;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان دست فروش و الاغی که فکر می کرد می تواند دستفروش را خر کند!

داستان دست فروش و الاغ: هر داستانی که می خوانیم، یک پیام اخلاقی و آموزشی برای ما دارد. این پیام ها و توجه و عمل به آنها می تواند زندگی بهتری برای ما و اطرافیانم را تضمین کند. چرا که هیچگاه در این داستان ها شر و بدی پیروز نیست. آنچه که همواره موفق است نیکی و صداقت است. چشمک امروز نیز با شماست با یک داستان زیبای دیگر. داستان دست فروش و الاغ

شاید بپسندید:داستان ضرب المثل به خون کسی تشنه بودن

داستان دست فروش و الاغ

روزی روزگاری در روستایی دور ، پیرمرد فروشنده دورگردی به همراه خانواده خود زندگی می کرد.  او از مال دنیا تنها یک الاغ داشت. وسایلی را که برای فروش در بازار می برد، بر روی الاغ بار می کرد و هر روز به بازار می رفت. آنها برای رسیدن به شهر، باید هر روز از رودخانه وسط جاده عبور می کردند تا به بازار برسند. مرد فروشنده برای الاغ خود ارزش زیادی قائل بود. بهترین یونجه ها و غذاهای دیگر را در اختیارش می گذاشت و همین موضوع سبب غرور الاغ شده بود. الاغ که کارش بارکشی بود، از این کار خسته شده و به دنبال فرار از کار بود.

احتمالاً بپسندید: آیا میتونی تو یه نگاه بگی کدومیکی از این دو زن ثروتمندتره!؟

دیگر داستانها: داستان ملا نصرالدین و غاز یک پا حکایت بهلول و مرد کفشدوز شیاد بار کج هیچ گاه به مقصد نمی رسد: داستان الاغ سخت کوش و بز حسود حکایت مرد حکیم و حاکم شهر حکایت مرد دستفروش و الاغ

شاید بپسندید: چیستان: کدام سه عدد را در همدیگر جمع و یا ضرب کنیم، نتیجه یکسانی دارند؟

یک روز فروشنده، مقدار زیادی نمک از جایی سفارش گرفت. او باید نمک ها را به بازار می برد. طبق معمول با بار کردن آن بر پشت الاغ به بازار رفت. الاغ که کم کم به تن پروری و تنبلی عادت کرده بود، هنگام تلاش برای عبور از رودخانه، پایش لیز خورد و با بار خود به دورن رودخانه افتاد. همین اتفاق باعث شد تا تمام بار نمک او در آب حل شود. در حالی که پیرمرد از این وضعیت بسیار ناراحت بود، الاغ بسیار خوشحال شده بود. چون احساس سبکی می کرد.

فردای آن روز، پیرمرد فروشنده مقدار دیگری نمک تهیه کرد تا آن را به صاحبش تحویل دهد. لذا نمک را بر پشت الاغ بار کرد و راهی بازار شد. الاغ تنبل هنگام عبور از رودخانه باز هم پاهایش را کمی خم کرد. این کار باعث شد تا لیز بخورد و به همراه کیسه های نمک در آب بیفتد. الاغ تنبل از اینکه بارش سبک شده بسیار خوشحال بود.

شاید بپسندید: اگه نمی دونی اعتماد به نفس ات چقدره، کافیه یکی از گل های ارکیده رو انتخاب کنی تا متوجه بشی!

داستان دست فروش و الاغ: مرد حیله الاغ را فهمید

پیرمرد متوجه شد که الاغ عمداً خود را در آب انداخته است. برای همین تصمیم گرفت به الاغ درس عبرتی دهد. روز بعد پنبه های زیادی بر الاغ بار کرد. پنبه هنگام خیس شدن سنگین می شود. الاغ که این را نمی دانست وانمود کرد که آن روز هم پایش لیز خورده است. این بار با پنبه ها در آب افتاد. خواست بلند شود، اما بارش انگار سنگین تر شده بود. او مجبور شد با بار سنگین تری به سوی بازار حرکت کند.

این اتفاق باعث شد تا الاغ ادب شود و بعد از آن مثل یک الاغ زحمتکش به کارش ادامه دهد. هیچگاه سعی نکنید که از صداقت و خوبی افراد سو استفاده کنید. چرا که هم اعتماد را از میان می برید و هم اینکه در نهایت نیرنگ و فریب به خودتان باز خواهد گشت.

شاید بپسندید: کدومیکی همسر واقعی مَرده است!؟ | فقط باهوشایی مثل هرکول پوآرو تو یه نگاه می فهمن!

داستان دست فروش و الاغ

شاید بپسندید: اگه چهره مرد مخفی رو تو 7 ثانیه پیدا کنی، دقت و بینایی ات مثل عقابه!

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: چیستان جالب: کدام کلمه است که همه آن را نادرست تلفظ می کنند!؟

 

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

احتمالاً بپسندید: میخای بفهمی نگاهت به زندگی چیه، کافیه یک نوشیدنی داغ را انتخاب کنی!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: اگه تو 6 ثانیه پرنده کوچیکی که خودش رو بین جغدها مخفی کرده پیدا کنی، چشات خیلی تیزه!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: یکی از افراد تصویر انسان نیست، کدومیکی هست!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: کدومیکی از این شیرین عقل ها همسر این خانم پرمدعاست!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: ضریب بالای هوشی ات رو با پیدا کردن زندانی بی گناه، اثبات کن!

مطالب مرتبط

داستان ضرب المثل آشی برایت بپزم که یک وجب روغن رویش باشد !

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. بسیار عالی داستانهای جالبی ست؟اما بشرطیکه متن مقدمه پیش نویس داستان های که پیش از شروع برای همه داستان هایکجورمقدمه پیش نویس طولانی می باشد؟حذف شود چون واقعاخسته کننده وازاردهنده ست؟سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا