;
سلامتخواص گیاهان دارویی

چوب آلبالو را هرگز دور نریزید + ۵ خواص ناشناخته و مجزه گر آن

درخت آلبالو را با عطر خاص و میوه آبدار سرشار از ویتامین C می شناسید. به خوبی با فواید این میوه خوشمزه آشنا هستید. اما بسیاری از ما زمانی که با ولع آلبالوهای سرخ و رسیده را می خوریم، چوب های آن را دور می ریزیم. زیرا احساس می کنیم که یک چیز بدرد نخور و بی فایده است. اما اصلا این طور نیست. خواص چوب آلبالو بی نظیر است و برای بسیاری از بیماری ها داروی موثری محسوب می شود. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت به ۵ مهترین خواص معجزه آسای چوب آلبالو می پردازیم.

بیشتر بخوانید: ۱۰ خواص شگفت انگیز چای آلبالو: سالم ترین نوشیدنی فصل

چوب آلبالو

در بسیاری از کشورهای جهان از چوب آلبالو به ویژه در داروهای ادرار آور و تصفیه کننده استفاده می شود. امروزه، بسیاری از مطالعات استفاده از ساقه آلبالو را در برابر احتباس آب، مشکلات وزن و اختلالات سیستم کلیوی تایید می کنند. کلیه ها اندام هایی هستند که مواد زائد را از بدن دفع می کنند. این چوب ها خون را برای حذف سموم و آب اضافی فیلتر می کنند. گیاهان دیورتیک این فیلتراسیون را افزایش می دهند. ساقه گیلاس یکی از آن ها است.

تورم در پاها و بازوهای افرادی که آب یا بهتر است بگوییم مایع لنفاوی را در بافت‌های خود نگه می‌دارند، درمان می کند. در واقع گیاهان ادرارآور به رفع این ورم‌ها کمک می‌کنند. این تخلیه آب و سموم برای افرادی که رژیم کاهش وزن را شروع می کنند نیز ضروری است. در موارد ناراحتی ادرار، عفونت کلیه و مجاری ادراری یا سنگ کلیه، ساقه آلبالو می تواند فعالیت کلیه و جریان ادرار را افزایش دهد و در نتیجه ناراحتی را از بین ببرد.

خواص چوب آلبالو

۵ خواص ناشناخته و معجزه گر چوب آلبالو

ساقه گیلاس خواص خود را مدیون ترکیب مواد فعال طبیعی است. ترکیب چوب گیلاس حاوی پتاسیم، تانن هایی مانند فلاونون ها و پلی فنول ها از جمله فلاونوئیدها، اسید مالیک، اسید سیتریک و اسیدهای آلی است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ساقه‌های آلبالو می‌توانند به سم‌زدایی بدن کمک کنند، بنابراین برای کاهش وزن و مبارزه با برخی بیماری‌ها بسیار موثر است.

۱.خواص چوب آلبالو، ادرارآور خوبی است

دمنوش ساقه آلبالو اثر ادرار آور دارد. نوشیدن منظم دمنوش چوب گیلاس یک درمان طبیعی عالی برای تحریک عملکرد ادرار است. ایده آل برای عفونت دستگاه ادراری یا سیستیت است. همچنین به عنوان یک درمان موثر در مبارزه با یبوست شناخته شده است. این امر همچنین دفع سموم را تسهیل می کند.

ساقه گیلاس برای بهبود از سیستم کلیه، ترویج دفع سموم و جلوگیری از سنگ کلیه استفاده می شود. ساقه آلبالو به دلیل قدرت ادرارآوری همراه با اثربخشی آن در برابر تجمع مایعات لنفاوی در بافت ها، یک درمان طبیعی برای ادم و دردهای روماتیسمی مانند مفاصل، آرتریت یا آرتروز است. به علاوه ساقه گیلاس یک راه موثر برای شروع فرآیند پاکسازی عمومی بدن برای جلوگیری از انسداد مایعات در هر قسمت از بدن است.

بیشتر بخوانید: خواص آب خیار: ضد التهاب، آب رسان و جوان کننده پوست

۲.سموم را پاک می کند

دمنوش ساقه گیلاس یک نوشیدنی سم زدایی طبیعی عالی است. نوشیدن منظم چای ساقه گیلاس به دفع مواد زائد و سموم بدن کمک می کند. در طول رژیم غذایی، این چای کمک کننده خوبی برای کاهش وزن و آب کردن چربی های شکم است. با احتباس آب و سلولیت مبارزه می کند. برای پاکسازی بدن و تصفیه خون عالی است.

خواص چوب آلبالو

۳.خواص چوب آلبالو، یک آنتی اکسیدان قوی است

رادیکال های آزاد محصولات جانبی تجزیه یک مولکول هستند. آنها بسیار خطرناک می شوند و در پیدایش برخی بیماری ها مانند عفونت ها، بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، پیری سلولی و آب مروارید نقش دارند. وجود برخی گیاهان دارویی با خواص آنتی اکسیدانی، مبارزه با اثرات مضر ناشی از رادیکال های آزاد را ممکن می سازد. ساقه گیلاس یکی از آنهاست.

چوب آلبالو به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی خود که عمدتاً به دلیل پلی فنول های تشکیل دهنده آن است، برای مبارزه با رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو ایده آل است. زیرا به جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف مرتبط با افزایش سن کمک می کند. در برابر بسیاری از بیماری ها مانند ناراحتی های چشمی، چین و چروک پوست و آرتریت موثر است.

۴.لاغر کننده است

دمنوش ساقه آلبالو علاوه بر اثر سم زدایی، خاصیت لاغری نیز دارد. ساقه گیلاس به دلیل ترکیباتش تصفیه کننده است. به دلیل پتاسیم و پلی فنول های موجود در آن، به حذف سموم و کاهش وزن کمک می کند. این اثر سم‌زدایی امکان کنترل افزایش وزن را داشته و تخلیه مایعات انباشته شده در قسمت‌های روغنی را ممکن می‌سازد.

این فلاونوئیدهای موجود در چوب آلبالو است که به کاهش خطر چاقی یا کاهش وزن اضافی کمک می کند. دمنوش ساقه های آلبالو به اضافه داشتن یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی سالم از سلامت بدن محافظت کرده و به عنوان یک عامل لاغر کننده عمل می کنند. به علاوه دمنوش ساقه گیلاس نیز احساس سیری ایجاد کرده و به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی اشتها عمل می کند.

خواص چوب آلبالو

۵.خواص چوب آلبالو، باعث درخشش مو می شود

از ساقه گیلاس می توان برای درخشندگی مو استفاده کرد. برای این کار کافی است موها را با چای ساقه آلبالو آبکشی کنید. موهای کدر و خشک نیاز به رطوبت دارند. برای درخشش، یکی از محلول های ۱۰۰ درصد طبیعی که باعث افزایش درخشش طبیعی آنها می شود، چوب آلبالو است.

آب را بجوشانید، یک مشت ساقه آلبالو اضافه کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. بگذارید چند دقیقه بماند تا ولرم شود سپس آن را به عنوان آبکشی روی موهای شسته و خشک شده استفاده کنید. البته موهای خود فورا آبکشی نکنید و بگذارید خشک شوند، سپس با آب خالی موها را آب کشی کنید.

بیشتر بخوانید:  6 مهمترین روش‌های نگهداری از موهای رنگ شده که اکثراً از آنها غافلند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا