;
دنیای مدآرایش و زیبایی

بهترین ماسک های خانگی برای پوست های خشک و حساس

اگر از خشکی، حساسیت و ترک خوردگی پوست خود شکایت دارید، قطعا تنها نیستید. بسیاری از افراد این مشکلات را تجربه می کنند. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که برای رهایی از این مشکلات پول صرف خرید محصولات برای خنک ماندن و هیدراته بودن نمایید. اما بهترین گزینه این است که از مرطوب کننده های خانگی استفاده کنید و با پوست خشک مقابله کنید. اگر پوست شما به دلیل وجود کم آبی، روند طبیعی پیری یا به دلایلی که نمی توانید درک کنید بسیار خشک شده است، این دستور العمل ها مفید خواهند بود. در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس پرداخته می شود.با این ماسک های طبیعی از شر پوست خشک، حساس و ترکه خورده نجات می یابید.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

قبل از صحبت در مورد ماسک ها به این نکات توجه نمایید

هر پوستی نیازهای متفاوتی دارد. هیچ تضمینی وجود ندارد، چیزی که برای یک نفر مفید است، لزوما برای شما هم مفید خواهد بود. بنابراین، اگر یکی از دستور العمل های این مطلب را امتحان کردید و نتایج کمتر از آنچه انتظار داشتید مؤثر بود، می توانید به دستور دیگری در اینجا مراجعه نمایید.آب، آب، آب افرادی که پوست شفاف و تمیزی دارند اغلب آب زیادی می نوشند. قبل از برنامه های بزرگی که می خواهید شرکت کنید و پوستتان درخشان باشد، از مصرف الکل و شکر اجتناب کنید. به علاوه پاک کننده خود را بررسی کنید اگر پوست خشکی دارید، از یک پاک کننده کرمی استفاده کنید که چربی پوست شما را پاک نکند. راه حل دیگر، لایه برداری پوست است. برای اینکه پوست شما مرطوب کننده یا روغن را جذب کند، باید سلول های مرده را از بین ببرید.

۱.ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس، ماسک آووکادو

آووکادو خاصیت مرطوب کنندگی دارد. چهار ماسک شگفت انگیز آووکادوی زیر برای پوست های خشک، نرمال و مختلط ایده آل هستند. مخصوصاً پوست های چروکیده و خشک این ماسک ها را مرطوب کننده نیز می نامند.

ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس

۲.روغن دانه شاهدانه + لیمو + آووکادو

آووکادو و روغن دانه شاهدانه خواص مرطوب کنندگی این ماسک را افزایش می دهد. فقط با استفاده از این سه ماده می توانید با پوست خشک خود مبارزه کنید. برای تهیه این ماسک به نصف آووکادوی له شده، نصف قاشق غذاخوری روغن دانه شاهدانه و یک قاشق چایخوری آب لیمو نیاز دارید. باید این سه ماده را با هم مخلوط نمایید و بگذارید ۶ تا ۸ دقیقه روی پوستتان بماند. می توانید باقیمانده ماسک را به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید. از آنجایی که روغن آووکادو می تواند به عمق پوست نفوذ کند، پوست را نرم و مرطوب می سازد.

۳.بلغور جو دوسر + آووکادو + عسل

با اضافه کردن بلغور جو دوسر به ماسک آووکادو، می توانید پوست خود را به طور طبیعی لایه برداری کنید. برای این دستور به نصف آووکادو،۱-۲ قاشق چایخوری عسل خام و ۲ قاشق چایخوری بلغور جو دوسر نیاز دارید. پس از مخلوط کردن این سه ماده، آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تمیز خود بگذارید. پس از آن، می توانید ماسک را تمیز کرده و روتین معمول مراقبت از پوست خود را اعمال کنید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

۴.ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس، لیمو + آووکادو + زنجبیل + ماست

برای این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو، یک پیمانه زنجبیل و۳-۴ قاشق غذاخوری ماست و ۱ عدد آووکادویی که با چنگال له کردید را در ظرفی بریزید و خوب هم زنید. پس از استفاده از ماسک ،می توانید آن را به مدت نیم ساعت نگه دارید. سپس می توانید بقیه ماسک را در یک شیشه پر کنید و یک لایه نازک لیمو را روی آن فشار دهید. مخلوطی که آماده کردید احتمالاً برای ۵-۶ بار استفاده کافی خواهد بود. اگر دیدید که روی مخلوط قهوه ای شده است، می توانید این لایه را جدا کرده و به استفاده از بقیه ادامه دهید.

ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس

۵. آووکادو + خیار + سرکه سیب

اگر به یک ماسک صاف کننده نیاز دارید، می توانید این ماسک را یک شات بزنید. برای این ماسک به یک آووکادوی متوسط، ۲ قاشق چای ‌خوری روغن بادام شیرین ارگانیک، ۱ قاشق چای ‌خوری سرکه سیب ارگانیک، ۴ برش خیار ارگانیک و ۱ قاشق چای ‌خوری عسل خام نیاز دارید. این چهار ماده را در مخلوط کن با حرارت بالا به مدت ۶۰ ثانیه مخلوط کنید. سپس ماسک را به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه روی صورت و گردن خود بگذارید و با آب گرم بشویید. تمام دستور العمل های فوق شامل آووکادوی تازه است. در این دستور العمل ها باید یک آووکادوی رسیده، تازه و ارگانیک بردارید و آن را خوب له کنید تا بافت خامه ای پیدا کند. علاوه بر دستور العمل ها، وقتی آووکادوی له شده را با هویج، روغن، تخم مرغ یا دوغ مخلوط کنید، پوست شما شاداب و مرطوب می شود.

۶.اسکراب شکر قهوه ای

شکر قهوه ای یک ماده عالی برای اسکراب صورت است، زیرا یک لایه بردار طبیعی است. با دستور العمل های اسکراب شکر قهوه ای، پوست شما نه تنها از سلول های مرده پاک می شود، بلکه پوست شما را نیز مرطوب می کند. می توانید اسانس گل های مورد علاقه خود را به مخلوطی که از روغن نارگیل و شکر قهوه ای یا از عسل و روغن نارگیل درست می کنید اضافه کنید. اما به خاطر داشته باشید که اسکراب با شکر قهوه ای می تواند پوست خشک یا حساس را تحریک کند. همچنین، هنگام استفاده از چنین اسکرابی، استفاده از کرم یا روغن مرطوب کننده را فراموش نکنید تا اثر را به حداکثر برسانید.

۷.ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس، ماسک شیر

شیر به خوبی پوست را مرطوب می کند و اسید لاکتیک موجود در شیر به پاکسازی سلول های مرده پوست کمک می کند. می توانید ماسک خود را با استفاده از پودر شیر، عسل، آلوئه ورا و روغن های ضروری تهیه کنید. حتی خشک ترین پوست ها نیز با این ماسک شاداب به نظر می رسند و احساس سلامت می کنند.

بیشتر بخوانید: درمان فوری انواع آکنه با ماسک های خانگی و روش های پزشکی

ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس

۸.مرطوب کننده روغن نارگیل و کره کاکائو

آشپزخانه شما یکی از بهترین رازهای زیبایی را دارد، مخصوصا برای پوست های خشک. روغن نارگیل، حتی به تنهایی، کارهای بزرگی انجام می دهد و برای استفاده روزانه در زمستان ایده آل است. پس از مصرف مقداری روغن نارگیل و مالیدن آن به صورت، می توانید با پاک کردن روغن اضافی، آرایش خود را شروع کنید. روغن نارگیل یک پایه عالی است و به مرطوب نگه داشتن پوست بسیار خشک کمک می کند. شما می توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل با کره کاکائویی و روغن زیتون برای آبرسانی بیشتر، مرطوب کننده خود را بسازید.

در صورت تمایل می توانید از یک چهارم فنجان روغن نارگیل فوق بکر، سه چهارم فنجان کره کاکائو، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و روغن های ضروری (اسطوخودوس، گل رز و اکالیپتوس) استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل یک روغن است، به این معنی که می تواند منافذ را مسدود کند. بنابراین، اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، باید از این دستور اجتناب کنید.

۹.ماسک زنجبیل روشن کننده پوست

زنجبیل یک ادویه زرد روشن است که برای استفاده در ساخت ماسک برای پوست های خشک یا پیر ایده آل است. با ماسکی که با استفاده از زنجبیل تهیه می کنید، می توانید از خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی ادویه و همچنین خاصیت کاهش التهاب بهره مند شوید. برای ماسک صورت زنجبیل به خمیر زنجبیل، عسل گل و روغن نارگیل نیاز دارید.

این ماسک برای قرن ها در مراقبت های زیبایی در هند استفاده می شود، این ماسک نه تنها پوست را مرطوب می کند، بلکه پوست را درخشان می کند. با این حال، زنجبیل موجود در ماسک ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شما شود، البته به طور موقت. به همین دلیل، بهتر است قبل از استفاده از ماسک روی صورت خود، ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ناحیه کوچکی مثل مچ دست امتحان کنید.

۱۰.ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس، ماسک شکلات تلخ

همه شکلات ها، برای صورت شما مضر نیستند. در واقع، زمانی که از شکلات تلخ در ماسک استفاده می شود، یک مرطوب کننده عالی برای پوست های خشک است. با ماسکی که با استفاده از شکلات تلخ، نمک و شیر درست می کنید، می توانید تنها در۱۵ دقیقه پوستی مرطوب و شاداب داشته باشید. برای تهیه این ماسک به حدود ۱۰۰ گرم شکلات تلخ، ۱ فنجان شیر و ۳ قاشق غذاخوری نمک نیاز دارید. شیر و نمک را به شکلاتی که در بن ماری ذوب کرده اید علاوه نمایید. سپس وقتی ماسک کمی خنک شد، آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با یک پاک کننده ملایم و آب بشویید.

ماسکهای خانگی برای پوست های خشک و حساس

۱۱.پارافین مراقبت از دست

صورت شما تنها ناحیه ای نیست که مستعد خشکی و ترک باشد. بسیاری از ما نمی توانیم دست های خود را به اندازه کافی مرطوب کنیم. به خصوص در فصل زمستان یا زمانی که آنها را مرتب می شوییم. در چنین مواقعی می توانید با پارافین از دستان خود مراقبت کنید. برای این کار دست ها را در پارافین ذوب شده فرو کنید تا پارافین دست های شما را بپوشاند.

سپس دستان خود را در حوله بپیچید تا گرما در آن بماند. بعد از۱۰-۱۵ دقیقه یا بعد از اینکه پارافین کاملا سفت و سرد شد، به جدا سازی پارافین بپردازید. به این ترتیب دستان شما نرم خواهند شد. می توانید از پارافین برای پاها و همچنین دستان خود نیز کار بگیرید. با این حال، مراقب باشید که وقتی پارافین را قبل از استفاده گرم می کنید، خیلی داغ نباشد.

۱۲.اسکراب شکر یا نمک

برای مبارزه با خشکی پوست، باید لایه برداری پوست از سلول های مرده را به عنوان یک عادت قرار دهید. سلول های پوست خشک بدترین دشمن شما هستند زیرا پوست شما را می پوشانند و از عملکرد موثر مرطوب کننده ها جلوگیری می کنند. با پاکسازی پوست از سلول های مرده، می توانید پوست را جوان سازی و پاکسازی کنید و از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.

لازم نیست پول زیادی را برای محصولات اسکراب خرج کنید. با استفاده از مقدار کمی شکر، نمک و آب یا روغن یک اسکراب ساده صورت یا بدن می شو،د تهیه کرد. دستور العمل های زیادی در رابطه به کاربرد شکر و نمک وجود دارد که برای پوست معجزه می کنند. اما ضمن یادآوری شکر و نمک لایه بردارهای فیزیکی هستند، بنابراین می توانند برای برخی از انواع پوست تحریک کننده به حساب بیاید. شکر به طور کلی ملایم تر از نمک است، اما همچنان باید از آن به مقداری کمی استفاده گردد. بهتر است نمک را روی صورت خود استفاده نکنید و قبل از استفاده از شکر و نمک روی بدن، آن را در ناحیه کوچکی دیگر آزمایش کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =

دکمه بازگشت به بالا