;
سلامتبیماری ها

دیابت در مردان: ۸ علائم هشداردهنده که مردان نباید نادیده بگیرند!

دیابت یک اختلال متابولیک است که بر نحوه پردازش قند خون توسط بدن تأثیر می گذارد. این یک بیماری مزمن است وبرای همیشه قابل درمان نیست. شما صرفا می توانید آن را کنترل کنید. ژن‌های ما نقش زیادی در ابتلای ما به دیابت دارند، اما سبک زندگی ما نیز همین‌طور است. عادات غذایی ناسالم همراه با یک روال بی تحرک می تواند احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. در حالی که هر کسی بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن و نژاد ممکن است به آن مبتلا شود. اما تعداد مردانی که از آن رنج می برند، بیشتر است. برای این بیماری باید فوراً به دنبال درمان پزشکی باشید. زیرا تاخیر در دریافت کمک پزشکی ممکن است بر قلب، چشم‌ها، رگ‌های خونی، اعصاب و کلیه‌ها تأثیر منفی بگذارد. بنابراین دراین مطلب از سری مطالب سلامت چشمک به علائم و نشانه های دیابت در مردان می پردازیم. اگر دچار این علائم هستید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

۸ علائم هشداردهنده که مردان نباید نادیده بگیرند

۱.تشنگی و گرسنگی مفرط

از آن جایی که سطح قند خون بالا است، مایعات را از سلول ها خارج می کند و باعث می شود بیمار احساس تشنگی بیش از حد کند. افرادی که از دیابت رنج می برند به دلیل ناتوانی بدن در استفاده موثر از قند خون برای تبدیل شدن به انرژی، اغلب احساس گرسنگی می کنند. اگر متوجه شدید که به طور ناگهانی زیاد آب می نوشید یا غذا می خورید، با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ ماده غذایی موثر برای پیشگیری و درمان تیروئید

۲.علائم و نشانه های دیابت در مردان، تکرر ادرار

افرادی که از دیابت رنج می برند به طور مکرر از دستشویی استفاده می کنند. تشنگی بیش از حد منجر به تکرر ادرار می شود. اکثر مردان دچار خواب ناقص در شب می شوند. بیماران مسن حتی ممکن است خیس کردن بستر را تجربه کنند. بدن تلاش می کند تا گلوکز اضافی موجود در خون را از طریق ادرار دفع کند. این یکی دیگر از دلایل تکرر ادرار است.

۳.خستگی

اگر به طور کلی بدون هیچ دلیل واضحی از خستگی و بی حالی رنج می برید، ممکن است دیابت داشته باشید. خستگی و بی حالی بی دلیل به دلیل استفاده ناکارآمد از انرژی است. آزمایش گلوکز برای شما نشان می دهد که دچار دیابت شده اید یا نه. بنابراین فورا یک آزمایش خون را انجام دهید.

۴.علائم و نشانه های دیابت در مردان، کاهش وزن بدون دلیل

مردان مبتلا به دیابت دچار کاهش وزن غیرقابل توجیه می شوند. بدن قادر به استفاده از قند خون برای تبدیل آن به انرژی نیست. این منجر به کاهش وزن ناگهانی می شود. اگر بدون دلیل وزن کم کرده اید، لطفا با پزشک خود مشورت کنید.

۵.عفونت های پوستی

به دلیل سطوح بالای قند خون، مردان مبتلا به دیابت اغلب طعمه عفونت های پوستی می شوند. این می تواند خارش ناحیه تناسلی یا حتی برفک دهان باشد. قند بالا بستر مناسبی برای رشد قارچ است که باعث این عفونت ها می شود.

۶.علائم و نشانه های دیابت در مردان، از دست دادن بینایی

مردانی که از دیابت رنج می برند به طور ناگهانی تاری دید و از دست دادن بینایی عمومی را تجربه می کنند. سطح بالای گلوکز در بدن برای اکثر اندام ها مضر است. اما معمولاً چشم ها اولین ناحیه هایی هستند که آسیب می بینند. در صورت کاهش ناگهانی بینایی فوراً به دنبال درمان باشید.

بیشتر بخوانید: علائم و نشانه های سکته مغزی + درمان و کاهش ابتلا به سکته مغزی

۷.زخم‌هایی که دیر التیام می‌یابند

مردانی که از دیابت رنج می برند متوجه می شوند که بریدگی ها و زخم هایی که ایجاد می شود بسیار دیر التیام می یابند. زیرا قند خون بالا ایمنی را کاهش می دهد و بر توانایی بدن برای بهبودی تأثیر می گذارد. از آن جایی که این وضعیت می تواند قانقاریا و حتی قطع عضو را تشدید کند. اگر زخمی دارید که بهبود نمی یابد، به دنبال کمک های پزشک متخصص باشید.

۸.اختلال نعوظ

مردانی که از دیابت رنج می برند به دلیل گردش خون پایین در اندام ها مانند ناحیه لگن، اختلال نعوظ را تجربه می کنند.

عوامل موثر در ابتلای مردان به دیابت

عوامل زیادی در ایجاد یا افزایش شانس ابتلا به دیابت و عوارض مرتبط با آن نقش دارند که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شود.

۱.افزایش ناگهانی وزن

۲.سیگار کشیدن زیاد

۳.فشار خون بالا یا کلسترول بالا

۴.پرهیز از فعالیت بدنی

۵.سن بالای ۴۵ سال

بیشتر بخوانید: مشکلات جنسی مردان: هر مردی با این ۵ مشکل جنسی مواجه می شود

علائم و نشانه های دیابت در مردان، پیشگیری دیابت

۱.ترک یا کاهش مصرف روزانه سیگار، انجام مقداری فعالیت بدنی روزانه، حفظ یک رژیم غذایی متعادل و کنترل وزن اقدامات خوبی برای جلوگیری از شروع دیابت هستند. کنترل مداوم سطح گلوکز خون نیز به کنترل سطح دیابت کمک می کند.

۲.اگر سابقه خانوادگی دیابت دارید و قبلاً دیابت مرزی برای شما تشخیص داده شده است. تغییرات خاصی در سبک زندگی می تواند به سلامت جسمی و روحی شما کمک کند. همچنین دیابت شما را کنترل کند. متعادل کردن وعده‌های غذایی با مصرف پروتئین، ویتامین‌ها و سبزیجات برگ‌دار کافی، سلامت بدن شما را بهبود می‌بخشد. مخلوطی یکنواخت از نشاسته، میوه‌ها، سبزیجات، چربی‌های سالم و پروتئین، یک وعده غذایی خوب، متعادل و مفید را تشکیل می‌دهد.

۳.اجتناب از قند اضافی مانند نوشیدنی های گازدار، آبمیوه های گازدار شیرین، نوشابه ها، آب نبات ها و شیرینی ها کلید پایین نگه داشتن سطح دیابت شما است. شما می توانید هر چند وقت یکبار یک یا دو خوراکی شیرین مصرف کنید، با این حال، مصرف این خوراکی ها باید در حد اعتدال باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا