;
تفریح و سرگرمی

تست شخصیت: رنگ مورد علاقه شما، از شخصیت شما می‌گوید!

همه ما انتخاب ها و ترجیح های شخصی خود را داریم. در واقع این انتخاب مربوط به نوع ویژگی ماست. هر انسانی همین گونه است. سلیقه افراد براساس انتخاب های آنان شکل می گیرد. در زمینه رنگ هم همین گونه است. هر کسی ممکن است ممکن به رنگ خاصی علاقه داشته باشد. تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها به ارتباط میان رنگ و شخصیت افراد پرداخته است. تا پایان مطلب امروز با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت: با انتخاب گل مورد علاقه، شخصیت خود را بهتر بشناسید!

تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

همانگونه که اشاره شد، تمایلات افراد با یکدیگر همواره متفاوت است. در زمینه رنگ نیز همیشه همین گونه بوده است.  شما بیشتر به کدام رنگ علاقه دارید؟ بیایید کشف کنیم که رنگ مورد علاقه شما چه چیزی را در مورد تیپ شخصیتی شما نشان می دهند. آیا می دانستید که رنگ مورد علاقه شما نیز می تواند نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت شما داشته باشد؟

تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

تعیین شخصیت یک فرد با استفاده از رنگ مورد علاقه خود یک تمرین استاندارد برای شناخت شخصیت شما است. دانشمندان دریافته‌اند که رنگ انتخابی شما بر همه چیز از شغل انتخابی گرفته تا نگرش تأثیر می‌گذارد. رنگی که انتخاب می‌کنید می‌تواند چیزهای زیادی در مورد اینکه قرار بود ما چگونه باشیم بگوید؟ بنابراین بیایید کشف کنیم که رنگ واقعی مورد علاقه شما در مورد شخصیت شما چه می گوید. رنگی که نمایانگر انتخاب شماست، نقشی حیاتی در تعیین درونی‌ترین ویژگی های شما دارد.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت:گردنبند انتخابی‌تان، بخشی از شخصیت شما را افشا می‌کند!

رنگ ها و شرکت های تجاری

رنگ ها و شرکت های تجاری

رنگ ها همچنین می توانند نمادهایی برای برخی ویژگی ها باشند. به عنوان مثال هر وب سایتی براساس روان شناسی رنگ ، از رنگ های مختلف برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال، شرکت‌هایی که می‌خواهند با قابلیت اطمینان از سوی مشتریان، مرتبط شوند (دل، اچ‌پی، آی‌بی‌ام) از رنگ آبی استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی که می‌خواهند به خاطر هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بودن مثل شرکت های  Fanta، Amazon، Nickelodeon از اسپلش یا نارنجی استفاده می‌کنند.

روانشناسی رنگ ها هر روز در اطراف ما استفاده می شود و نه تنها در مورد برندهایی که می خریم، بلکه در نحوه واکنش ما به محیط خود نیز استفاده می شود. گسترش روانشناسی رنگ ها به قلمرو شخصیت ها، در مورد اثبات این است که رنگ ها فقط به آنچه که بهترین به نظر می رسند مربوط نمی شود، بلکه در مورد معنایی است که ما ناخودآگاه به آن رنگ ها می دهیم و چگونه از آن برای سودمندی زندگی خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: آزمون قدرت چشم: لیوان خالی را پیدا کرده و به خرگوش تحویل دهید!

آنچه رنگ مورد علاقه شما در مورد شخصیت شما می گوید

رنگ ابزاری ارتباطی قدرتمند است که می‌تواند برای نشان دادن عمل، تأثیر خلق و خو و حتی تأثیر بر واکنش‌های فیزیولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از رنگ‌ها با افزایش فشار خون، افزایش متابولیسم و فشار چشم همراه است؛ بنابراین همیشه این پرسش مطرح است که رنگ‌ها دقیقاً چگونه در این زمینه عمل می‌کنند؟ و چگونه بر خلق و خو و رفتار انسان تأثیر می‌گذارند؟ مطالعات و آزمایش‌های مختلف، بینش بیشتری در مورد شخصیت افراد بر اساس روان‌شناسی رنگ به ما داده است. در ادامه به مهمترین رنگ ها و شخصیت افراد اشاره می شود.

رنگ قرمز

رنگ قرمز

قرمز یک انتخاب رنگ جسورانه است که با هیجان، اشتیاق، خطر، هیجان، انرژی و عمل همراه است. ممکن است متوجه شوید که برخی از برندها از رنگ قرمز برای دکمه‌های «تماس برای اقدام» استفاده می‌کنند. «اکنون سفارش دهید»، «اکنون خرید کنید» و غیره. این به این دلیل است که قرمز رنگی تند است که می تواند احساسات قوی را برانگیزد و شما را به خرید تشویق کند.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به رنگ قرمز:

پر هیجان و جویای هیجانات جدید. عاشق ماجراجویی هستند و دائم به فکر خلق ماجراجویی های جدیداند.

علاقمندان به این رنگ می توانند کمی تکانشی باشند.

می توانند به عنوان فردی ترسناک هم تلقی شوند.

رنگ نارنجی در تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

رنگ نارنجی

نارنجی اغلب نماینده خلاقیت، شادی، آزادی، موفقیت و تعادلی است که همه آن ها را با هم جمع می کند. بازاریابان ممکن است از این رنگ برای جلب توجه شما برای عناوینی همچون یادداشت مهم و … در وب سایت خود استفاده کنند. بسیاری از “هشدارها” نارنجی هستند تا توجه شما را جلب کنند.  اما نارنجی تقریباً به اندازه قرمز پررنگ و فریبنده نیست.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به رنگ نارنجی:

این افراد دارای انرژی مفرح و فراوانی هستند که مردم آن را تحسین می کنند.

این افراد بسیار اجتماعی هستند. شاید بتوان گفتتیپ شخصیتی برونگرا هستند.

عاشق گفتگوهای عمیق هستند و از آن لذت می برند.

بسیار خندان و بشاش هستند. خنده خود را به دیگران تسری می دهند.

دوست دارند در مهمانی ها یا رویدادها نقش میزبان را بازی کنند.

در رابطه با کار و بهره وری، این افراد دوست دارند، مستقیماً وارد کار شده و با موفقیت خود را اثبات کنند.

رنگ زرد

رنگ زرد در تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

شادی، مثبت اندیشی و آفتاب گرم تابستان همان چیزی است که زرد ما را به یاد آن می اندازد. برندها ممکن است از رنگ زرد در لوگوی خود استفاده کنند تا با دیدن محصولاتشان احساس خوشحالی کنید. بسیاری از نمادهای «ارسال رایگان» در وب‌سایت‌ها ممکن است به رنگ زرد باشند تا شما را به چیزهای شاد و مثبت جذب کنند.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به رنگ زرد:

این افراد دارای روحیه مثبت هستند. دیگران را نیز به داشتن روحیه مثبت دعوت می کنند.

نسبت به مسائل بسیار خوشبین هستند. به طوری گاهی اطرافیان خود را عصبانی می کنند.

این افراد نیز بسیار خنده رو و بشش هستند.

علاقه به ماجرا جویی دارند، اما میزان آن به اندازه افراد علاقمند به رنگ قرمز نیست.

این افراد برای اطرافیان خود منبع آرامش هستند. با کلام و گفتار و رفتار خود می توانند هر کسی را ارام کنند.

لبخندهای این افراد به هر کسی ممکن است منتقل شود. بسیاری وقت ها این افراد خود معتقدند که دارای ویروس خنده هستند.

رنگ آبی در تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

رنگ آبی

رنگ آبی به معنی پایدار بودن، هماهنگ بودن، صلح آمیز و قابل اعتماد بودن است. برندهایی که می خواهند به دلیل دوام، استحکام یا قابلیت اطمینان خود شناخته شده باشند، از رنگ آبی در لوگوی خود استفاده می کنند. بسیاری از شرکت‌های کامپیوتری محبوب (دل و اچ‌پی) و وب‌سایت‌ها (فیس‌بوک، توییتر، و …) به‌خاطر آرم‌های عمدتاً آبی و سفیدشان شناخته می‌شوند.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به رنگ آبی:

این افراد بسیار قابل اعتمادند. به همین علت بسیاری از افراد علاقمند به گفتگو و خواستن طرح و ایده برای رفع مشکللاتشان از این افراد هستند.

در رفتار خود بسیار متین هستند. هیچ چیزی نمی تواند وضعیت نرمال و عادی آن ها را به راحتی بهم بریزد.

نسبت به اطرافیان و دوستان خود دلسوز هستند. همیشه می خواهند بهترین ها را برای نزدیکان خود فراهم کنند.

صلح آمیز و وفاداری و قوی بودن نیز از دیگر شاخصه ها و ویژگی های افراد لاقمند به رنگ ابی است.

در رابطه با بهره وری، این افراد دوست دارند، بهترین راه برای انجام یک کار را برنامه ریزی کرده و سپس در صورتی که در حین انجام کار با مشکل مواجه شوند، خود را با شرایط جدید وفق داده و مشکل را حل کنند.

رنگ سبز

رنگ سبز در تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

دو مورد از چیزهایی که دنیا را به دور خود می چرخاند با رنگ سبز مرتبط است: طبیعت و پول. رنگ سبز می تواند نشان دهنده رشد، باروری، سلامتی، ثروت، تندرستی یا سخاوت باشد. سبز همچنین می تواند با مفاهیم منفی مانند حسادت نیز همراه باشد.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به  رنگ سبز:

افراد علاقمند به رنگ سبز دوست دارند که همواره در هر کاری بهترین باشند.

این افراد علاقه زیادی به نصیحت کردن دیگران دارد.

علاقمندی به نصیحت دیگران باعث می شود که او دوست داشته باشد به دیگران کمک کند.

از فضای باز لذت می برد و تعادل را در زندگی مهم می داند

در رابطه با بهره وری، دوست دارد قبل از غواصی شرایط را تجزیه و تحلیل کند. او یک حلال مشکل هست و می تواند راه های خلاقانه ای برای فکر کردن خارج از چارچوب پیدا کنید.

رنگ بنفش در تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

رنگ بنفش

بنفش می تواند به سلطنت، قدرت، امتیاز، خرد و معنویت مرتبط باشد. به همین دلیل است که وب‌سایت‌ها و برندها Hallmark، Yahoo از رنگ بنفش استفاده می‌کنند یا بنفش را با لحن گرم‌تری ترکیب می‌کنند.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به رنگ بنفش:

این افراد بسیار زودباور هستند.

میل به داشتن یک هویت مستقل دارند. این امر گاهی به تضاد در درون گروههایی که او حضور دارد می انجامد.

چیزهای منحصر به فرد را دوست دارد و می خواهد از همه چیز متمایز باشد.

رقص با یک نوع موسیقی که هیچ کس دیگری دوست ندارد آن را بشنود.

رنگ صورتی

رنگ صورتی در تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

صورتی اغلب با زنانگی، بازیگوشی و عشق همراه است، اما صورتی نیز می تواند به عنوان رنگی نابالغ تلقی شود. شما متوجه رنگ صورتی زیادی در بسته بندی اسباب بازی های کودک یا مارک هایی خواهید شد که نشان دهنده سرگرمی است. برندها رنگ صورتی را به معنای چیزی زیبا، سرگرم کننده، بازیگوش و …به تصویر کشیده و استفاده می کنند.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به  رنگ صورتی:

این افراد می توانند به راحتی اطرافیان خود را با داستان ها و همچنین رفتارهای خود سرگرم کنند.

تا اندازه زیادی بازیگوش هستند و ممکن است در زمینه انجام کار، مسئولیت خود را به درستی انجام ندهند.

این افراد تا اندازه ای نیز ساده هستند و همین سادگی باعث سواستفاده شدن می شود.

این افراد از بیان کردن احساسات خود نمی ترسند و به راحتی آن را بر زبان می آورند.

عشق و خانواده برای این افراد بسیار مهم است

رنگ سفید در تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

رنگ سفید

رنگ سفید اغلب با خلوص همراه است. در فرهنگ های مختلف ممکن است از، رنگ سفید برای لباس عروس و نیز پرستاران بیمارستان ها استفاده شود. این رنگ اغلب به معنای پاکی، پاکیزگی و نظم است. برندها اغلب رنگ سفید را اضافه می کنند یا از رنگ سفید استفاده می کنند تا رنگ های شدیدتر (مانند قرمز) را جبران کنند.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به رنگ سفید:

ایرن افراد دارای شخصیتی آرام، صلح جو هستند.

سادگی این افراد زبانزد است. به طوری که برخی افراد این سادگی را با حماقت یکی در نظر می گیرند.

این افرادعاشق نظم هستند و همیشه محیط اطرافشان تمیز و منظم است.

رنگ مشکی

رنگ مشکی در تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

رنگ سیاه می تواند به معنای چیزهای مختلفی باشد: جسارت، منحصر به فرد بودن، رمز و راز، دسیسه و قدرت. اما همچنین می تواند به معنای ناراحتی، تاریکی، غم، درد یا اندوه باشد. رنگ سیاه با مرگ و سوگواری همراه است، اما می تواند با قدرت، تجمل و شدت نیز همراه باشد.

ویژگی های شخصیتی افراد علاقمند به رنگ سیاه:

این افراد بسیار ریسک پذیر هستند.

شاید گاهی اوقات هم کمی تکانشی باشند.

این افراد در همه امور جدی هستند. کمتر این افراد را شاد و خندان می بینید.

علاقمندی به رنگ

تست شخصیت شناسی تصویری رنگ ها

به عقیده دیوید زیلا David Zyla طراح مد و نویسنده کتاب رنگ استایل شما اگر چه در کمد افراد مختلف رنگ های لباس زیادی وجود دارد اما یک دست لباس با رنگ خاص وجود دارد که بیشتر به سمت آن می روید. این دقیقا همان رنگی است که شخصیت شما را نشان می دهد رنگی که با پوشیدن آن حس خوبی دارید، رنگی است که اعتماد به نفس شما را بالا می برد. رنگ مورد علاقه شما برای پوشش و در حقیقت نشانگر شخصیت شماست.

شخصیت چیست؟

شخصیت مجموعه ای از نگرش ها و رفتارهایی است که هر فردی به گونه ای متفاوت از خود بروز می دهد. به اندازه افراد در زندگی شخصیت های مختلف وجود دارد. هیچ کس از نظر شخصیتی شبیه هم نیست. همانطور که اثر انگشت هر فرد متفاوت است، شخصیت ها نیز متفاوت هستند. بسط های فرعی زیادی در شخصیت وجود دارد. هیچ تعریف واحدی وجود ندارد. اما ساختاری است که انسان را به عنوان یک موجود مشخص می کند.

عوامل موثر بر رشد شخصیت کدامند؟

1- عوامل ارثی: مطالعاتی که برای تعیین نقش ویژگی های شخصیتی در شکل گیری انجام شده است، زمینه ای را به نام ژنتیک رفتاری آشکار کرده است. این رشته مطالعاتی سعی دارد مشخص کند که ویژگی های شخصیتی تا چه حد می تواند ارثی باشد. به عبارت دیگر، سعی می کند کشف کند که چه مقدار از ویژگی های شخصیتی ما توسط انتقال ژنتیکی از اجداد ما تعیین می شود.

2- عوامل محیطی: شامل کلیه عوامل غیر ژنتیکی مؤثر بر رفتار می شود. اینها؛ تجارب یادگیری، ویژگی های خانواده و خانواده و ویژگی های فرهنگی که در آن زندگی می کنند.

سخن پایانی

تست های شخصیتی شناسی همان طور که اشاره شده، سرگرمی خوبی برای اوقات فراغت هستند، اما نباید فراموش کنید که درک و شناخت صحیح از افراد به آسانی صورت نمی گیرد. این تست ها تنها می تواند یک چهارچوب کلی در اختیار شما قرار دهند. چرا که عملکرد این تست ها و نتایج آن براساس ضمیر ناخودآگاه انسان، ارزیابی و اندازه گیری شده اند.

امروز دریافته اند که همه رفتارها و انتخاب های آدمی بر اساس ضمیر ناخودآگاه او صورت می گیرد. بر همین اساس روان شناسان برای شناخت شخصیت و ویژگی های افراد در کنار دیگر ابزارهای شخصیت شناسی، اقدام به تهیه و تولید انواع و اقسام تست ها و آزمون های شخصیت شناسی کرده اند.

نظر شما در مورد این تست جالب چیست؟ نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در طصورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

لینک های مرتبط:

تست شخصیت: کدام جاده را برای رانندگی انتخاب می کنید!

تست قدرت چشم: اگه تو این عکس پرنده پیدا کنی، چشم تیزبینی داری!؟

آزمون دقت ذهن: آیا می توانید پنگوئن را در میان گله توکان ها پیدا کنید؟

تست شخصیت: درخت انتخابی شما، ویژگی اصلی شخصیت‌تان را افشا می‌کند!

چالش ذهن: آیا توانستید خرس پاندای مخفی را در میان آدم برفی‌ها پیدا کنید!؟

تست: آنچه در ابتدا می‌بینید نشان می‌دهد که آیا حساس هستید یا سطحی؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا