;
سلامتدرمان خانگی

۸  ماده غذایی که از سرماخوردگی جلوگیری می کند + تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن ما، اولین خط دفاعی در برابر بیماری ها است. داشتن سیستم ایمنی قوی به این معنا است که بدن ما قادر به مبارزه با میکروب ها و باکتری ها باشد. میکروب ها و باکتری هایی که باعث بیماری های متعددی مانند مالاریا یا آنفولانزا می شوند. تغذیه سالم و مقوی نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن دارد. از این رو، در این مطلب از سری مطالب سلامت چشمک به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخته ایم. شما با استفاده از این مواد غذایی می توانید به صورت طبیعی سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید. زیرا زمانی که سیستم ایمنی بدن شما قوی باشد، به سادگی دچار بیماری ها و التهاب های مختلف نمی شوید.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کلم: 6 دلیل مهم که باعث می شود کلم را دوست داشته باشید!

تقویت سیستم ایمنی بدن با ۱۰ماده غذایی

۱. مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند. ویتامین C به بهبود تولید گلبول‌های سفید خون کمک می کند. این گلبول های سفید نقش مهمی در مبارزه با بیماری‌ها و التهاب ها دارند. آن ها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن که مسئول آسیب های داخلی هستند کمک می کنند. مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، کلمانتین، لیمو، لیموترش و گریپ فروت برای سلامتی بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: تمام نیازهای روزانه ویتامین C خود را با 28 گرم از این خوراکی تامین کنید!

۲.تقویت سیستم ایمنی بدن، سیر

سیر در مبارزه با بیماری ها بسیار موثر و مفید است. سیر حاوی ماده‌ای به نام آلیسین است که گوگرد دارد و طعم خاصی به آن می‌دهد. به علاوه این ماده، به کاهش فشار خون کمک می کند و باعث سلامت عمومی بدن می شود.

شاید بپسندید: 10 بدترین عادت روزانه خانم ها که سلامتی آنها را تهدید می کند!

تقویت سیستم ایمنی بدن

شاید بپسندید: منابع غیر لبنی کلسیم: بجای لبنیات این ۱۰ میوه خوشمزه رو بخورید که کلسیم بیشتر از شیر دارند!

۳.زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به بیماری هایی مانند آرتروز کمک کند. این ادویه معروف، برای طعم دادن به غذا و چای در سراسر جهان استفاده می شود. کاربردهای متعددی دارد و در درمان گلودرد، سرماخوردگی و عفونت بسیار مفید است. گنجاندن این ماده سالم در رژیم غذایی نسبتاً ساده است. شما می توانید مقدار کمی از زنجبیل تازه را برش بزنید و در غذا بریزید. یا از آن یک دمنوش درست کنید و به همراه لیمو ومقداری عسل میل کنید.

شاید بپسندید: اگر هر شب قبل از خواب یک قاچ میوه به بخورید، چه اتفاقی می افتد!

۴.تقویت سیستم ایمنی بدن، روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یکی از سالم ترین منابع چربی، مورد علاقه بسیاری از متخصصان رژیم غذایی است. روغن نارگیل یک منبع غنی از مواد مغذی مختلف مانند اسید کاپریک، اسید کاپریلیک، اسید کاپروییک و اسید میریستیک است. از این روغن می توان برای پخت و پز استفاده کرد. جدا از فواید خوراکی، روغن نارگیل کاربردهای آرایشی مانند کاهش خطوط ریز و جلوگیری از ریزش مو دارد.

شاید بپسندید: کاهش سریع وزن برای خانم‌ها: ۱۲ روش ساده مخصوص آب کردن چربی شکم و پهلو خانم ها !

۵.آجیل و دانه ها

آجیل هایی مانند گردو، بادام و پسته منبع غنی از چربی های سالم و مواد معدنی مانند روی، مس و سلنیوم هستند. تخم کتان، تخمه آفتابگردان و حتی تخمه هندوانه دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامتی مفید هستند. آجیل و دانه ها می توانند یک میان وعده سالم باشند. همچنین برای بهبود طعم و مزه به سالاد اضافه شوند و در عین حال به ارزش غذایی آن نیز می افزایند.

شاید بپسندید: این غذا قاتل مغز انسان است!

۶.تقویت سیستم ایمنی بدن، سیب زمینی شیرین

این سبزیجات ریشه‌ای خوشمزه منبع عالی برای ویتامین A هستند. همچنین حاوی مقداری کلسیم، پتاسیم و آهن نیز هستند که آنها را به انتخابی سالم تبدیل می‌کند. روش‌های زیادی برای تهیه سیب‌زمینی شیرین وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها جوشاندن و سپس له کردن آن‌ها است. چیپس سیب زمینی شیرین و سیب زمینی سرخ شده نیز یک میان وعده بسیار خوشمزه است.

شاید بپسندید: رفع سردي معده با دمنوش چند گیاه ابن سینا!

تقویت سیستم ایمنی بدن

شاید بپسندید: قاتل دیابت: این ۶ میوه خوشمزه دیابت را درمان می کند!

۷.چای سبز

چای سبز سرشار از فلاونوئیدها است. شاید جزء ۵ مورد برتر در لیست متخصصان رژیم غذایی باشد. چای سبز که به متابولیسم بهتر کمک می کند، منبع غنی آنتی اکسیدان است. به بدن کمک می کند از درون جوان تر بماند. مطالعات نشان داده است که چای سبز عملکرد مغز و گردش خون را در بدن بهبود می بخشد. فواید بسیار زیادی فقط در یک فنجان چای سبز وجود دارد.

شاید بپسندید: درمان بی خوابی با نسخه طلایی ابن سینا!

 ۸.تقویت سیستم ایمنی بدن، تخمه آفتابگردان

تخمه آفتاب گردان یک منبع سلنیوم و آنتی اکسیدان مفید برای سلامت تیروئید است. در واقع تخمه آفتابگردان یک میان وعده سالم است. دانه‌های آفتابگردان به دلیل داشتن ویتامین Eاز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. این دانه ها همچنین برای جلوگیری از دیابت و بهبود سلامت اعصاب نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

 

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: کاهش فشار خون در ۲ دقیقه با این روش جالب در خانه!

جالب خواهد بود: داشتن عمر طولانی با ۵ راز ساده که نمی دانستید!

شاید بپسندید: این نوشیدنی خوشمزه گیاهی، کبد و روده را به طور کامل پاکسازی می کند+طرز تهیه و مصرف

بیشتر بخوانید: این گیاه برای درمان کلسترول بالا و فشار خون معجزه می کند+نحوه مصرف

شاید بپسندید: آسان ترین درمان سرفه با ترکیب جادویی موز و عسل + فرمول

بیشتر بخوانید:درمان چربی خون و کلسترول بالا با این 5 نوشیدنی خوشمزه طبیعی!

احتمالا بپسندید: درمان دیابت با میوه: ۱۲ میوه مخصوص افراد دیابتی!

احتمالا بپسندید: درمان زودانزالی در طب سنتی: ۹ دمنوش خوش عطر و طعم برای درمان زودانزالی + روش استفاده

شاید بپسندید: افزایش طول عمر با ۴ تغییر ساده در روتین خواب!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا