;
درمان خانگیسلامت

رقیق کننده طبیعی خون: ۵ غذا برای کاهش لخته شدن خون و خطر سکته

رقیق کننده طبیعی خون: لخته شدن خون یک فرآیند طبیعی و در عین حال پیچیده است که برای جلوگیری از خونریزی در هنگام جراحت یا بریدگی در بدن ایجاد می شود. با این حال، مواقعی وجود دارد که لخته‌های خون در برخی از قسمت‌های حیاتی بدن مانند قلب، ریه یا مغز ایجاد می‌شود که اگر به موقع درمان نشود، عوارض جدی در پی دارد.

در واقع این لخته ها ممکن است در رگ های خونی شریانی یا وریدی ایجاد شوند. زمانی که این لخته می شکند و در خون حرکت می کند، جریان خون به اندام های مهم مانند قلب، ریه یا مغز را مختل می کند و منجر به سکته و حتی مرگ می شود.

برای جلوگیری از خطر سکته و لخته شدن خون، باید رقیق کننده های خون مصرف کنید. بهترین گزینه استفاده از مواد غذایی رقیق کننده خون است. زیرا این غذاها عوارض جانبی ندارد و برای سلامت بدن مفید است. در بخش سلامت چشمک به ۵ بهترین مواد غذایی رقیق کننده خون پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: قاتل کلسترول بد: این ۱۰ مواد غذایی را هر روز مصرف کنید  

۵ مواد غذایی برای کاهش لخته شدن خون و خطر سکته

۱.زنجبیل

رقیق کننده طبیعی خون، یکی از بهترین راه ها برای افزودن زنجبیل به رژیم غذایی خود این است که صبح خود را با چای زنجبیل خوشمزه آغاز کنید. تحقیقات می گوید که نوشیدن چای زنجبیل کاملا مفید است و بسیاری از مشکلات سلامتی را درمان می کند. وقتی صحبت از رقیق شدن خون می شود، زنجبیل التهاب را کاهش می دهد و عضلات را بیشتر آرام می کند. چه کسی می دانست که یک فنجان چای زنجبیل می تواند برای سلامتی شما معجزه کند.

رقیق کننده طبیعی خون

۲.فلفل کاین

رقیق کننده طبیعی خون، فلفل کاین سرشار از خواصی است که به رقیق شدن خون کمک می کند. این خاطر سالیسیلات ها است که به مقدار زیاد در فلفل قرمز یافت می شود. افزودن فلفل دلمه ای به رژیم غذایی روزانه، به شکل کپسول یا در غذا، می تواند فشار خون را کاهش داده و گردش خون را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: ضد سرطان، هضم غذا، کاهش وزن … ۱۰ فایده باورنکردنی فلفل

 ۳.ماهی قزل آلا

رقیق کننده طبیعی خون، گفته می شود که غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند سالمون، ماهی تن و قزل آلا یکی از بهترین غذاهای رقیق کننده خون هستند. دلیل اصلی آن این است که اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کنند. علاوه بر این، این نوع ماهی به دلیل کاهش احتمال لخته شدن در خون شناخته شده اند.

۴.انار

رقیق کننده طبیعی خون، بسیاری از کارشناسان و متخصصان تغذیه معتقدند که نوشیدن یک لیوان آب انار در روز ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کند. زیرا انار دارای خواصی است که به رقیق شدن خون و جلوگیری از گرفتگی عروق کمک می کند. توصیه می شود کسانی که دچار کلسترول بالا و مشکلات قلبی هستند در روز یک لیوان آب انار بنوشند.

بیشتر بخوانید: قند خون بالا: این ۱۰ میوه قند خون را افزایش نمی دهد!

رقیق کننده طبیعی خون

۵.دارچین

رقیق کننده طبیعی خون، ما دارچین را در غذا اضافه می کنیم تا طعم و عطر غذا یا نوشیدنی خود را افزایش دهیم، مخصوصا وقتی به چای اضافه شود، طعم آن بی نظیر می شود. اما آیا می دانستید که یک ضد انعقاد قوی است؟ دارچین توانایی کاهش فشار خون و تسکین شرایط التهابی را دارد. این ممکن است احتمال سکته مغزی را کاهش دهد. با این حال، مصرف طولانی مدت دارچین ممکن است باعث آسیب به کبد شود، بنابراین، مطمئن شوید که از این ادویه کم استفاده کنید.

سخن آخر

به غیر از غذاها و نوشیدنی های طبیعی که در بالا ذکر شد، غذاهای طبیعی دیگری مانند آناناس، جینسنگ، کلپ، روغن زیتون، بادام و غیره وجود دارند که به کاهش لخته شدن خون معروف هستند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این غذاها باید در حد اعتدال مصرف شوند. همیشه قبل از امتحان کردن هر چیزی که می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: تعادل قند خون با ۵ مواد غذایی ساده و معجره گر + پایان احساس گرسنگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا