;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

همه افراد به دلیل روند طبیعی پیری دچار چین و چروک می شوند. این چروک ها عمدتا در صورت، گردن و دست های ما ایجاد می شوند. در برخی مواقع، ژنتیک عامل اصلی ایجاد چین و چروک است.اما با افزایش سن، چین و چروک ها بر روی پوست برجسته می شوند. زیرا وقتی پا به سن می گذاریم، پوست مان شل، شکننده  و خشک می‌شود. به همین خاطر چروک ها ایجاد می شود. البته برخی حرکات صورت، مانند چشم دوختن و لبخند زدن نیز می‌تواند منجر به چین و چروک شود.

با وجود این که چین و چروک معمولا در سنین بالا در پوست افراد ایجاد می شود اما به دلیل سبک زندگی مدرن، افراد در سنین پایین تر نیز قربانی آن می شوند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی، استرس، افسردگی، سیگار کشیدن، کم خوابی و غیره نیز به عنوان عامل اصلی چین و چروک شناخته شده است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی چشمک به رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی می پردازیم. شما با این درمان های خانگی موثر پوست جوان و بدون چین و چروک خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

علل ایجاد چین و چروک

۱.رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، افزایش سن

با افزایش سن، چین و چروک روی پوست ایجاد می شود. زیرا با بالا رفتن سن، پوست ما شل، شکننده و خشک می شود. به همین خاطر چین و چروک بیشتری در سطح پوست ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی، بدون لایه بردار و ماسک شیمیایی

۲.قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بزرگترین عامل ایجاد چین و چروک است. هر کسی که بیشتر در برابر نور خورشید قرار بگیرد زود تر دچار چین و چروک می شود. به همین خاطر بهتر است در برابر آفتاب از عینک های دودی و ضد آفتاب های مناسب استفاده کنید.

۳.رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، سیگار کشیدن

سیگار کشیدن همچنین به ایجاد چین و چروک کمک می کند. زیرا سیگار روند طبیعی پیری پوست را تسریع می کند.

بیشتر بخوانید: تاریخ انقضای محصولات آرایشی + نشانه های فاسد شدن آن ها

۴.حالات چهره

حرکات صورت، مانند چشم دوختن، گره زدن پیشنانی و لبخند زدن نیز می تواند منجر به چین و چروک شود.

سایر دلایل چین و چروک

سایر دلایل چین و چروک شامل این موارد می شود، کمبود خواب، رژیم غذایی ناسالم، فشارهای روحی و روانی، آلودگی هوا و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی.

بیشتر بخوانید: اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، انواع چین و چروک

خطوط ریز زیر پوست یا همان چین و چروک ها را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. برخی از آن ها شامل موارد زیر می شود.

۱.ریتیدهای آتروفیک چین و چروک

این چین و چروک ها می توانند بیشتر روی صورت و هر جای دیگر بدن ما ایجاد شوند. آن ها عمدتاً در اثر افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

۲.رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، چین های الاستیک دائمی

این چین و چروک ها روی گونه ها، لب ها یا پایه گردن ما ایجاد می شوند. معمولاً با افزایش سن، آن ها دائمی می شوند. این چروک ها در اثر افزایش قرار گرفتن در معرض آفتاب و سیگار کشیدن ایجاد می شوند.

۳.خطوط بیان پویا

این چین و چروک ها در اثر حرکات مکرر صورت مانند لبخند زدن، اخم کردن، چشم دوختن و … ایجاد می شوند. بیشتر در نزدیکی پیشانی یا اطراف چشم ظاهر می شوند.

بیشتر بخوانید: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید

۴.رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، چین های گرانشی

این چین و چروک ها به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می شوند. آن ها نتیجه پیر شدن پوست ما هستند و بنابراین ماهیت الاستیک کمتری پیدا می کند و منجر به ایجاد شکاف یا چین و چروک روی پوست ما می شود.

درمان های خانگی برای  رفع چین و چروک

با این درمان های خانگی می توانید از شر چین و چروک هایی پوست تان خلاص شود. برای همیشه پوست جوان و زیبایی تان را حفظ کنید.

۱.رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، آلوئه ورا

از آلوئه ورا برای ۹۰ روز استفاده کنید. شما می توانید این گیاه را به صورت تازه بخرید و ژل آن را بر روی پوست تان قرار دهید. به دلیل خواص درمانی و محتوای غنی ویتامین E در جوان سازی پوست بسیار موثر است. در این ۹۰ روز می توانید از شر چین و چروک های پوست تان خلاص شوید. به ععلاوه آلوئه ورا از کدر شدن پوست جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب و متفاوت  

۲.سفیده تخم مرغ

تخم مرغ برای پوست معجزه  می کند. در واقع ترکیب ویتامین و پروتئین موجود در آن می تواند به جلوگیری از چین و چروک کمک کند. سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می شود و همچنین سبوم اضافی را از پوست جذب می کند. سفیده تخم مرغ را بعد از هم زدن مستقیما روی پوست بمالید و بعد از خشک شدن کامل با آب ولرم بشویید.

۳.رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، روغن نارگیل

استفاده منظم از روغن نارگیل می تواند به محو شدن چین و چروک ها کمک کند. همچنین به عنوان یک مرطوب کننده نیز عالی عمل می کند. به علاوه خاصیت ارتجاعی پوست را باز می گرداند. شما می توانید روغن نارگیل را روی نواحی مختلف پوست و قسمت هایی که دارای چین و چروک است ماساژ دهید و بگذارید یک شب کامل روی پوست تان بماند. این کار را در هفته ۳ تا ۴ بار انجام دهید.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

۴.ماسک موز

ویتامین A موجود در موز به محو شدن لکه های تیره پوست کمک می کند. همچنین از پیری پوست جلوگیری می کند. موز باعث آبرسانی مناسب سلول های پوست می شود. موز له شده را می توان به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب ولرم پوست تان را بشویید.

۵.رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، روغن زیتون

اگر می خواهید پوست نرم تری داشته باشید، روغن زیتون می تواند دوست خوبی برای شما باشد. روغن زیتون یک روش عالی برای درمان چین و چروک است. زیرا به طور موثر به از بین بردن خطوط ریز کمک می کند. روغن زیتون سطح کلاژن پوست را افزایش می دهد. ماساژ چند قطره روغن زیتون روی پوست قبل از خواب و بعداً تمیز کردن آن با حوله برای رفع چین و چروک بسیار موثر است. البته کسانی که پوست چرب دارند بهتر است از روغن زیتون استفاده نکنند. زیرا ممکن است دچار آکنه و جوش شوند.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

۶.وازلین

وازلین روشی قدیمی برای درمان چین و چروک پوست است. وازلین به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. وازلین را می توانید روی ناحیه چین و چروک بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند.

۷.رفع چین و چروک پوست با درمان خانگی، ماسک خیار

ماسک خیار به دلیل داشتن آب، ویتامین ها و مواد معدنی به سفت شدن و آبرسانی پوست کمک کرده و از خشکی آن محافظت می کند. خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس این آب را به تمام صورت، گردن و دست های خود بمالید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید روی پوست تان بماند. سپس با آب ولرم پوست تان را بشویید.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا