;
سلامت

درمان چربی خون و کلسترول بالا با این 5 نوشیدنی خوشمزه طبیعی!

درمان چربی خون: یکی از بیماری هایی که می تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد، بیماری چربی خون است. خوشبختانه، راه‌های مختلفی برای کاهش چربی خون وجود دارد، از جمله تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی. اما یکی از راه‌های ساده برای کمک به کاهش و درمان چربی خون، مصرف منظم نوشیدنی‌های سالم است. در این مقاله بخش سلامت مجله خبری چشمک ۵ نوشیدنی خوشمزه طبیعی را معرفی می‌کنیم که به کاهش و درمان چربی خون کمک می‌کنند.

شاید بپسندید: درمان کلسترول خون در طب سنتی با ۷ ماده غذایی خوشمزه!

چربی خون

چربی‌ خون به مولکول‌ های لیپیدی موجود در جریان خون گفته می‌شود که در دو گروه عمده‌ کلسترول و تری‌گلیسرید طبقه‌بندی می‌شوند. بدن انسان به دریافت چربی از مواد غذایی نیاز دارد چراکه یک منبع اصلی برای انرژی محسوب می‌شود. به‌ علاوه چربی به جذب برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن انسان کمک می‌کند. همچنین برای ساختن غشا سلولی، غلاف‌هایی که اعصاب را احاطه می‌کنند و لخته شدن خون موردنیاز است.

بیشتر بخوانید: سفید شدن دندان: جرم گیری و سفید شدن دندان با ۱۲ روش خانگی آسان!

چربی خون

خوردن زیاد غذاهایی که حاوی چربی‌های اشباع هستند می‌تواند به بالا بردن سطح کلسترول در خون منجر شود. اضافه‌ کلسترول ممکن است در سطح عروق خونی رسوب کند که به آن‌ ها پلاک کلسترول گفته می‌ شود. این پلاک به سخت شدن رگ‌ های بدن و ایجاد آترواسکلروزیس و بیماری‌ های قلبی و سکته منجر می‌شود. درنتیجه ارزیابی چربی‌ های خون با تشخیص ریسک بیماری‌ های قلبی و همچنین تصمیم‌ گیری در ارتباط با درمان فرد مرتبط است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ گیاه شگفت انگیز که برای درمان کم خونی معجزه می کند!

درمان چربی خون

ترکیبی از داروها و تغییرات سبک زندگی، درمانی مؤثر برای کنترل چربی خون بالا است. همچنین ممکن است پزشک مکمل‌های خاصی را تجویز کند.اما یکی از راه‌های ساده برای کمک به کاهش و درمان چربی خون، مصرف منظم نوشیدنی‌های سالم است. در ادامه ۵ نوشیدنی خوشمزه طبیعی را معرفی می‌کنیم که به کاهش و درمان چربی خون کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای قلب | مصرف این مواد غذایی، سلامت قلب شما را تضمین می کند!

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین است که به کاهش کلسترول بد LDL  و افزایش کلسترول خوب HDL کمک می‌کند. همچنین، چای سبز می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان، از جمله سرطان پستان، پروستات و روده بزرگ را کاهش دهد. چای سبز می‌تواند به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک کند.

شاید بپسندید: این نوشیدنی خوشمزه گیاهی، کبد و روده را به طور کامل پاکسازی می کند+طرز تهیه و مصرف

چای سبز برای درمان چربی خون

چای سبز می‌تواند به افزایش متابولیسم و ​​کاهش چربی بدن کمک کند. این نوشیدنی می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک کند. همچنین چای سبز می‌تواند به تنظیم قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. چای سبز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌ها کمک کند.

شاید بپسندید: کاهش فشار خون در ۲ دقیقه با این روش جالب در خانه!

برایتان جالب خواهد بود: داشتن عمر طولانی با ۵ راز ساده که نمی دانستید!

آب انار

آب انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام پلی‌فنول است که به کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کند. همچنین، آب انار می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به محافظت از شریان‌ها در برابر آسیب کمک کند. همچنین می‌تواند به کاهش کلسترول و فشارخون کمک کند. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب DNA کمک کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که آب انار ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان، از جمله سرطان پروستات و سرطان پستان را کاهش دهد. انار دارای خواص ضدالتهابی است. این می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند که با تعدادی از بیماری‌های مزمن از جمله آرتریت و بیماری‌های قلبی مرتبط است.

شاید بپسندید: اگر هر روز ناشتا یک عدد انار بخورید…

آب انار برای درمان چربی خون

میوه انار منبع خوبی از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.  همچنین ممکن است به بدن در مبارزه با عفونت کمک کند. انار سرشار از فیبر است که برای سلامت گوارش مهم است. می‌تواند به منظم کردن حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک کند. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به محافظت از سلول‌های مغز در برابر آسیب کمک کند. همچنین ممکن است به بهبود حافظه و عملکرد شناختی کمک کند.

شاید بپسندید:  شربت گیاهی خانگی برای درمان سریع سرفه کودکان و بزرگسالان!

اسموتی توت‌فرنگی و اسفناج

توت‌فرنگی و اسفناج هر دو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند که به کاهش چربی خون کمک می‌کنند. این اسموتی می‌تواند به‌عنوان یک صبحانه یا میان‌وعده سالم و خوشمزه میل شود. همانطور که می دانید توت‌فرنگی و اسفناج هر دو سرشار از ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

توت‌فرنگی و اسفناج هر دو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب DNA کمک کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که توت‌فرنگی و اسفناج ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. توت‌فرنگی و اسفناج هر دو سرشار از فیبر هستند که می‌تواند به کاهش کلسترول و فشارخون کمک کند. همچنین توت‌فرنگی منبع خوبی از پتاسیم است که به تنظیم فشارخون کمک می‌کند. از سوی دیگر هر دو سرشار از فیبر هستند که برای سلامت گوارش مهم است.  فیبر می‌تواند به منظم کردن حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک کند.

احتمالا بپسندید: ۱۲ نوشیدنی شگفت انگیز خانگی برای درمان کم خونی!

شاید بپسندید: اگر کبد چرب دارید به این خوراکی ها لب هم نزنید | گاهی یک راه درمان پرهیز است!

درمان چربی خون

احتمالا بپسندید: با این نوشیدنی های سرشار از آهن، کم خونی خود را جبران کنید!

شاید بپسندید: خواص کلم: این دلایل مهم باعث می شود که کلم را دوست داشته باشید!

توت‌فرنگی و اسفناج هر دو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که می‌تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند. همچنین توت‌فرنگی و اسفناج هر دو کالری کمی دارند و می‌توانند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن استفاده شوند. به هر حال اسموتی توت‌فرنگی و اسفناج یک راه عالی برای دریافت مواد مغذی موردنیاز بدن شما است. این اسموتی یک صبحانه یا میان‌وعده سالم و خوشمزه است که می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف سلامتی‌تان کمک کند.

شاید بپسندید: این خوراکی‌ها برای ماه رمضان عالی ان | خوراکی هایی که چندین ساعت شما را سیر نگه می‌دارد!

بیشتر بخوانید: ۸ درد جسمی که نشان می دهد افسردگی شدید دارید!

آب گوجه فرنگی

آب گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن است. به دلیل داشتن همین آنتی‌اکسیدان، آب گوجه‌فرنگی برای کاهش کلسترول خون یک گزینه مناسب است. گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است، آنتی اکسیدانی که به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان پروستات و سایر انواع سرطان را کاهش می دهد. آب گوجه‌فرنگی می‌تواند به کاهش کلسترول و فشارخون کمک کند که هر دو عامل خطر بیماری قلبی هستند.

شاید بپسندید: این میوه علاوه بر تنظیم فشار خون، مانع از پوکی استخوان می شود!

احتمالا بپسندید: جو دو سر را به این روش مصرف کنید تا شکم تخت داشته باشید + ۸ خواص بی نظیر آن

گوجه فرنگی برای درمان چربی خون

گوجه‌فرنگی منبع خوبی از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. آب گوجه‌فرنگی می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشیدی کمک کند و ممکن است به کاهش چین‌وچروک و سایر علائم پیری کمک کند. گوجه‌فرنگی کالری کمی دارد و می‌تواند به شما احساس سیری بدهد که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

آب سیب

آب سیب سرشار از فیبر پکتین است که به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کند. همچنین، آب سیب می‌تواند به کاهش قند خون و بهبود سلامت گوارش کمک کند. سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها است که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب DNA کمک کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که آب سیب ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان، از جمله سرطان ریه، روده بزرگ و سینه را کاهش دهد.

درمان چربی خون

آب سیب سرشار از فیبر پکتین است که می‌تواند به کاهش کلسترول بد کمک کند. سیب می‌تواند به تنظیم قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. آب سیب منبع خوبی از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. سیب سرشار از فیبر است که برای سلامت گوارش مهم است. فیبر می‌تواند به منظم کردن حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک کند. آب سیب سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند. سیب کالری کمی دارد و می‌تواند به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن استفاده شود.

نکات مهم

  • برای دریافت بهترین نتیجه، این نوشیدنی‌ها را به طور منظم و در کنار یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف کنید.
  • اگر از داروهای کاهنده چربی خون استفاده می‌کنید، قبل از مصرف این نوشیدنی‌ها با پزشک خود مشورت کنید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های پر شکر و مصنوعی که می‌توانند چربی خون را افزایش دهند، خودداری کنید.
  • علاوه بر مصرف نوشیدنی‌های سالم، راه‌های دیگری نیز برای کاهش چربی خون وجود دارد، از جمله:
  • اگر اضافه‌وزن دارید، کاهش حتی 5 تا 10 درصد از وزن بدنتان می‌تواند به طور قابل توجهی چربی خون شما را کاهش دهد.
  • حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در هفته می‌تواند به کاهش چربی خون کمک کند.
  • مصرف غذاهای سرشار از فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین می‌تواند به کاهش چربی خون کمک کند.
  • سیگار کشیدن می‌تواند به افزایش چربی خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و ریوی کمک کند.
  • با درنظرگرفتن نکات ذکر شده و با تغییر در سبک زندگی و مصرف منظم نوشیدنی‌های سالم می‌توانید به کاهش چربی خون و بهبود سلامت قلب و عروق خود کمک کنید.

درمان چربی خون

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: این دمنوش گیاهی خون شما را پاکسازی و تصفیه می کند+نحوه تهیه و مصرف

اختمالا بپسندید: تخم مرغ خام، عسلی یا سفت +برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ چطور باید آن را پخت!؟

بیشتر بپسندید: با این دمنوش معجزه گر انسداد عروق را درمان کنید+نحوه تهیه و مصرف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا