;
زندگیخانواده و زناشویی

۸ بزرگترین ترس مردان در روابط عاشقانه

مطمئنا اکثر زنان متوجه شده اند که واداشتن مردان به یک رابطه طولانی مدت چقدر دشوار است. حتی اگر بتوانید عشق مردی را نسبت به خود نگه دارید ولی هنوز از منطقه خطر خارج نشده اید. زیرا ترس های رایجی وجود دارد که اکثر مردان در مورد داشتن یک رابطه متعهدانه و پایدار تجربه می کنند. البته بیشتر این ترس ها با گذشت زمان از بین می روند اما  خوب است که از ترس هایی که ممکن است مردی را از شما دور کند، آگاه باشید. بنابران در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به ترس مردان از وابستگی پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: مردان خوب: با این ۷ کار، زنان دیوانه وار عاشق شما می شوند

۱.از دست دادن آزادی

مردها دوست دارند این احساس را داشته باشند که گویی می توانند بال های خود را باز کنند و در هر زمانی پرواز کنند. آن ها بر این باورند که هر چه عمیق‌تر وارد یک رابطه شوند، بیشتر می‌ترسند که این آزادی را از دست بدهند. زیرا پس از یک رابطه زمان کمتری برای تنهایی وجود دارد، زمان کمتری برای دوستان و بیشتر تعهد دارند که با همسر یا شریک عاطفی خود باشند.  در مورد این که کجا می روند و چه می کنند و شب ها باید به موقع خانه باشند، باید به شریک زندگی خود پاسخ گو باشند. البته این مساله به این معنا معنا نیست که مردان رابطه خود را دوست ندارند و همه چیزهایی که برای زندگی آن ها به ارمغان می آورد را دوست ندارند. اما دست کشیدن از خودمختاری و استقلال برای آن ها ترسناک است.

۲.ترس مردان از وابستگی، تغییر

مردان نمی خواهند به محض این که در رابطه ای قرار گرفتند تغییر کنند. به همین دلیل است که گاهی اوقات در برابر یک رابطه متعهدانه مقاومت می کنند. مردان نمی‌خواهند عادت های خود را تغییر دهند یا حتی بخش‌هایی از خانه‌مان را که دوست دارند همانند دوران مجردی به هم بریزند، از دست بدهند. مردان همچنین موجودات عادتی هستند، بنابراین شروع به یک مسیر جدید می تواند کمی برای آن ها ترسناک باشد. اما خبر خوب این است که به محض این که خود را با محیط جدید تطبیق دادند، می‌توانند به خوبی در یک رابطه جدی قرار بگیرند. اما پس از انجام این کار، ترس از پایان یافتن رابطه سراغ آن ها می آید. در واقع برای مردان این یک چرخه معیوب و تا حدودی بی معنی است. اما همچنان این چرخه وجود دارد.

ترس مردان از وابستگی

۳.خیانت

بله، برخی از مردان ممکن است  در یک رابطه متعهدانه خیانت کنند. اما به طرز عجیبی، بسیاری از مردان می ترسند که در معرض خیانت قرار بگیرند. البته اگر پسری وارد یک رابطه متعهدانه می شود، انتظار دارد که شما هم به او متعهد باشید. مردان گاهی از این می ترسند که شریک زندگی یا شریک عاطفی اش به او خیانت کند. به خصوص اگر او در طول یک رابطه گذشته خیانت کرده یا مورد خیانت قرار گرفته باشد، همیشه می ترسد که در هر رابطه بعدی دوباره این اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: زبان بدن مردان: ۲۳ مهم ترین نشانه که یک مرد عاشق شما شده است  

۴.ترسیدن از ادامه دادن رابطه

بدیهی است که شروع یک رابطه داغ و کاملا شگفت انگیز و هیجانی است. اما بسیاری از مردان می ترسند که نتوانند آن را ادامه دهند. مردان وقتی وارد یک رابطه می شوند، تقریباً این انتظار وجود دارد که برای همیشه دوام داشته باشد اما می ترسند که نتوانند آن را ادامه دهند.

۵.انتخاب فرد اشتباه

وقتی یک مرد وارد یک رابطه جدی می شود، به ندرت برنامه ای برای خارج شدن آز آن رابطه وجود دارد. معمولا، آن ها فرض می کنند که فرد مورد نظرش را پیدا کرده است و برای همیشه باقی خواهد ماند. با این حال، اگر نشانه ای از مشکل در رابطه به وجود بیاید به ویژه از طرف مقابل، مردان می ترسند که فرد اشتباهی را انتخاب کرد اند. البته این ترس باید با گذشت زمان از بین برود، اما اگر یک مشکل جدی تر از طرف مقابل دیده شود، این ترس قوی تر می شود.

۶.ترس مردان از وابستگی، نگرانی های مالی

برای مردان، نگرانی های مالی با روابط جدی همراه است. او شروع به فکر کردن به چیزهای بزرگ مانند بچه ها و خانواده می کند که تصور این برای او ترسناک است. به علاوه از این که شریک عاطفی او انتظاراتی دارد و او باید برایش هزینه کند، می ترسد. زیرا مجبور است بیشتر کار کند. برخی از مردان واقعا خسیس هستند، اما ترس آن ها بیشتر به خاطر این که است که در آینده مشکلات مالی پیدا کند و نتواند به رابطه اش ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: مردان نمی دانند این ۵۰ چیز کوچک، چقدر برای زنان اهمیت دارد!

ترس مردان از وابستگی

۷.ملاقات با افراد مهم دیگر

همه ما می دانیم که وارد شدن به یک رابطه به معنای ملاقات با والدین و دوستان طرف مقابل است. این یک مجموعه کاملاً جدید از افراد است که باید آنها را دوست داشته باشید. این موضوع می تواند برای اکثر مردان ترسناک و کمی طاقت فرسا باشد. برای مردان، یک ترس رایج این است که یک نفر، مانند یکی از دوستان یا والدین شما، او را دوست نداشته باشد.

۸.ترس مردان از وابستگی، جواب رد شنیدن

این احتمالا بزرگترین ترسی است که مردان در زندگی دارند. به خاطر داشته باشید که مردان معمولا مسئول درخواست و پیشنهاد ازدواج با شما هستند. اما از این می ترسند که ممکن است به او نه بگویید و تقاضای ازدواج او را رد کنید. حتی وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، نگران این هستند که یک روز شما از خواب بیدار شوید و او را فرد مناسب زندگی خود ندانید.

بیشتر بخوانید: مردان به این ۸ دلیل به همسر خود دروغ می گویند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =

دکمه بازگشت به بالا