;
خواص گیاهان داروییسلامت

این دمنوش گیاهی خون شما را پاکسازی و تصفیه می کند+نحوه تهیه و مصرف

پاکسازی خون با دمنوش گشنیز: این گیاه به عنوان یک نوع ادویه شناخته می شود. این گیاه با خاصیت پاک کنندگی خون در بدن جلب توجه می کند. در اینجا اثرات باورنکردنی گشنیز مورد بررسی قرار گرفته است. خواص درمانی گشنیز و اینکه اگر به صورت منظم مصرف شود، چه تأثیراتی داشته، مورد بررسی قرار گرفته است. با بخش سلامت مجله خبری چشمک و پاکسازی خون با دمنوش گشنیز همراه باشید.

بیشتر بخوانید: قاتل چربی خون: ۱۰ روش خانگی که چربی خون را در کم ترین زمان نابود می کند!

نکاتی مهم درباره خون

حجم خون یک انسان بالغ معادل 1/12 کل وزن بدن است. یعنی فردی با وزن 70 کیلوگرم 5-6 لیتر خون دارد. خون اکسیژن دریافتی را از ریه ها به بافت ها و دی اکسید کربن تولید شده در بافت ها را به ریه ها می رساند. مواد مغذی و هورمون های لازم را از طریق بافت ها پاکسازی می کند. خون در حین انتقال، مواد زائد را به اندام هایی مانند ریه، کبد و کلیه ها منتقل می کند تا دفع شود. به همین دلیل، سلامت خون به ویژه برای اندام های ما اهمیت حیاتی دارد.

غذاهایی که روزانه مصرف می کنیم می توانند به طور مثبت یا منفی به ساختار، سیالیت و سلامت خون ما کمک کنند. به عنوان مثال، غذاهایی مانند سیر، زردچوبه، انگور و لیمو به رقیق شدن خون کمک می کنند، در حالی که غذاهای حاوی ویتامین K مانند لوبیا، گوجه فرنگی، شلغم و اسفناج باعث انعقاد خون می شوند.

در این مرحله مواد سمی به خصوص «جیوه» نیز وجود دارد که با غذا وارد بدن خود می کنیم. “درمان گشنیز” جایگزین خوبی برای پاکسازی سمی است که با جریان خون در بدن ما پخش می شود. در اینجا طرز تهیه و خواص درمانی گشنیز که خون را پاک می کند و سم را دفع می کند، مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: این گیاه برای درمان کلسترول بالا و فشار خون معجزه می کند+نحوه مصرف

اهمیت سم زدایی خون

دنیای امروز بسیار آلوده شده است. افراد بسیاری در معرض سموم و آلاینده های مختلف در هوا قرار می گیرند. کبد ممکن است توانایی رسیدگی به میزان زیاد آلاینده هایی که روزانه با آنها مواجه هستیم را نداشته باشد. این مواد شیمیایی می توانند در محصولات زیبایی، دود، بنزین، رنگ، محصولات شوینده و پاک کننده خانگی، و بسیاری مکان های دیگر وجود داشته باشند.

شاید بپسندید: این نوشیدنی خوشمزه گیاهی، کبد و روده را به طور کامل پاکسازی می کند+طرز تهیه و مصرف

 

سم زدایی خون

احتمالا بپسندید: با نوشیدن 1 لیوان آب چغندر در روز این تغییرات معجزه گونه را در خود احساس خواهید کرد!؟

بیشتر بخوانید: تقویت حافظه و افزایش تمرکز با ۶ روش ساده و اثر بی نظیر!

همچنین، سموم در غذاها و نوشیدنی ها از جمله موارد زیر پنهان شده اند:

– الکل

– محصولات غیر ارگانیک

– ماهی های پرورشی

– آب

– غذاهای بسته بندی شده

به خاطر داشته باشید که پوست بزرگترین اندام بدن انسان محسوب می شود و می تواند هرچه با آن در تماس باشد را جذب کند. تا حد امکان از محصولاتی که حاوی مواد بحث برانگیز هستند و احساس خوبی برای خوردن یا استفاده از آنها ندارید، پرهیز کنید.

احتمالا بپسندید: این ترکیب گیاهی برای تسکین دردهای عمومی بدن معجزه می کند+نحوه تهیه و مصرف

برای کاهش ورود به سموم باید مصرف غذاهای مضر را به حداقل رساند. از جمله غذاها و نوشیدنی های مضر برای کبد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– الکل

– قندهای افزوده

– غذاهای سرخ شده

– نمک

کربوهیدرات های پالایش ده

– گوشت قرمز

افزودن گیاهان دارویی و سبزیجات به رژیم غذایی.

از جمله گزینه های مناسب در این زمینه می توان به گشنیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اگر دیابت و یا قند دارید این میوه های بدون قند برای شما عالی است!

نگاه کلی به گشنیز

گشنیز گیاهی بسیار خوش عطر است که به شکل‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. برگ، ساقه و تخم گشنیز دارای خواص مختلفی است و سرشار از ویتأمین‌ها و مواد معدنی هستند. خواص درمانی این گیاه به اندازه‌ای است که به آن لقب گیاه معجزه‌آسا داده شده است. از گشنیز برای کاهش میزان کلسترول خون، مشکلات پوستی، تنظیم فشارخون، درمان التهاب و … استفاده می‌شود.گشنیز گیاهی همه فن حریف و بسیار کاربردی است.

جالب خواهد بود: ۵ اولین علائم سکته مغزی که نادیده می گیریم و نمیدانیم!

بیشتر بخوانید: درمان قند خون: ۱۰ میوه خوشمزه که برای دیابت معجزه می‌کنند!

گشنیز

از این گیاه هم به عنوان ادویه و هم به صورت چاشنی برای غذا‌های مختلف استفاده می‌شود. نام علمی گشنیز کوریاندروم ساتیوم ال است و به صورت‌های مختلف خام یا خشک شده قابل استفاده است. گشنیز دارای 11 ماده از روغن‌های اسانسی، مواد معدنی، ویتأمین‌ها و 6 نوع اسید است.

سبزی گشنیز یک گیاه بسیار مفید و بسیار خاصیت است که در انواع غذا‌ها و دارو‌های گیاهی از آن استفاده می‌کنند. گشنیز حاوی ویتامین‌های A، C،B6 است و دارای مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. گشنیز همجنین حاوی فیبر است. سبزی گشنیز داروی معده است و به هضم غذا کمک می‌کند. درمان سوء هاضمه، سلامت کبد چرب و رفع نفخ از دیگر خواص تخم گشنیز است.

طبع گشنیز سرد و خشک است و مصرف این سبزی برای افرادی که دارای مزاج هستند توصیه نمی‌شود و باید در مصرف گیشنیز احتیاط کنند. طبع تخم گشنیز نیز مانند خود سبزی گشنیز سرد و خشک است.

پاکسازی خون با دمنوش گشنیز

گیاه گشنیز؛ نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری ها مانند التهاب پوست، اسهال، زخم های دهان، سطح کلسترول، سوء هاضمه دارد. گشنیز از نظر ظاهری شباهت زیادی به جعفری دارد، به عنوان ادویه در وعده های غذایی و همچنین به صورت چای گیاهی مصرف می شود. شکل تازه گشنیز در سالاد و از شکل خشک آن در وعده های غذایی با آسیاب کردن استفاده می شود.

شاید بپسندید: این خوراکی‌ها برای ماه رمضان عالی ان | خوراکی هایی که چندین ساعت شما را سیر نگه می‌دارد!

بیشتر بخوانید: ۸ درد جسمی که نشان می دهد افسردگی شدید دارید!

پاکسازی خون با دمنوش گشنیز

گشنیز یک گیاه تصفیه کننده خون است که به حذف جیوه و سایر مواد معدنی مضر از خون کمک زیادی می کند.

احتمالا بپسندید: با این نوشیدنی های سرشار از آهن، کم خونی خود را جبران کنید!

شاید بپسندید: خواص کلم: این دلایل مهم باعث می شود که کلم را دوست داشته باشید!

طرز تهیه دمنوش گشنیز

1 قاشق چایخوری دانه گشنیز را بردارید و آن را به آرامی له کنید. 1 لیوان آب جوش بریزید. به مدت 5-10 دقیقه دم می شود. یک لیوان چای دم کرده را قبل از غذا بنوشید. به این ترتیب می توانید خونی سالم تری داشت. البته همانطور که اشاره شد در یاد داشته باشید که طبع گشنیز سرد است.

 

بیشتر بخوانید: درمان کم خونی با ۸ نوشیدنی خوشمزه خانگی!

جالب است بخوانید: نسخه ابن سینا برای سردي معده | با این دمنوش های گیاهی نفخ و سردی معده را از بین ببرید!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: آسان ترین درمان سرفه با ترکیب جادویی موز و عسل + فرمول

بیشتر بخوانید:درمان چربی خون و کلسترول بالا با این 5 نوشیدنی خوشمزه طبیعی!

احتمالا بپسندید: درمان دیابت با میوه: ۱۲ میوه مخصوص افراد دیابتی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا