;
سلامتخواص گیاهان دارویی

با مصرف آلبالو خشک به پزشک نیازی ندارید + ۱۵ معجزه آن

آلبالو خشک در طول سال ها محبوبیت فزاینده ای در میان سایر میوه ها پیدا کرده است. آلبالو خشک دارای بیشترین ویتامین ها و مواد مغذی است. یک میان وعده عالی است که همیشه می توانید حتی زمانی که در حال حرکت هستید مصرف کنید. با فهرست بلندبالایی از فواید آلبالو خشک، این میوه یک افزودنی خوش طعم به رژیم غذایی است. در واقع، آلبالو به عنوان یکی از مواد غذایی محافظت کننده از سلامتی بی نظیر است. در بخش سلامت چشمک به فواید آلبالو خشک در طب سنتی پرداخته می شود. با مصرف روزانه آلبالو خشک بیماری ها از شما فرار می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ خواص شگفت انگیز چای آلبالو: سالم ترین نوشیدنی فصل

۱.فواید آلبالو خشک در طب سنتی، میوه خوشمزه است

آلبالو خشک طعمی عالی به اسموتی ها می دهد و همچنین بهترین ترین میان وعده مستقل است.

۲.آلبالوهای خشک سرشار از ویتامین C هستند

یک چهارم فنجان گیلاس خشک ۱۱ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای زنان و ۹ درصد برای مردان را تشکیل می دهد. حاوی ۸ میلی گرم ویتامین C است. ویتامین C مانند مس به تولید کلاژن کمک می کند. ویتامین C از رشد بافت جدید حمایت می کند و در بهبود زخم نقش دارد.

۳.با دیابت مبارزه می کند

در میان بسیاری از میوه‌ها، گیلاس از نظر شاخص گلیسمی در رتبه پایینی قرار دارد. به این معنی است که باعث افزایش سطح انسولین و قند خون شما نمی‌شود.

۴. آرتروز را تسکین می دهد

مصرف منظم گیلاس در طول وعده های غذایی و میان وعده ها به کاهش درد مفاصل کمک می کند.

۵.فواید آلبالو خشک در طب سنتی، کلسترول را کاهش می دهد

یکی از فواید آلبالو خشک این است که حاوی مقادیر زیادی پکتین است که سطح LDL یا کلسترول بد را کاهش می دهد. هر ۱ درصد کاهش کلسترول خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲ درصد کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اگر از این مشکلات سلامتی رنج می برید، روزانه چند دانه زردآلو بخورید

فواید آلبالو خشک در طب سنتی

۶.خطر حملات نقرس را کاهش می دهد

در یک مطالعه، بیمارانی که از نقرس، نوعی آرتریت ناشی از اسید اوریک اضافی در جریان خون رنج می برند، تنها به مدت دو روز گیلاس مصرف کردند. نتایج نشان داد در مقایسه با بیمارانی که گیلاس نمی‌خوردند، خطر حملات نقرس ۳۵ درصد کمتر بود.

۷. سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتوسیانین ها رنگدانه های فلاونوئیدی همه کاره و فراوانی هستند که به گیلاس رنگ قرمز تیره می دهند. آنها آنتی اکسیدان هایی هستند که از ایجاد رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند. رادیکال های آزاد اتم هایی هستند که یک واکنش زنجیره ای ایجاد می کنند و به سلول های ما آسیب می رسانند. آنتی اکسیدان ها همچنین پیری را کاهش می دهند و به پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر، سرطان و چاقی کمک می کنند. همچنین ثابت شده است که به تقویت عملکرد شناختی کمک می کند.

۸.فواید آلبالو خشک در طب سنتی، سرشار از مس است

برخی از فواید آلبالو خشک حاوی مس است که به تولید کلاژن کمک می کند. مس بافت های شما را قوی نگه می دارد و از شما در برابر رادیکال های آزاد که می توانند به آسیب بافت کمک کنند، محافظت می کند. هر یک چهارم فنجان گیلاس حاوی ۹۲ میکروگرم مس است که ۱۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده شما را تشکیل می دهد.

۹. آلبالو خشک اثر ملین ملایمی دارد

آلبالو خشک اثر ملین ملایمی دارد و به بهبود هضم کمک می کند. آنها همچنین حاوی آمیگدالین هستند که درد قلب را کاهش می دهد و به درمان بیماری های معده کمک می کند.

۱۰.آلبالو جایگزین مسکن

سطح بالای آنتی اکسیدان موجود در گیلاس به بدن کمک می کند تا درد، التهاب و ناراحتی را کاهش دهد. زیرا سیستم ایمنی بدن با واکنش های مضر رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کند. علاوه بر این، آلبالو خشک نیز می تواند دردهای عضلانی بعد از تمرین را تسکین دهد. آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس به بدن کمک می کند تا بعد از تمرین به حالت اول برگردد. برای به دست آوردن نتایج درخشان، چند روز قبل و بعد از ورزش، گیلاس خشک یا آب آلبالو ترش را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: ضد سرطان، هضم غذا، کاهش وزن … ۱۰ فایده باورنکردنی فلفل

۱۱.فواید آلبالو خشک در طب سنتی، سرشار از ویتامین A است

ویتامین A از رشد سلول های جدید حمایت می کند و به بهبود زخم پس از آسیب کمک می کند. پوست شما را تغذیه می کند و بینایی شما را سالم نگه می دارد. هر یک چهارم فنجان گیلاس خشک حاوی ۱۱۳۲ واحد بین المللی ویتامین A است. این مقدار ۴۹ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای زنان و ۳۸ درصد برای مردان را تشکیل می دهد.

فواید آلبالو خشک در طب سنتی

۱۲. به خواب سالم کمک می کند

یکی از فواید آلبالو خشک این است که خواب آور است. طبق مطالعات تحقیقات کشاورزی، گیلاس یکی از تنها منابع غذایی طبیعی ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. مصرف گیلاس ممکن است به شما در رسیدن به خوابی آرام و عمیق کمک کند. محققان گیلاس خشک را به عنوان یک جایگزین مطمئن برای کسانی که مشکل بی خوابی دارند در نظر گرفتند.

علاوه بر این، گیلاس خشک نیز می تواند به کاهش جت لگ کمک کند. یک ساعت قبل از خواب در پرواز، گیلاس بخورید. پس از رسیدن به مقصد جدید، هر شب یک ساعت قبل از خواب دلخواه گیلاس بخورید. این کار را حداقل برای سه شب متوالی انجام دهید.

۱۳. حاوی فلاونوئید است

فلاونوئیدها می توانند به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان و بیماری قلبی کمک کنند.

۱۴. فواید آلبالو خشک در طب سنتی، حاوی کومارین است

کومارین، یک ترکیب شیمیایی موجود در بسیاری از گیاهان، نقش مهمی در عادی سازی لخته شدن خون دارد. کومارین ها از بروز لخته های خون جلوگیری می کنند، بنابراین، خطر سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش می دهد.

۱۵. چربی شکم را از بین می برد

گیلاس به کاهش وزن و از بین بردن کل چربی بدن به خصوص چربی شکم کمک می کند. گنجاندن گیلاس خشک در رژیم غذایی روزانه تغییر کوچکی است که در نهایت می تواند به فواید سلامتی زیادی منجر شود.

عوارض جانبی

۱.آلبالو خشک کالری بالایی دارد

آلبالو خشک دارای انرژی متراکم هستند و تنها در یک سوم فنجان می توانند ۱۳۰ کالری را تامین کنند. با این حال، برای جلوگیری از افزایش وزن، می توانید آلبالو خشک را در حد اعتدال مصرف کنید. به یاد داشته باشید، هر چیزی بیش از حد ممکن است گاهی اوقات بد باشد.

۲.یک میان وعده با پروتئین بالا نیست

گیلاس خشک تنها یک گرم پروتئین رژیم غذایی را تامین می کند. میزان توصیه شده رژیم غذایی طبق موسسه پزشکی ۵۶ گرم پروتئین برای مردان و ۴۶ گرم برای زنان است. با این حال، مصرف روزانه ۷۱ گرم پروتئین برای زنان در دوران بارداری و شیردهی مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: چوب آلبالو را هرگز دور نریزید + ۵ خواص ناشناخته و مجزه گر آن

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 1 =

دکمه بازگشت به بالا