;
زندگیخانواده و زناشویی

مردان به این ۸ دلیل به همسر خود دروغ می گویند

برای اکثر زنان، اعتماد با ارزش ترین مؤلفه یک رابطه است. اگر زنی بتواند به طور کامل به مرد خود اعتماد کند، بسیاری از مسائل و مشکلات رابطه حل می شود. البته اعتماد چیزی است که به سختی شکل می گیرد و اگر بشکند به آسانی قابل ترمیم نیست. دروغ گفتن چیزی است که یک رابطه را ویران می کند. به خصوص اگر مردی به صورت مرتب به همسرش دروغ بگوید، اعتماد او از بین می رود. به همین دلیل زنان می خواهند بدانند چرا مردان گاهی یا اکثرا دروغ می گویند؟ دانستن این مساله برای زنان بسیار مهم است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به علت دروغ گفتن مرد به زن پرداخته ایم. با دانستن این دلایل، بهتر با این مشکل کنار خواهید آمد.

بیشتر بخوانید: مردان خوب: با این ۷ کار، زنان دیوانه وار عاشق شما می شوند

۱.علت دروغ گفتن مرد به زن، او سعی می کند از دعوا اجتناب کند

شما اضافه وزن دارید و لباسی می پوشید و می پرسید که آیا این لباس من را چاق نشان می دهد؟ او به شما دروغ می گوید زیرا اگر صادقانه پاسخ دهد واقعا می داند که شما با او چه می کنید. مثلا اگر او به شما بگوید که در آن لباس جدید شبیه یک شیر دریایی چاق هستید، شما قطعا با او دعوا می کنید. اما اگر او دروغ بگوید که شما عالی به نظر می رسید، شب بسیار شادتری خواهد داشت. بنابراین مردان گاهی به خاطر این که از دعوا نجات پیدا کنند به شما دروغ می گویند و دلیل خاص دیگری ندارد.

۲.او می خواهد مرد خاص به نظر برسد

مرد زمانی به شما دروغ می گوید که می خواهد خود را مرد قوی و خاص نشان دهد. ممکن است در اوایل رابطه او به شما بگوید که اهل ورزش و باشگاه است. هر روز به باشگاه می رود یا هر صبح پیاده روی می کند اما واقعیت این است که او بسیار تنبل است و اصلا اهل ورزش نیست. صرفا می خواهد شما را تحت تاثیر قرار دهد. یا در زندگی ممکن است در مورد روابط کاری اش به شما دروغ بگوید که چه فرد تاثیر گذاری در شرکت یا سازمان است. در حالی که ممکن است برعکس این قضیه باشد. بنابراین مردان گاهی به خاطر این که خود را مرد قوی و دارای ویژگی های خاص نشان دهد، به شما دروغ می گوید.

علت دروغ گفتن مرد به زن

۳.علت دروغ گفتن مرد به زن، او دارای روحیه شکننده است

گاهی مردان به خاطری به شما دروغ می گویند که روحیه شکننده دارند و در موقعیت ضعیف قرار دارند. به خاطری این که ضعف و روحیه شکننده خود را پنهان کنند، دروغ می گویند که فرد قوی هستند. یا زمانی که شما شروع می کنید و از برخی کم کاری های خود انتقاد می کنید و به جای گوش دادن کل حرف های شما، سریع واکنش نشان می دهند و از خود دفاع و تعریف می کنند.

به عنوان مثال پس از این که نیل سایمون نمایشنامه خود را نوشت. او هر روز سر کار می رفت و به همسرش می گفت که در حال کار بر روی دومین نمایشنامه خود است. در حالی که او این کار را نمی کرد و خجالت می کشید که خلاف آن را به همسرش بگوید.

بیشتر بخوانید: مردان نمی دانند این ۵۰ چیز کوچک، چقدر برای زنان اهمیت دارد!

۴.او سعی می کند از زیر کاری شانه خالی کند

گاهی مردان دوست ندارند کاری را انجام دهند و به همین خاطر به شما دروغ می گویند که مشغول کار دیگری است یا فلان مشکل را دارد. البته این ممکن است یک کار سخت در خانه، یک پروژه جدید در محل کار یا یک سطح جدید از تعهد با شما باشد.

۵.او می داند که شما موضوع را بررسی نمی کنید

مردها ممکن است همیشه دروغگوی بزرگی نباشند، اما احمق هم نیستند. زمانی که بدانند می توانند از پس آن برآیند، دروغ خواهند گفت. اگر به شما بگوید که تنها پسر خوشتیپ و مغرور دانشگاه در طول دوره تحصیل بوده، می داند که شما بررسی نمی کنید. این مساله عدم بررسی شما، باعث می شود که حس دروغ گفتن او بیشتر تقویت شود.

۶.علت دروغ گفتن مرد به زن، او از شما می ترسد

گاهی مردان به خاطری به شما دروغ می گویند که از واکنش شما می ترسند. ممکن است موضوعی باشد که اگر راستش را به شما بگویند شما تبدیل به یک روانی می شوید و با داد و بیداد او را بیچاره می کنید. اگر مردان از واکنش شما احساس ترس نکنند ممکن است به شما راستش را بگویند و چیزی را از شما پنهان نکنند. در واقع وقتی او رفتار آرام و بی‌دردسر شما را ببیند، تمایل بیشتری به صادق بودن با شما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مردان بد: مردی با این ۱۴ ویژگی مناسب ازدواج و دوستی نیست!

علت دروغ گفتن مرد به زن

۷.او دیگر عاشق شما نیست

تاسف بارترین دلیل این که او به شما دروغ می گوید این است که او دیگر عاشق شما نیست و شما را دوست ندارد. مثلا در بسیاری از موارد این که کجا می رود یا چی می کنند ی ابا چه کسی صحبت می کند، توضیح دروغ می دهد یعنی او دیگر به شما علاقه ای ندارد. کلماتی مانند “حتی” به طور مکرر، یا بلندی صدای او، عدم جزئیات، این ها نشانه هایی هستند که نشان می دهد شما قربانی این دلیل دروغگویی مردان می شوید.

۸.او کسی است که شما باید از او دور بمانید

این هم خطرناک ترین و هم کمترین دلیلی است که یک مرد می تواند به شما دروغ بگوید. اگر او را در دروغ های بزرگی گرفتار می کنید که هیچ توجیهی برای آن نمی آورد یا تلاش برای جلوگیری از دعوا ندارد، این یک پرچم قرمز بسیار بزرگ است. در این مورد به حرف دل خود گوش کنید و از او دوری کنید.

بیشتر بخوانید: زن مورد علاقه مردان: ۲۰ ویژگی یک همسر خوب و ایده آل

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا