;
سلامتدرمان خانگی

۱۰ خواص شگفت انگیز چای آلبالو: سالم ترین نوشیدنی فصل

آلبالوها برای تهیه چای سالم و پرخاصیت، میوه ای و خوش طعم، فوق العاده هستند. یک فنجان چای داغ یا سرد خوشمزه، شما را به خاطرات باغی از آلبالوهای رسیده و آبدار می برد و نمی توانید صبر کنید تا جرعه ای از آن را بنوشید. چای آلبالو به دلیل طعم قوی، شیرین و ترش یکی از دمنوش های میوه ای محبوب است. شیرینی و ترشی آن طعمی را ایجاد می کند که همه را وسوسه می کند. برای تهیه این چای با طعم خاطره انگیز بیشتر از آلبالوهای صورتی، قرمز و سیاه استفاده می شود. خاصیت چای آلبالو بسیار فراوان و شگفت انگیز است. در این مطلب از سری مطالب سلامت خواص چای آلبالو را به عنوان سالم ترین نوشیدنی فصل بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: ۹ مهم ترین عوارض جانبی مصرف چای سیاه که تا حالا نمی دانستید!

انواع چای آلبالو

۱.چای شکوفه آلبالو

ما می دانیم که ژاپن کشور شکوفه های آلبالو است. بنابراین این طعم نیز از ژاپن آمده است. گلبرگ های شکوفه ساکورا معروف ترین طعم فصل بهار در ژاپن است. شیرینی لطیفی ایجاد می کند و به زیبایی برگ های ساکورا را تکمیل می کند. گلبرگ های انتخاب شده به رنگ صورتی تیره هستند که عطر و بوی گلی وسوسه انگیزی می دهد. این چای کمی شور و ترش است که این طعم را منحصر به فرد می کند.حتما امتحان کنید، از نوشیدنش لذت می برید.

۲.چای آلبالو سیاه

زمانی که چای سیاه ارگانیک با شیرینی گیلاس و انواع توت ها با نت های وانیل ترکیب شود، به یک نوشیدنی عجیب و غریب تبدیل می شود. این چای میوه ای از آلبالوهای مختلفی تشکیل شده است که بسیار نزدیک به chokeberries هستند. طعم آن با چای آلبالوی معمولی به دلیل ترشی، کمی متفاوت است. معمولا در چای کیسه ای موجود است. شیرینی طبیعی دارد بنابراین نیازی به افزودنی های مصنوعی ندارد. این چای به طور سنتی برای بیماری های تنفسی، قلبی عروقی یا دستگاه گوارش استفاده می شد.

خاصیت چای آلبالو

۳.خاصیت چای آلبالو ، چای آلبالو قهوه

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که چگونه می توان از قهوه در چای استفاده کرد. اما این طعم الهی واقعا شگفت انگیز است. این نوع چای شامل دانه های قهوه با آلبالوهای خشک شده برای طعم دادن به همراه برگ های چای گیاهی است. چای آلبالو قهوه را چای کاسکرا نیز می نامند. چای آلبالو قهوه حاوی کافئین است. با این حال، طعم چای آلبالو قهوه با قهوه متفاوت است.

۴.چای آلبالو هیبیسکوس

این ترکیبی بی دغدغه از هیبیسکوس ترش و گیلاس شیرین است که نتیجه ای جز طعم لذیذ ندارد. این یکی از کمیاب ترین چای ها است. این ترکیبی از طعم های مختلف مانند ترش، شیرین و ترش است که ترکیبی عالی برای عاشقان چای است.

بیشتر بخوانید: نوع بی ضرر شکر: ۵ نوع شکر بهترین جایگزین برای شکر فراوری شده است

چگونه چای آلبالو درست کنیم؟

همان طور که اشاره شد خاصیت چای آلبالو بسیار فراوان است. حالا ببینیم این چای را چگونه درست کنیم. درست کردن این چای میوه ای آبدار در آشپزخانه و ارضای ذائقه ما کار سختی نیست. در اینجا یک روش بسیار آسان برای دم کردن چای سرد آلبالو وجود دارد.

مواد لازم

۲ لیوان آب

آلبالوی سیاه تازه و بدون هسته یا یخ زده

مقداری توت سیاه

شکر به سلیقه شما

1/4 فنجان آب لیموی تازه

1/2 دانه وانیل خرد شده و خراشیده شده

چای سبز کیسه ای یا حتی چای کیسه ای سیاه جوهره خوبی می دهد.

شاخه های نعناع، برای سرو

خاصیت چای آلبالو

طرز تهیه چای آلبالو

آب داخل ظرف را بردارید و بگذارید بجوشد. یک تکه توت سیاه، آبلیمو/آب لیمو و دانه های وانیل درست کنید و به آب در حال جوش اضافه کنید.

آن را با شعله ملایم گرم می کنیم و شروع به له شدن می کنیم تا کل اسانس به داخل آب برود.

آب آن را صاف کرده و یک ساعت روی آن را بپوشانید

چای کیسه‌ای را به آن اضافه کنید و به سبک خود اجازه دهید مدتی دم بکشد

کیسه ها را بردارید و چای را با یک تکه یخ داخل لیوان بریزید

این نوشیدنی به دلیل آبدار بودن و طعم شیرین میوه، یکی از محبوب ترین نوشیدنی های سرد در تابستان است.

فواید بی نظیر چای آلبالو برای سلامتی

۱.خاصیت چای آلبالو، سم زدایی

در بدن انسان، سموم زیادی توسط رادیکال های آزاد باقی می ماند. این سموم باید از بدن خارج شوند تا بدن سالم بماند و از بیماری ها جلوگیری شود. یکی از روش های سم زدایی نوشیدن این دمنوش گیاهی و آب لیمو است. خاصیت چای آلبالو باعث می شود روند سم زدایی طبیعی تر انجام شود. مطمئناً این چای  بدون عوارض جانبی است.

۲.درمان نقرس

این چای همچنین می تواند به عنوان یک درمان اسید اوریک استفاده شود. زیرا در این نوشیدنی حاوی آنتوسیانین است که به کاهش التهاب در مفاصل کمک می کند. التهاب این مفصل که باعث ظهور بیماری نقرس می شود، این چای می تواند به درمان نقرس کمک کند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز دانه کتان  برای سلامتی و زیبایی + عوارض جانبی

۳.خاصیت چای آلبالو، تسکین درد

یکی دیگر از فوایدی که می توانید با نوشیدن این چای گیاهی به دست آورید، تسکین درد است. اگر در بدن احساس درد می کنید، سعی کنید این چای را بنوشید. سپس درد به تدریج از بین می رود. همچنین یک روش طبیعی و ایمن برای تمرین به جای مصرف مسکن های حاوی مواد شیمیایی است.

۴.ضد التهاب

آنتوسیانین روی آلبالو نه تنها می تواند برای درمان اسید اوریک به تنهایی استفاده شود. اما می تواند به عنوان یک ضد التهاب نیز عمل کند. بنابراین، التهاب شدید و عدم درمان مناسب می تواند باعث بیماری مزمن شود. این چای برای درمان التهاب بسیار کمک کننده است.

خاصیت چای آلبالو

۵.باعث خواب راحت می شود

این نوشیدنی برای افرادی که به سختی می خوابند مناسب است. زیرا در این نوشیدنی محتوای ملاتونین وجود دارد که می تواند فرد را آرام تر بخواباند. این ماده همچنین برای بهینه سازی عملکرد مغز موثر است.

۶.خاصیت چای آلبالو، مبارزه با پیری زودرس

اگر می خواهید پوست سالم اما با هزینه ای ارزان و مطمئن داشته باشید، می توانید این چای گیاهی یا  دمنوش پوست آووکادو را بنوشید. محتوای آنتی اکسیدانی آلبالو می تواند پوست شما را سالم تر کند. همچنین از مشکلات پوستی مختلف مانند خشکی پوست، خارش و سایر مشکلات پوستی در امان خواهید ماند. در واقع، بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا، خوردن گیلاس هر روز صبح می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند.

۷.رادیکال های آزاد را کاهش می دهید

رادیکال های آزاد می توانند باعث بیماری های خطرناکی مانند سرطان شوند. برای غلبه بر آن نیاز به تغذیه کافی است که می توان از یک رژیم غذایی سالم به دست آورد. یکی از آنها این چای گیلاس سیاه است. محتوای بالای فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها در گیلاس می تواند اثرات رادیکال های آزاد را بر بدن کاهش دهد. علاوه بر این، ضد التهاب نیز در حفظ سلامت قلب نقش دارد.

۸. آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها مورد نیاز بدن هستند. این ماده برای مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند باعث بیماری های مضر برای بدن شوند، عمل می کند. خوردن غذاها و نوشیدنی های حاوی آنتی اکسیدان بالا راهی برای به دست آوردن این مواد است. یکی از آنها چای گیاهی آلبالو سیاه و فواید سلامتی استار فروت است.

۹.کاهش درد عضلانی

اگر مشکلی در ماهیچه ها دارید مانند درد و گرفتگی، می توانید از این گیاه برای کاهش درد عضلانی استفاده کنید. زیرا در این نوشیدنی گیاهی ترکیبات طبیعی وجود دارد که می تواند دردهای بدن را تسکین دهد. یا می توانید نوشیدن زردچوبه با شیر و عسل را امتحان کنید که دارای فواید زیادی است.

۱۰. منبع تغذیه

همانطور که در بالا توضیح داده شد، محتوای غذایی این نوشیدنی گیاهی بسیار زیاد است. از جمله آنتی اکسیدان هایی مانند مزایای سلامتی چای بادام، ویتامین A، ویتامین C، مواد معدنی و آنتوسیانین ها هستند. اگر به طور منظم این دمنوش گیاهی را بنوشید، برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت خواهید کرد. با این چای خوش و عطر و طعم بدن خود را سالم نگه دارید.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین خواص درمانی ترب و نقش آن در بهبود سلامت کبد!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا