;
سلامتسلامت روانی

تحقیقات تازه در مورد قهوه: آیا واقعا قهوه برای بدن و مغز ما مفید است یا مضر؟

فواید و مضرات قهوه: قهوه یک نوشیدنی محبوب در جهان است. بیشتر از ۸۰ درصد از بزرگ سالان در سراسر جهان قهوه همه روزه قهوه می نوشند. برای تهیه قهوه، دانه های آسیاب شده قهوه را دم می کنیم که دانه های فرآوری شده و برشته شده یک گیاه گیلاس قهوه است. دانه های قهوه حاوی کافئین، تانن، روغن ثابت، کربوهیدرات و بیش از ۱۰۰ ماده شیمیایی است.

قهوه اگر به طور ساده بنوشید کالری بسیار کمی دارد. شاید تعجب آور باشد که قهوه حاوی ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی است.  این ویتامنی ها و مواد مغذی شامل ویتامین B2 ریبوفلاوین، B3  نیاسین، B5 پانتوتنیک اسید، منیزیم، پتاسیم، فسفر، منگنز، فولات، کولین، سدیم و آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها و اسید هیدروسینامیک است.

فواید و مضرات قهوه، آنتی اکسیدان ها برای کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها شناخته شده اند. قهوه همچنین حاوی حدود ۲۰۰ میلی گرم پروتئین در هر ۶ اونس است. به علاوه مصرف پروتئین را می توان با افزودن شیر افزایش داد. لازم به ذکر است که محتوای ویتامین و مواد معدنی بسته به تنوع گیاهان قهوه، منطقه رشد و روش های فرآوری و برشته کردن آن متفاوت است. بنابراین در بخش سلامت فواید و عوارض قهوه بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: با یک فنجان چای یا قهوه حسابی می چسبد: طرز تهیه لوکوم ترکیه ای به شیوه ای آسان و کاربردی

فواید و مضرات قهوه

فواید بی نظیر قهوه برای سلامتی

قهوه یک محرک روانی است. تحقیقات نشان می دهد که به افزایش هوشیاری کمک می کند و همچنین ممکن است خلق و خو را بهبود بخشد و افسردگی را محدود کند. همچنین ممکن است به توجه ساده و پیچیده و حافظه کاری کمک کند.

فواید و مضرات قهوه، به طور کلی، حافظه فعال توانایی انجام عملیات ذهنی بر روی حافظه فوری است. مصرف مادام العمر کافئین ممکن است از زوال شناختی جلوگیری کند و خطر سکته مغزی و بیماری های تحلیل برنده مغز مانند پارکینسون و آلزایمر را کاهش دهد.

 

به علاوه قهوه می تواند تا حد زیادی برای بیماری پارکینسون، دیابت نوع 2، بیماری کبد، حمله قلبی و سکته موثر باشد. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، کاهش خطر ابتلا به پارکینسون در میان مصرف کنندگان قهوه و چای مشاهده شد.

فواید و مضرات قهوه، نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد. قهوه کالری کمی دارد، بنابراین ممکن است به مدیریت وزن کمک کند، به شرطی که شکر و خامه سنگین در آن نریزید.

فواید و مضرات قهوه

چند فنجان در روز مفید است؟

فواید و مضرات قهوه، در این زمینه اتفاق نظر زیادی وجود ندارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن کافئین در مقادیر متوسط تا ۴۰۰ میلی گرم که حدود ۴ فنجان قهوه در روز است، بی خطر است.

با این حال، مصرف چند گرم می تواند باعث مسمومیت و کشندگی احتمالی در آریتمی ها و انفارکتوس میوکارد شود. برخی تحقیقات دیگر نشان می دهد که کافئین ممکن است در حدود ۵ فنجان در روز مضر نباشد.

فواید و مضرات قهوه، با این حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد که تنها ۱ تا ۲ فنجان قهوه در روز مفید است و نوشیدن بیش از ۶ فنجان در روز با احتمال ۵۳ درصد بیشتر زوال عقل مرتبط است.

نوشیدن ۲ تا ۳ فنجان قهوه با کمترین خطر آریتمی قلبی همراه بود، اما۴ تا ۵ فنجان برای جلوگیری از فیبریلاسیون دهلیزی بهترین بود و نوشیدن حدود ۳ فنجان در روز حداکثر محافظت را در برابر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارد.

فواید و مضرات قهوه

عوارض قهوه

فواید و مضرات قهوه، در افراد حساس، کافئین موجود در قهوه ممکن است با خواب تداخل کند و اضطراب را افزایش دهد. کافئین به طور متوسط حدود ۵ ساعت در بدن باقی می ماند. بنابراین بهتر است بعد از ساعت ۱۴ یا ۳ بعد از ظهر نوشیدن آن را قطع کنید.

با این حال، این بستگی به توده بدن و میزان تحمل شما دارد. برخی از افراد می توانند آن را بعد از شام بنوشند و همچنان خواب خوبی داشته باشند. قهوه می تواند با داروهای ضد درد تداخل داشته باشد و باعث سردرد و میگرن شود.

فواید و مضرات قهوه، ممکن است مانع جذب آهن، کلسیم و روی شود. نوشیدن بیش از حد قهوه نیز با سنگ کلیه مرتبط است. تمام تحقیقات همچنین به توصیه هایی اشاره می کنند که زنان باردار و شیرده باید مصرف کافئین را محدود کنند و باید در مورد آن با پزشک خود مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: ۷ اتفاق باورنکردنی که هنگام نوشیدن قهوه در بدن شما رخ می دهد!

فواید و مضرات قهوه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا