;
تازه هاترفندهای زندگی

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان + ۴ مرحله عملی و آسان

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان: آلوئه ورا که یکی از گیاهانی است که بیشترین فواید را برای پوست دارد، با نام «آلوئه طبی» نیز شناخته می‌شود. این یکی از گیاهانی است که به  صورت آسان می توان در خانه کاشت. در واقع شما می خواهید آلوئه ورا بکارید که سال هاست با مزایا و ظاهر شیک خود میزبان بسیاری از خانه ها بوده است. اما دقیقا نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید.

جای نگرانی نیست زیرا کسانی که می خواهند از آلوئه ورا در خانه مراقبت کنند، باید حتما به مراحل زیر توجه کنند. بیایید با توضیح نحوه کاشت آلوئه ورا و نکاتی که هنگام پرورش آلوئه ورا باید به آن توجه کنیم، شروع کنیم. لطفا بخش ترفندهای زندگی را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: ۴۰ کاربرد شگفت انگیز و باورنکردنی آلوئه ورا!

چگونه آلوئه ورا را پرورش دهیم؟

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان، مانند بسیاری از گیاهان، نکات اساسی برای پرورش آلوئه ورا در خانه وجود دارد. مانند انتخاب خاک، آبیاری یا موقعیت. بیایید همه این جزئیات را اکنون در ۴ مرحله عملی بیاموزیم.

مرحله۱: با انتخاب خاک و گلدان مناسب شروع کنید

آلوئه ورا این فرصت را پیدا می کند که به راحتی در خاک های هوموسی و نفوذپذیر رشد کند. به همین ترتیب، خاکی که برای آلوئه ورا تهیه می کنید سرشار از مواد آلی است که عملکرد رشد گیاه را تسریع می کند.

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان، در انتخاب گلدان باید به وجود سوراخ های زهکشی در کف گلدان توجه کرد که باعث می شود آب اضافی از خاک خارج شود و در مقایسه با گیاه گلدان های متوسط ​​را ترجیح دهید که نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشند.

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان

مرحله۲: یک نهال / بذر آلوئه ورا سالم تهیه کنید و آن را در خاک بکارید

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان، وقتی خاک و گلدان شما آماده شد، البته باید یک نهال آلوئه ورا سالم یا بذر آلوئه ورا را برای کاشت انتخاب کنید. از آنجایی که رشد از بذر بیشتر طول می کشد، می توانید آلوئه ورا را که معمولا به صورت نهال پرورش می دهند، با برداشتن تکه ای از برگ گیاه آلوئه ورا سالم تکثیر کنید.

برای این کار، یک برگ از گیاه آلوئه ورا را شناسایی کنید و با یک چاقوی تیز و تمیز از ضخیم به نازک، برگ را در قسمت اریب ببرید. برای این برگ بریده مدتی (چند روز) صبر کنید و منتظر بمانید تا ساختار غشایی روی قسمت بریده شده تشکیل شود. سپس این تکه برگ را مانند نهال کلاسیک آلوئه ورا در خاک و گلدان مناسب بکارید. فقط مطمئن شوید که حدود یک سوم برگ زیر خاک باشد.

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان

مرحله۳: دفعات و مقدار آبیاری را به درستی تنظیم کنید

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان، شما گیاه خود را کاشتید، وقت آن است که از مراقبت از آن غافل نشوید. پس از اولین کاشت البته نباید از دادن آب حیات به گیاه خود غافل شوید. بعد از این روز اول آبیاری مکرر کافی است تا خاک خیلی خشک نشود. به عبارت دیگر، می توان گفت که آلوئه ورا گیاهی است که مراقبت از آن بسیار راحت تر از بسیاری از گیاهانی است که انتظار آبیاری روزانه یا مکرر را دارند. چون آبیاری خیلی کم در زمستان، بیشتر در تابستان، اما نه هر روز کافی است، فقط به اندازه ای که خاک مرطوب بماند.

برای آبیاری توصیه می شود در صورت امکان روزها و ساعات مشخص هفته/ماه را انتخاب کنید. به این ترتیب گیاه به یک روال عادت کرده و بارورتر می شود. به همین ترتیب، نگه داشتن ظرف آبی/مقدار آبی که به طور مشابه آبیاری می کنید و استراحت دادن به آبی که از قبل آبیاری می کنید به جای این که مستقیماً آن را از شیر آب بگیرید نیز اثرات مثبتی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: تمام خواص آب آلوئه ورا برای سلامتی + عوارض آن

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان

مرحله۴: شما باید گیاه را به درستی قرار دهید

اگر نمی دانید یا نمی توانید تصمیم بگیرید که آلوئه ورا را در خانه خود کجا نگهداری کنید، خوب است بدانید که آلوئه ورا یک گیاه آفتاب دوست است. بنابراین در صورت امکان باید آن را در یکی از مکان هایی که بیشترین نور خورشید را در خانه شما دریافت می کند قرار دهید و از بادهای بسیار شدید و جریان هوا محافظت کنید. ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد برای آلوئه ورا که در طول ماههای زمستان تا ۷ درجه سانتیگراد را تحمل می کند کافی است.

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان، با عادات صحیح آبیاری و موقعیت یابی، می توانید گیاه خود را سالیان سال به طور سالم رشد دهید، از ژل درمانی که در برگ های آن منتظر شماست بهره مند شوید و هوای تازه به خانه خود بیافزایید.

نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان

هنگام پرورش آلوئه ورا چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

۱.نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان، نباید فراموش کنید که می توانید خاک های کاکتوس غنی از مواد آلی را نیز برای پرورش آلوئه ورا ترجیح دهید.

۲.باید مراقب باشید گلدانی که در وهله اول انتخاب می کنید خیلی بزرگ نباشد، زیرا آلوئه ورا این امکان را دارد که در گلدان های نسبتا متوسط ​​و کوچک رشد بهتری داشته باشد.

۳.نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان، هنگام آبیاری باید دقت کنید که آب به برگ های گیاه آلوئه ورا برخورد نکند. در غیر این صورت، برگ ها پوسیده می شوند.

۴.نحوه کاشت آلوئه ورا در گلدان، به همین ترتیب باید مواظب باشید زیاد آبیاری نکنید، اگر آب در سینی زیر گلدان جمع شده است باید بلافاصله این آب را از گیاه خارج کنید.

۵.فراموش نکنید که با آزمایش انگشتی خاک می توانید به راحتی رطوبت را کنترل کنید. با توجه به این آزمایش انگشت اشاره خود را در خاک گیاه فرو کرده و آن را بردارید. اگر انگشتتان گل آلود شد، مدتی گیاه را آبیاری نکنید تا رطوبت آن کم شود. اگر انگشتتان خشک شد، فورا آب دهید. اگر انگشتتان کمی مرطوب بیرون آمد آبیاری را به روزهای بعد موکول کنید.

۶.نباید فراموش کنید که اگر گیاه شما رشد کرد و گلدانش شروع به کوچک شدن کرد، می توانید گلدان را عوض کنید. اما مراقب باشید، آلوئه ورا گیاهی نیست که دوست داشته باشد اغلب جابجا شود. به همین دلیل توصیه می شود گلدان گیاه را هر ۲-۳ سال یکبار تعویض کنید نه هر سال.

۷.اگر می خواهید برگ های گیاه آلوئه ورا خود را روی پوست خود استفاده کنید، هنگام جدا کردن برگی که از گیاه تعیین کرده اید، حتما از قیچی گیاهی تیز و تمیز استفاده کنید و به آرامی برگ را از گیاه جدا کنید تا برگ ها و ریشه های دیگر آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا