه آن

خواص دانه انگور: بسیاری از مردم دانه های انگور را دور می ریزند و برخی نیز پوست انگور را جدا می کنند. با این حال، هسته و پوست انگور یک منبع شفابخش کامل است. دانه های انگور بسیار کوچک هستند، اما سرشار از فواید سلامتی است. تقریبا همه، دانه های انگور را دور می اندازند.

در مورد پوست آن هم همین طور است و پوست انگور حاوی مواد آنتی اکسیدانی است. بسیاری از مردم دانه های انگور را به دلیل تلخ و سفت بودن یا به این دلیل که معتقدند قابل خوردن نیستند دور می اندازند. با این حال، دانه های انگور خوراکی هستند و فواید سلامتی بی شماری دارند.

به علاوه پوست انگور دور ریخته شده نیز فواید زیادی برای بدن دارد. به خصوص پوست انگور سیاه یا انگور قرمز را هرگز نباید دور انداخت. در بخش سلامت چشمک به ۳ خواص معجزه گر دانه و پوست انگور پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: چوب آلبالو را هرگز دور نریزید + ۵ خواص ناشناخته و مجزه گر آن

۳ خواص مهم دانه و پوست انگور

۱.بدن را سالم و جوان نگه می دارد

خواص دانه انگور، هسته انگور و پوست انگور حاوی فلاونوئیدهایی است که به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی خود شناخته شده اند. یعنی می توانند با اثر مضر رادیکال های آزاد مقابله کرده و پیری سلولی را متوقف کنند.

آنتی اکسیدان ها با حمایت از همه اندام ها و محافظت از بدن در برابر طیف وسیعی از بیماری های ناشی از استرس اکسیداتیو، پیری را آهسته تر و بهتر می کنند.

خوردن غذاهای غنی از فلاونوئیدها، مانند دانه های انگور و پوست انگور، به جوان سازی پوست، موهای سالم تر و ظاهری بهتر کمک می کند و همچنین برای مدت طولانی تری سالم می ماند.

بیشتر بخوانید: هرگز پوست موز را دور نریزید +  ۸ جالب ترین کاربرد آن در تهیه خوراکی ها

خواص دانه انگور

بیشتر بخوانید: خواص کرن بری: ۸ معجزه درمانی آن که نمی دانستید!

۲.از التهاب بدن جلوگیری می کند

خواص دانه انگور، فلاونوئیدهای موجود در دانه و پوست انگور نیز اثر ضد التهابی دارند. مصرف دانه و پوست انگور به کاهش شرایط التهابی که می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود کمک می کند. علاوه بر این، هسته انگور و پوست انگور خاصیت رقیق کنندگی خون دارند. مصرف منظم آن سلامت مغز و عروق را بهبود می بخشد.

خواص دانه انگور، اثر ضد التهابی هسته و پوست انگور، همراه با اثرات آنتی اکسیدانی و رقیق کننده خون، محافظت در برابر شروع بیماری های مغزی، قلبی عروقی و کاهش خطر ابتلا به سرطان را فراهم می کند. به علاوه اثر محافظتی ماده رسوراترول در پوست انگور سیاه در برابر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته قلبی و مغزی بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز دانه کتان  برای سلامتی و زیبایی + عوارض جانبی

خواص دانه انگور

۳.ورم پاها را کاهش می دهد

خواص دانه انگور، مصرف پروآنتوسیانیدین موجود در دانه انگور و پوست انگور از تورم پاها جلوگیری می کند. افرادی که سبک زندگی کم تحرکی دارند یا زمان زیادی را در حالت ایستاده می گذرانند ممکن است در پایان روز دچار تورم و احساس سنگینی در پاهای خود شوند. این عارضه را می توان با مصرف هسته انگور و پوست انگور برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: تجمع آب در بدن: ۱۲ مواد غذایی شگفت انگیز برای رفع احتباس آب  

خواص دانه انگور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا