;
سلامتدرمان خانگی

خواص آب خیار: ضد التهاب، آب رسان و جوان کننده پوست

خیار سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که با التهاب مبارزه می کند و احتقان عروقی را کاهش می دهد. از جوانی، شادابی و سلامت پوست محافظت می کند و پف چشم و صورت را از بین می برد. خیار سرشار از فواید شگفت انگیز برای سلامتی است. در واقع این نوشیدنی آسان ملکه هیدراتاسیون است که بسیاری از ما آن را جدی نمی گیریم. در حالی که وقتی صحبت از فواید سلامتی و طعم با طراوت به میان می آید، آب خیار بر آب لیمو غلبه می کند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت به خواص آب خیار برای پوست پرداخته ایم. با نوشیدن آب خیار همیشه سالم و جوان بمانید.

بیشتر بخوانید: تمام خواص آب آلوئه ورا برای سلامتی + عوارض آن

۵ فواید شگفت انگیز آب خیار برای سلامتی

۱.سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی ضد التهابی است

خیار حاوی ویتامی  C، پتاسیم، منیزیم، ویتامین K، ویتامین های B، منگنز و مس است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خیار برای سلامتی اثرات شگفت انگیزی دارد. به خصوص میزان ویتامین C خیار  قابل توجه است. زیرا این آنتی‌ اکسیدان قدرتمند می‌تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب مرتبط با بیماری‌های مزمن خاص کمک کند.

 

خواص آب خیار برای پوست

۲.خواص آب خیار برای پوست، حفظ سلامت استخوان ها

جدا از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، خیار دارای پتاسیم نیز است که در تعادل مایعات و کاهش فشار خون نقش مهمی دارد. به علاوه، خیار حاوی ویتامین K است. این ویتامین ها و مواد معدنی به سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کنند.

۳. کمک به هیدراته ماندن

اگرچه تحقیقات زیادی در مورد مصرف آب دم کرده خیار انجام نشده است اما نوشیدن آب خیار راه عالی برای افزایش هیدراتاسیون بدن باشد. به خصوص اگر علاقه خاصی به نوشیدن آب معمولی ندارید. اگر می خواهید آب بیشتری بنوشید، افزودن خیار می‌تواند راهی آسان برای افزایش طعم آب باشد. در واقع به شما کمک می کند هیدراته بمانید، به‌ویژه وقتی هوا بسیار گرم می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ خواص شگفت انگیز چای آلبالو: سالم ترین نوشیدنی فصل

۴.خواص آب خیار برای پوست، خیار پرآب ترین سبزی است

بزرگسالان باید روزانه حدود نه تا سیزده لیوان آب بنوشند. اگر برای تامین مایعات مصرفی روزانه خود فقط با آب ساده تلاش می کنید، افزودن تقویت کننده های طعم دار مانند خیار یا سایر میوه ها و سبزیجات می تواند شما را به نوشیدن بیشتر تشویق کند و هیدراتاسیون کلی را افزایش دهد. به علاوه، مطمئناً کمک می کند که خیارها به خودی خود به بدن آبرسانی می کند. زیرا ۹۶ درصد خیار از آب تشکیل شده است که به گفته متخصصان سلامت بالاترین میزان آب در بین هر ماده غذایی است. به همین دلیل خیار راه عالی برای افزایش مصرف آب است.

خواص آب خیار برای پوست

۵. بهبود گرفتگی و درد عضلات

افزودن الکترولیت‌هایی مانند نمک ممکن است مفید باشد اگر در یک تمرین طولانی و شدید شرکت می‌کنید یا اگر در یک روز گرم خارج از خانه هستید. زمانی که به شدت و طولانی ورزش می کنید و میزان سدیمی که هنگام عرق کردن آزاد می‌کنید، نوشیدن آب خیار باعث حفظ سطح سدیم می شود. اگر بعد از تمرین دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، این می‌تواند نشانه عدم تعادل الکترولیت‌ها باشد. بنابراین با نوشیدن آب خیار پس از ورزش دچار گرفتگی و درد در عضلات تان نمی شوید.

خواص آب خیار برای پوست، طرز تهیه آب خیار

خوبی درست کردن آب خیار این است که آماده کردن آن بسیار آسان است. برای تهیه یک آب خیار خوش طعم و غنی از مواد معدنی باید یک خیار کامل و تمیز را نازک برش دهید و آن را در هشت فنجان آب صاف شده و سرد در یخچال به مدت حداقل یک ساعت و حداکثر تا سه روز خیس کنید. البته بهتر است که فقط یک روز کامل خیار را با هشت لیوان آب در یخچال بگذارید. و سپس به آن  مواد تقویت کننده طعم دار مانند نعناع، ​​زنجبیل و لیمو برای فواید بیشترو طعم بهتر به دلخواه اضافه کنید. به علاوه، کمی نمک می تواند به افزودن الکترولیت ها برای جبران سدیم و هیدراتاسیون بعد از تمرین کمک کند. به همین راحتی می توانید آب خیار را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: ترکیب عسل و آب لیمو: کاهش وزن، پاکسازی کبد و شفافیت پوست

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا