;
سلامت

نوع بی ضرر شکر: ۵ نوع شکر بهترین جایگزین برای شکر فراوری شده است

بسیاری از ما به شکر و قند بسیارعلاقه داریم و نمی توانیم صبحانه را بدون چای شیرین بخوریم. یا چایی را بدون قند مصرف کنیم. به همین علت میزان مصرف شکر روزانه ما افزایش می یابد. در واقع مصرف  بیش از حد شکر باعث مصرف کالری اضافی می شود و در نتیجه سبب برخی بیماری ها جدی می شود. به این دلیل بسیار مهم است که در مورد شیرین کننده ها و قندها انتخاب های سالم تری داشته باشید.

شکر به دلیل این که یک محصول غذایی بسیار فرآوری شده است، شهرت بدی دارد. اما انواع سالم‌تری دارد که می‌توانید روزانه مصرف کنید. شاید برای خیلی ها باورش سخت باشد اما انواع مختلفی از قندها وجود دارد که به عنوان جایگزین های خالص تر و سالم تر از شکر سفید تصفیه شده معمولی هستند. در این مطلب از سری مطالب سلامتی به شکر و انواع بی ضرر آن برای سلامتی پرداخته می شود. با مصرف این نوع شکرها از سلامتی تان محافظت کنید.

 بیشتر بخوانید: ۹ مهم ترین عوارض جانبی مصرف چای سیاه که تا حالا نمی دانستید!

۱.شکر و انواع بی ضرر آن برای سلامتی، شکر خام و تصفیه نشده

شکر به عنوان یک ماده “مضر” تعریف می شود چون چیزی جز کالری خالی نیست. به این دلیل که در طول پردازش، تمام مواد مغذی طبیعی از بین می روند و از مواد شیمیایی بیشتری برای حذف ناخالصی های آن استفاده می شود. از طرف دیگر شکر خام و تصفیه نشده مواد مغذی طبیعی مانند آهن، منیزیم و غیره را حفظ کرده و انتخاب بهتری است. این نوع شکر گرانول طبیعی به رنگ طلایی می باشد، طعمی تقریباً شبیه عسل دارد و عاری از هر نوع ماده شیمیایی یا آفت کش نیز هست.

شکر و انواع بی ضرر آن برای سلامتی

۲. شکر سفید بدون گوگرد ارگانیک

گوگرد در شکر به میزانی وجود دارد. زیرا اکثر واحدهای فرآوری شکر از گوگرد برای حذف ناخالصی های کریستال های قند استفاده می کنند. در نتیجه، مقداری گوگرد در کریستال‌های قند باقی می‌ماند که مصرف آن در مدت زمان معینی می‌تواند منجر به خطراتی برای سلامتی شود. (گوگرد تبدیل به دی اکسید گوگرد در بدن می شود که بسیار مضر است). اما نوع شکر بدون گوگرد، شیرینی شکر را حفظ می کند اما عوارض جانبی گوگرد را از بین می برد.

۳.شکر و انواع بی ضرر آن برای سلامتی، شکر دمرارا

شکر دمرارا نوعی شکر قهوه ای طبیعی است که به رنگ قهوه ای روشن، دانه درشت، کلفت و خام است که ملاس باقی مانده نیز در این شکر وجود دارد. تا حدی فرآوری شده است، از اولین کریستالیزاسیون آب نیشکر تا کریستال های شکر ساخته میشود. این طعم طبیعی شبیه طعم کارامل دارد. می توانید آن را در براونی شکلاتی، رول دارچین یا کیک قهوه استفاده نمایید، یا آن را در ظرف میوه، قهوه یا شکلات داغ خود بپاشید.

 بیشتر بخوانید: کاهش وزن: با این ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز به سرعت لاغر شوید!

شکر و انواع بی ضرر آن برای سلامتی

۴. شکر قهوه ای ارگانیک

شکر قهوه ای قطعا گزینه سالم تری نسبت به شکر سفید تصفیه شده است. این نوع شکر به روشی کاملاً طبیعی پردازش می شود تا حد زیادی  مواد مغذی طبیعی نیشکر از جمله ویتامین ها و مواد معدنی در آن حفظ می شود. این نوع شکر به رنگ قهوه ای تیره تر است و طعم کاراملی دارد. از این شکر قهوه‌ای برای شیرین کردن انواع نوشیدنی‌های داغ یا طعم دادن به دسرهایی مانند آب نبات، کیک و سایر اقلام نانوایی استفاده کرد.

۵.شکر و انواع بی ضرر آن برای سلامتی، کریستال قند خرما

نارگیل یا شکر خرما، شیرین کننده ای است که از شیره موجود در جوانه های گل درخت نخل خرما بدست می آید. این قند به عنوان یک قند طبیعی شناخته می شود زیرا شامل حداقل فرآوری است و عاری از مواد شیمیایی است. این نوع شکر طعم کاراملی ملایمی دارد و در تهیه دسرها، به ویژه شیرینی ها، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از آن به روش های گوناگون مانند پخت و پز معمولی استفاده کرد. به علاوه می‌توانید از این شکر به طور آسیاب هم شکل طبیعی استفاده نمایید و آسیاب شدۀ آن را در چای هم بزنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی خوشمزه بدون شکر برای بیماران دیابتی!

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا