;
آرایش و زیباییدنیای مد

تا عید خوشگل شو: ۱۰ ایده غذایی شگفت انگیز برای داشتن پوست درخشان و موهای براق!

راز پوست و موی سالم: آلودگی، استرس و مواد غذایی ناسالم می تواند پوست شما را کدر و مستعد رنگدانه کند. اکثر مردم پوست و موی خود را با محصولات آرایشی درمان می کنند، اما علت اصلی را برطرف نمی کنند و از این رو، نتایج به دست آمده مطلوب و پایدار نیست.

خوردن غذای مناسب و سالم نه تنها زیبایی طبیعی شما را افزایش می دهد، بلکه چین و چروک، التهاب و سایر بیماری های مرتبط با پوست و مو را نیز به حداقل می رساند. این ایده های غذایی شگفت انگیز را برای داشتن پوستی درخشان و موهایی سالم حتما امتحان کنید. با دنیای مد چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

۱.آب

راز پوست و موی سالم، نوشیدن آب کافی شما را هیدراته نگه می دارد که مستقیماً بر روی پوست و موی شما تاثیر می گذارد. آب سموم را از بدن دفع می کند و پوست را درخشان نگه می دارد. همیشه یک بطری آب در دسترس داشته باشید تا بتوانید در طول روز آب بنوشید.

احتمالاً بپسندید: پاک نشدن خط چشم: ۸ ترفند حرفه ای برای ماندگاری خط چشم در تمام طول روز!  

۲.ماهی چرب

ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 به مقدار زیاد است. اسیدهای چرب امگا 3 فواید شناخته شده ای برای مو و پوست دارند. آنها در غشای سلولی پوست سر و در روغن های طبیعی یافت می شوند که مو و پوست سر را هیدراته نگه می دارند.

شاید بپسندید: تقویت و پرپشت شدن مژه با ۸ موثر ترین روش خانگی !

راز پوست و موی سالم

۳.فلفل دلمه ای قرمز

ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان و همچنین پیش ساز تولید کلاژن است. هنگامی که نور به پوست برخورد می کند، رادیکال های آزاد ایجاد می کند. رادیکال های آزاد منجر به آسیب DNA دئوکسی ریبونوکلئیک اسید شده و باعث پیری می شوند.

راز پوست و موی سالم،  آنتی اکسیدان ها خود را به رادیکال های آزاد متصل می کنند و آنها را خنثی می کنند تا از پیری و آسیب پوست جلوگیری کنند. خوردن فلفل دلمه ای قرمز می تواند پوست شما را جوان تر و سالم تر نشان دهد.

شاید بپسندید: خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست که از آن بی خبر بودید!

۴.سبزیجات با برگ سبز تیره

وقتی صحبت از سلامت پوست و مو می شود، سبزیجات برگ سبز می توانند معجزه کنند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم بروکلی، گشنیز، متی، برگ خردل و کاهو به سلامت پوست و مو کمک می کنند. می توانید آنها را به صورت پخته و خام مصرف کنید.

راز پوست و موی سالم، اسفناج سرشار از بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A به دلیل خواص ضد پیری قوی خود شناخته شده است. ویتامین A به حفظ رطوبت، جلوگیری از چین و چروک و از بین بردن پوست مرده کمک می کند. وقتی اسفناج با غذاهای غنی از ویتامین C همراه شود، جذب مواد مغذی افزایش می یابد. بنابراین، می توانید لیمو را روی ظروف اسفناج فشار دهید تا جذب مواد مغذی آن را افزایش دهید.

راز پوست و موی سالم

۵.آب نارگیل

راز پوست و موی سالم،  آب نارگیل به طور طبیعی بدن را هیدراته می کند. سرشار از مواد مغذی است و حاوی پتاسیم و الکترولیت هایی است که به انتقال مواد مغذی به سلول های ما کمک می کند. روغن نارگیل سرشار از چربی های سالم، ویتامین E و K و مواد معدنی است. این یک ماده مغذی طبیعی عالی برای مو است که با مرطوب کردن پوست سر باعث افزایش رشد و درخشش می شود.

بیشتر بخوانید: روغن نارگیل برای مو: ابریشمی کردن موهای خشک با روغن نارگیل

۶.زردچوبه

راز پوست و موی سالم،  کورکومین که در زردچوبه یافت می شود، مسئول خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی آن است. زردچوبه را می توان به صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. می توانید آب زردچوبه را در صبح یا شیر زردچوبه را در شب بنوشید. زردچوبه تازه را می توان در آب میوه ها و سس سالاد نیز استفاده کرد.

۷.آووکادو

یکی از فوق غذاها برای پوست است. آووکادو سرشار از ویتامین E و چربی های سالم است. آووکادو آسیب های پوستی را کاهش می دهد، رطوبت را حفظ می کند و از تیرگی و چین و چروک جلوگیری می کند. می توانید از آووکادو در ساندویچ، سالاد، دیپ و شیک استفاده کنید.

راز پوست و موی سالم

۸.آلوئه ورا

راز پوست و موی سالم،  آلوئه ورا یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای تمام مشکلات پوستی است و معمولا برای انواع پوست مناسب است. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است. از این رو هنگامی که آب آن را مصرف کنید یا آن را به صورت موضعی استفاده کنید، به کاهش هر نوع التهابی کمک می کند.

۹.آجیل

مغزها مانند گردو، بادام و بادام هندی سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و فلاونوئیدها هستند. آنها به خلاص شدن از شر آسیب اکسیداتیو و خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کنند. بادام حاوی پروتئین، منگنز و سلنیوم است. به همین دلیل بهترین غذا برای موهای درخشان هستند. برای داشتن موهایی براق و پوستی درخشان روزانه یک مشت آجیل مصرف کنید.

۱۰.دانه کدو تنبل

راز پوست و موی سالم، این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، روی، ویتامین A و K هستند. همه این مواد مغذی نقش مهمی در ساخت ساقه های موی سالم دارند. تخم کدو همچنین سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب است که برای تولید سبوم، «روغن طبیعی پوست» ضروری است. سبوم از پوست شما محافظت و ترمیم می کند.

راز پوست و موی سالم

غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب کنید

۱.غذاهای فرآوری شده و ناسالم

۲.غذاهای سرشار از سدیم و قند

۳.غذاهای ادویه دار

۴.غذای روغنی

۵.غذاهای بیش از حد پخته و نیمه پخته شده

۶.غذای غیربهداشتی

سخن آخر

به طور خلاصه، برای داشتن پوست و موی سالم، غذاهای سالم مصرف کنید. نوشیدن آب با معده خالی می تواند برای سلامت کلی شما معجزه کند. می توانید پودر زردچوبه، آب آلوئه ورا یا آب لیموترش را به آب اضافه کنید تا اثرات آن را افزایش دهید.

راز پوست و موی سالم، فراموش نکنید که قبل از بیرون رفتن صبحانه بخورید. گنجاندن مقدار مناسب میوه و سبزیجات در هر وعده غذایی نه تنها برای پوست و مو مفید است، بلکه برای سلامت کلی شما نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: موهای نازک: ۳ دستور العمل خانگی روغن مو برای موهای نازک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =

دکمه بازگشت به بالا