;
دنیای مدآرایش و زیبایی

فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

نام گیاه شناسی آلوئه ورا Aloe barbadensis miller است. این گیاه معجزه گر از خانواده Liliaceae است. واژه آلوئه ورا از کلمه عربی «الوئه» به معنای «ماده تلخ درخشان» و ورا (لاتین) به معنای «واقعی» گرفته شده است. قرن ها است که آلوئه ورا، برای درمان، سلامتی، زیبایی و مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه، عمدتاً در مناطق خشک آسیا، آمریکا، آفریقا و اروپا رشد می کند. آلوئه ورا به دلیل خواص معجزه گر خود، به نام عصای بهشت، پزشک گلدانی، گیاه شگفت‌انگیز، گیاه حیات و برکت بهشت ​​نیز خوانده می‌شود. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی چشمک به فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی پرداخته می شود. شما با استفاده از این گیاه می توانید پوست جوان، درخشان و بدون لک داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی ، ارزش غذایی آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ویتامین‌های A، B12، C و E، کولین، اسید فولیک، مواد معدنی (سدیم، کلسیم، منگنز، منیزیم، مس، روی، پتاسیم، کروم و آهن)، قندها، اسیدهای آمینه و استرول‌ها است.

کاربردهای درمانی آلوئه ورا

قرن ها است که از آلوئه ورا به دلیل خواص درمانی آن برای مقاصد مختلف درمانی و زیبایی استفاده می شود. به علاوه، این گیاه به عنوان یک درمان سنتی برای چندین بیماری استفاده می شود و در برخی از محصولات غذایی و مکمل های غذایی نیزا اضافه می شود. این گیاه، در چندین محصول پوستی که شامل کرم های ضد آفتاب و لوسیون ها می شود، کاربرد دارد. در صنعت داروسازی نیز برای تولید محصولات موضعی مانند آماده سازی ژل و پماد و تولید کپسول و قرص استفاده می شود. آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص ملین، ضد درد، ضد قارچ، ضد باکتری، ضد ویروسی، آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده و ضد التهاب، کاربردهای درمانی متعددی دارد.

بیشتر بخوانید: رفع چین و چروک پوست با روش های خانگی و طبیعی

فواید آلوئه ورا

۱.فواید آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا به دلیل اثرات شفابخش و تسکین دهنده بر سوختگی ها و سایر زخم ها، به عنوان ضد زخم شناخته می شود. هنگامی که آلوئه ورا روی زخم استفاده می شود، سرعت بسته شدن زخم و استحکام کششی پوست را افزایش می دهد.

۲.فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی ، اثرات ضد پیری

آلوئه ورا، تغییرات دژنراتیو پوست را معکوس می کنند. معکوس کردن تغییرات دژنراتیواثرات پیری پوست را معکوس می کند. به علاوه آلوئه ورا یک مرطوب کننده شگفت انگیز است و به پوست رطوبت می دهد. باعث کشسانی بیشتر پوست و ایجاد چین و چروک کمتر می شود. پوست را نرم و منافذ آن را سفت می کند.

فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی

بیشتر بخوانید: ۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

۳.محافظت از پوست در برابر آسیب های طبیعی

آلوئه ورا همچنین از پوست در برابر گرد و غبار و سایر عناصر طبیعی که می توانند به پوست آسیب برسانند، محافظت می کند.

۴.فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی ، کاهش دیابت

آلوئه ورا در بسیاری از نقاط جهان به عنوان یک درمان سنتی برای دیابت استفاده می شود. مطالعات روی حیوانات و انسان‌ها نشان می‌دهد که آلوئه ورا هیپرگلیسمی مزمن ( گلوکز زیاد در خون) و پروفایل لیپیدی مختل را بهبود می بخشد، که از ویژگی‌های دیابت ملیتوس و عوامل خطر اصلی بیماری‌های مرتبط با قلب هستند. همچنین این گیاه، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می دهد. به علاوه برای پیشگیری از دیابت بارداری (نوعی دیابت که در دوران بارداری در زنان ایجاد می شود) مفید است.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

۵.فواید ضد میکروبی آلوئه ورا

عصاره آلوئه ورا در برابر باکتری هایی از جمله مایکوباکتریوم توبرکلوزیس، سودوموناس آئروژینوزا، سالمونلا تیفی و استافیلوکوکوس اورئوس موثر است. به علاوه در از بین بردن ویروس ها نیز موثر است. فراکسیون های ژل آلوئه ورا تکثیر سلول های سیتومگالوویروس را کاهش می دهد. در برابر ویروس هرپس سیمپلکس، ویروس کاذب و ویروس آنفلوانزا موثر است. رشد قارچ Malassezia furfur و Candida albicans را نیز کاهش می دهد. همچنین رشد برخی از میکروب ها را که باعث بیماری های ناشی از غذا در انسان یا حیوانات می شوند، متوقف می کند.

۶.فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی ، بهبود زخم ها

آب آلوئه ورا برای درمان زخم، سوزش سر دل و سایر بیماری های مرتبط با هضم غذا مفید است. عصاره آلوئه ورا می تواند از ترشح اسید جلوگیری کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است برای رشد کودکان نیز موثر باشد.

بیشتر بخوانید: تاریخ انقضای محصولات آرایشی + نشانه های فاسد شدن آن ها

۷.آلوئه ورا برای التهاب

برخی از ویژگی های التهاب شامل درد، تورم، قرمزی و گرما است که روند بهبود را به تاخیر می اندازد. ژل آلوئه ورا نه تنها ناراحتی و درد را تسکین می دهد، بلکه روند بهبودی را نیز تسریع می کند. این گیاه درد التهابی را کاهش می دهد و به عنوان یک ضد درد طبیعی عمل می کند.

۸.فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی ، ضد تومور

ژل آلوئه ورا دارای اثرات ضد تومور و ضد زخم است و تکثیر سلول های طبیعی پوست انسان را افزایش می دهد. عصاره آلوئه ورا از نظر پیشگیری از سرطان در مدل حیوانی مورد ارزیابی قرار گرفت. این ماده از اثرات تقویت کننده تومور فوربول میریستیک استات جلوگیری می کند و نشان می دهد که ژل آلوئه ممکن است در پیشگیری از سرطان مفید باشد.

بیشتر بخوانید: فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی، بدون لایه بردار و ماسک شیمیایی

۹.فواید آلوئه ورا برای سم زدایی

آب آلوئه ورا یک مایعی طبیعی عالی برای سم زدایی است. به دلیل مصرف غذای ناسالم، آلودگی اطراف و زندگی پر استرس، سیستم بدن ما نیاز به پاکسازی منظم دارد. آب آلوئه ورا مواد معدنی، ویتامین ها و عناصر کمیاب را برای کمک و حمایت از بدن ما برای مقابله با استرس های روزانه می دهد.

فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی

 

چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم؟

آلوئه ورا را می توان به روش های زیر استفاده کرد:

  • ژل
  • لوسیون
  • کرم
  • اسموتی
  • آبمیوه

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی ، عوارض جانبی آلوئه ورا

عوارض جانبی مصرف آلوئه ورا به عنوان خوراکی شامل اسهال، گرفتگی شکم، هپاتیت، ادرار قرمز، ضربان قلب نامنظم و تشدید یبوست می شود. اثرات ملین آن ممکن است باعث عدم تعادل الکترولیت شود. گزارش شده است که استفاده طولانی مدت از آلوئه ورا ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش دهد. عوارض جانبی مشاهده شده با استفاده موضعی شامل سوزش، قرمزی، احساس سوزش و به ندرت درماتیت عمومی (التهاب پوست) در افراد حساس می شود. بنابراین توصیه می شود ابتدا آلوئه ورا را در ناحیه کوچکی از مچ دست یا زیر بغل تان بمالید تا هرگونه واکنش آلرژیک احتمالی را آزمایش کنید. در صورت تورم، خارش و قرمزی از آلوئه ورا استفاده نکنید.

اقدامات احتیاطی در مصرف آلوئه ورا

اگر بیماری قلبی، دیابت، مشکلات کلیوی، شیردهی، بارداری، حساسیت به سیر، پیاز یا گل لاله دارید، آلوئه ورا مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید: اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

تداخل آلوئه ورا با سایر داروها

استفاده از آلوئه ورا روی پوست ممکن است جذب کرم‌های استروئیدی مانند هیدروکورتیزون را افزایش دهد. به علاوه اثربخشی آن را کاهش می دهد و ممکن است اثرات نامطلوب دیژیتوکسین و دیگوکسین را به دلیل اثر کاهش پتاسیم آن افزایش دهد. اگر آلوئه ورا همراه با فوروزماید استفاده شود، ممکن است خطر کاهش پتاسیم را افزایش دهد. هم چنین ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد و بنابراین ممکن است با داروهای خوراکی کاهنده قند خون و انسولین تداخل داشته باشد.

فواید آلوئه ورا برای پوست و زیبایی

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

سوالات متداول در مورد آلوئه ورا

آیا آلوئه ورا خوراکی است؟

بله، آلوئه ورا خوراکی است و به صورت آب میوه مصرف می شود. البته برخی شرایطی وجود دارد که در آن شما نمی توانید آلوئه ورا مصرف کنید. اگر بیماری قلبی، دیابت، مشکلات کلیوی دارید، شیرده هستید، باردار هستید یا به سیر، پیاز یا گل لاله حساسیت دارید، آلوئه ورا مصرف نکنید.

آیا آلوئه ورا به بهبود زخم کمک می کند؟

بله، آلوئه ورا به بهبود زخم ها کمک می کند.

چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم؟

آلوئه ورا را می توان به عنوان ژل، کرم، پماد یا آب میوه استفاده کرد. با این حال، قبل از مصرف آلوئه ورا باید با پزشک خود مشورت کنید.

آیا می توان از آلوئه ورا برای پوست استفاده کرد؟

بله، می توان از آلوئه ورا برای پوست استفاده کرد. این یک مرطوب کننده طبیعی عالی است.

 

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

آیا آلوئه ورا برای مو مفید است؟

بله، آلوئه ورا برای مو و پوست سر مفید است.

آیا می توان از آلوئه ورا برای شوره سر استفاده کرد؟

بله، آلوئه ورا در کاهش شوره سر موثر است. البته قبل از مصرف آلوئه ورا باید با پزشک خود مشورت کنید.

آیا می توان از آلوئه ورا برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد؟

بله، از آلوئه ورا می توان برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. آنزیم های موجود در آلوئه ورا به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. به علاوه از پوست سر در برابر هرگونه بیماری محافظت می کند.

موارد احتیاط در مصرف آلوئه ورا چیست؟

اگر بیماری قلبی، دیابت یا مشکلات کلیوی دارید، آلوئه ورا مصرف نکنید. همچنین اگر در دوران شیردهی، باردار بودن یا حساسیت به سیر، پیاز یا گل لاله هستید، نباید آلوئه ورا مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: مدل موی کوتاه شیک و جذاب: ۱۳ مدل موی باب پیکسی برای بهار و تابستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا