;
زندگیتناسب اندام و تغذیه

کاهش وزن: با این ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز به سرعت لاغر شوید!

در جاهایی مانند ژاپن، بریتانیا، و بخش‌های بزرگی از آسیای جنوب شرقی، برگ‌های چای به اندازه انگورها متنوع و ظریف هستند. نه تنها مشخصات طعم به طور چشمگیری بین یک نوع چای و دیگری تغییر می کند، بلکه فواید آن برای سلامتی نیز تغییر می کند. برخی از دم‌نوش‌ها نه تنها می‌توانند با بیماری‌های مختلف مبارزه کنند، بلکه متابولیسم را بهبود می‌بخشند، گرسنگی را فرو می‌برند، استرس را کاهش می‌دهند و سلول‌های چربی را از بین می برند. هنگامی که محققان تایوانی بیش از ۱۱۰۰ نفر را در یک دوره ۱۰ ساله مورد مطالعه قرار دادند، به این نتیجه رسیدند، افرادی که چای می نوشند، ۱۹.۶ درصد چربی بدن کمتری نسبت به افرادی که چای نمی نوشند دارند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه به قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع می پردازیم. با این دمنوش هایی که از سراسر جهان گردآوری شده است به سرعت لاغر شوید.

بیشتر بخوانید: ۹ مهم ترین عوارض جانبی مصرف چای سیاه که تا حالا نمی دانستید!

  ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز برای لاغری و کاهش وزن 

۱.قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع، چای سبز

چای سبز به معنای واقعی کلمه خستگی و کسالت را از بین می برد. محققان خواص چربی سوزی چای سبز را به کاتچین ها، به ویژه EGCG – نام گروهی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که بافت چربی را با تحریک متابولیسم، افزایش آزادسازی چربی از سلول های چربی (به ویژه در شکم) مرتبط می دانند. به علاوه افزایش سرعت چربی سوزی کبد بهتر می شود. تحقیقات نشان می دهد که ترکیب نوشیدن منظم چای سبز با ورزش ممکن است مزایای کاهش وزن را به حداکثر برساند. در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که عادت روزانه ۴ تا ۵ فنجان چای سبز را با یک تمرین ۲۵5 دقیقه‌ای ترکیب کردند. ۳ کیلو بیشتر از ورزشکارانی که چای نمی‌نوشیدند، وزن کم کردند.

۲.دمنوش لیمو

چه گرم مزاج باشید یا سر مزاج دمنوش لیمو به دلیل داشتن دی لیمونن می تواند به مبارزه با نفخ کمک کند. این ترکیب که در روغن پوست مرکبات یافت می شود، از زمان های قدیم برای اثرات ادرارآور آن استفاده می شده است. اما تا همین اواخر، هیچ یافته علمی برای حمایت از این ادعاها وجود نداشت. یک مطالعه حیوانی منتشر شده در مجله اروپایی فارماکولوژی نشان داد D-Limonene اثر درمانی بر اختلالات متابولیک در موش‌های مبتلا به چاقی ناشی از رژیم غذایی پرچرب دارد. برای کاهش چربی شکم، این مواد غذایی مثل لیمو را که نفخ شکم را از بین می‌برند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع

۳.چای سفید

بر اساس مطالعه ای که در مجله Nutrition and Metabolism منتشر شده است، چای سفید نه تنها از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند. بلکه توانایی بدن برای تجزیه و استفاده از چربی موجود برای انرژی را نیز افزایش می دهد. الما بارون، نویسنده این مطالعه، می‌گوید: «به نظر می‌رسد که این کافی نیست، به نظر می‌رسد که مواد شیمیایی موجود در چای از پوست شما در برابر استرس ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند، که می‌تواند باعث شکسته شدن سلول‌ها و پیری زودرس شود.» برای استفاده از چای سفید، سعی کنید قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب، لوسیون حاوی عصاره چای سفید را بمالید!

۴.قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع، چای سیاه

محققان ایتالیایی دریافتند که نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز عملکرد قلب و عروق را بهبود می بخشد. عملکرد بهتر قلب و عروق به این معنی است که شما می توانید از طریق آن در ماه ۵ کیلو وزن کم کنید. یک مطالعه منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم نشان داد که نوشیدن ۲۰ اونس چای سیاه در روز باعث می شود بدن ۵ برابر بیشتر اینترفرون ترشح کند، یک عنصر کلیدی از زرادخانه محافظت از عفونت بدن شما. نکته مهم این است که لبنیات را به شیر اضافه نکنید. مطالعه ای در مجله قلب اروپا نشان دا در حالی که چای سیاه می تواند جریان خون و گشاد شدن رگ های خونی را بهبود بخشد، افزودن شیر به چای این اثرات را خنثی می کند.

بیشتر بخوانید: بدن سالم و خوش فرم: ۱۰ روش خانگی ساده برای کاهش وزن سریع و آسان

۵.دمنوش سنبل الطیب

خواب نقش مهمی در کاهش استرس و کاهش وزن دارد. زیرا خواب باکیفیت به تولید هورمون‌های چربی سوز کمک می‌کند و اگر می‌خواهید وزن کم کنید، آن را در اولویت قرار می‌دهد. سنبل الطیب گیاهی است که از دیرباز به عنوان یک آرام بخش ملایم مورد توجه بوده است. اکنون تحقیقات نشان می دهد که علاقه مندان به چای قرن ها چه چیزی را می شناسند. در مطالعه ای بر روی زنان، محققان به نیمی از افراد مورد آزمایش عصاره سنبل الطیب و نیمی دارونما دادند. ۳۰ درصد از افرادی که سنبل الطیب دریافت کردند، در مقایسه با ۴ درصد از گروه کنترل، بهبود کیفیت خواب خود را گزارش کردند.

۶.دمنوش زغال اخته

بر اساس مطالعه ای که در مجله Molecular Nutrition & Food Research منتشر شده است، مصرف زغال اخته، ممکن است به کاهش التهاب ناشی از نفخ کمک کند. برای رسیدن به این یافته ها، محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. به یک گروه رژیمی داده شد که شامل ۱.۵ فنجان زغال اخته بود. در حالی که گروه دیگر رژیم غذایی کنترلی را دنبال کردند که شامل میوه نبود. در پایان آزمایش، گروه مصرف کننده زغال اخته به میزان قابل توجهی نسبت به همتایان خود که توت را نخورده بودند، التهاب کمتری داشتند. از آنجایی که این میوه بومی اروپای شمالی است، در ایالات متحده به طور گسترده در دسترس نیست. برای بهره مندی از فواید آن، از چند فنجان چای زغال اخته لذت ببرید.

قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع

۷.قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع، چای قرمز

چای رویبوس از برگ های گیاه “بوته قرمز” تهیه می شود که منحصراً در منطقه کوچک Cederberg آفریقای جنوبی، نزدیک کیپ تاون رشد می کند. چیزی که چای رویبوس را به ویژه برای کاهش چربی شکم شما مفید می سازد، فلاونوئید منحصر به فرد و قدرتمندی به نام آسپالاتین است. به گفته محققان آفریقای جنوبی، پلی فنل ها و فلاونوئیدهای موجود در این گیاه تا ۲۲ درصد از چربی زایی، تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کنند. مواد شیمیایی همچنین به متابولیسم چربی کمک می کند. به علاوه، رویبوس به طور طبیعی شیرین است، بنابراین نیازی به افزودن شکر نخواهید داشت.

۸.دمنوش میت

چای میت به دلیل اثرات گرمازایی قوی خود شناخته شده است.  به این معنی که مکانیسم کالری سوزی بدن شما را افزایش می دهد. همچنین می تواند با بهبود حساسیت به انسولین باعث کاهش وزن شود. در یک مطالعه اخیر، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه ۶۰ دقیقه قبل از ورزش دارونما مصرف کردند. در حالی که گروه دیگر کپسول ۱۰۰۰ میلی گرم یربا ماته را مصرف کردند. محققان دریافتند کسانی که این گیاه را مصرف می‌کنند، تأثیرات مفیدی را که تمرینشان بدون گرم شدن روی متابولیسم آنها می‌گذارد، افزایش می‌دهد. به علاوه، این دمنوش مانند چای سبز روی استروئیدها است، با تا ۹۰ درصد آنتی اکسیدان های قوی تر برای مبارزه با سرطان، مقدار زیادی ویتامین B و کروم فراوان که به تثبیت سطح قند خون کمک می کند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع و سالم با رژیم غذایی یا ورزش؟ کدام یک موثر تر است؟

۹.قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع، دمنوش نعناع

دمنوش نعناع باعث از بین رفتن قارچ ها می شود. برای کاهش وزن روزانه یک فنجان دمنوش بنوشید. در حالی که رایحه‌های خاصی می‌توانند باعث گرسنگی شوند. برخی دیگر واقعاً می‌توانند اشتهای شما را سرکوب کنند. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی عصبی و ارتوپدی نشان داد افرادی که هر دو ساعت یک بار نعناع فلفلی را استشمام می کنند به طور متوسط ۲ کیلو در ماه وزن از دست می دهند. به علاوه دمنوش نعنا دارای کافئین نسبتاً کمی است. به همین دلیل یک نوشیدنی عالی برای قبل از خواب است.

۱۰.دمنوش بابونه و اسطوخودوس

چای بابونه و اسطوخودوس با کاهش استرس ناشی از بی خوابی، خستگی و افسردگی را از بین می برد.  کاهش استرس از افزایش سطح التهاب جلوگیری می کند، که مستقیماً با اختلالات وزن و قند خون مانند چاقی و دیابت مرتبط است. یک مطالعه نشان داد که دمنوش بابونه به طور قابل توجهی علائم فیزیکی مربوط به کمبود خواب را بهبود می بخشد. حتی به کاهش سطح افسردگی در افراد محروم از خواب مزمن کمک می کند.

قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع

۱۱.دمنوش زنجبیل

زنجبیل نه تنها یکی از سالم ترین ادویه های روی کره زمین است. بلکه با التهاب نیز مبارزه می کند. طبق مطالعات متعدد، زنجبیل که به طور سنتی برای کاهش درد معده استفاده می‌شود، چندین ژن و آنزیم را در بدن که باعث التهاب نفخ می‌شوند، مسدود می‌کند. این بدان معناست که می توانید بدون نگرانی از دومین وعده سبزیجات سرشار از مواد مغذی لذت ببرید. اگر طعم چای را ترجیح می دهید و ترکیب دارچین، هل، میخک و زنجبیل را استفاده می کنید، ممکن است اثر زنجبیل را کاهش دهد.

۱۲.قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع، دمنوش زرشک

این دمنوش برای کاهش وزن عالی است. ساقه، میوه و پوست ریشه درختچه زرشک حاوی بربرین است. یک ماده شیمیایی قوی و طبیعی برای سوزاندن چربی. مطالعه ای که توسط محققان چینی انجام شد نشان داد که مصرف مکمل های بربرین سه بار در روز در طول سه ماه می تواند شاخص توده بدنی (BMI) شما را کاهش دهد. شرکت کنندگان سطح BMI خود را از ۳۱.۵ به ۲۷.۴ کاهش دادند. مطالعات قبلی همچنین نشان داده‌اند که مصرف این گیاه می‌تواند مصرف انرژی را افزایش داده. به کاهش تعداد گیرنده‌های روی سطح سلول‌های چربی کمک کند و آن‌ها را برای جذب منابع دریافتی فلابر کاهش دهد. به همین دلیل دمنوش زرشک یکی از بهترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع معرفی شده است.

۱۳.دمنوش رازیانه

طبق یک مطالعه مجله بیوشیمی مواد غذایی در سال ۲۰۱۵foeniculum vulgare – که بیشتر به نام رازیانه شناخته می شود، دارای خواص اصلی مبارزه با التهاب است. طرفداران چای ملایم و شیرین با طعم شیرین بیان مدت‌هاست که از آن برای درمان نفخ و سایر مشکلات گوارشی نیز استفاده می‌کنند. در حالی که مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده هیچ موضعی در مورد اثربخشی دارویی رازیانه ندارد. کمیسیون E آلمان، یک آژانس دولتی رسمی مشابه FDA که بر روی گیاهان تمرکز دارد، می گوید که این گیاه در واقع می تواند یک مبارزه موثر با نفخ باشد.

۱۴.قوی ترین دمنوش ها برای کاهش وزن سریع، دمنوش رازک

با این دمنوش سیستم عصبی مرکزی را آرام کنید. رازک، گیاهی آرام بخش است که فعالیت دارویی آن عمدتاً به دلیل رزین های تلخ موجود در برگ های آن است. رازک فعالیت انتقال دهنده عصبی GABA را افزایش می دهد که به مبارزه با اضطراب کمک می کند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انتخاب‌های غذایی ساده می‌توانند بین احساس اضطراب و احساس آرامش و کنترل تفاوت ایجاد کنند. هجده درصد از مردم از نوعی اختلال اضطراب رنج می برند. کارشناسان می گویند نگرانی های روزمره اگر به سرعت با آن مقابله نشود، می تواند به سرعت به یک وضعیت فلج کننده تبدیل شود. همه چیز از آشپزخانه شروع می شود بنابراین بهتر است از این دمنوش جادویی برای کاهش استرس و اضطراب و کاهش وزن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 10 رژیم غذایی عجیب برای کاهش وزن که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند!

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا