;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان ضرب المثل به خون کسی تشنه بودن

داستان ضرب المثل به خون کسی تشنه بودن: این ضرب المثل معمولا در زمان‌هایی به کار می‌رود که دشمنی بین افراد وجود داشته باشد. در این صورت این ضرب المثل به این معناست که فرد لحظه شماری می‌کند تا انتقام دشمنی خود را بگیرد یا حتی ممکن است این انتقام سبب شود تا خون کسی در این میان ریخته شده و از بین برود.در ادامه این مطلب داستان زیبا و تاریخی این ضرب المثل تقدیم خواهد شد.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل آشی برایت بپزم که یک وجب روغن رویش باشد !

داستان یا تاریخچه ضرب المثل به خون کسی تشنه بودن

در روزگاران قدیم خانواده‌ای در روستا زندگی می‌کردند که دارای دو فرزند پسر بودند. یکی از این پسران بسیار رفیق باز بود و دیگری مظلوم و بسیار ساده. پسر مظلوم از دار دنیا یک رفیق داشت که روزی این دو با یکدیگر بحثشان شد و رفیقش او را به قتل رساند.

شاید بپسندید: فقط زبل ها میتونن تو 10 ثانیه تفاوت های تصویر پلیکان را پیدا کنند!

به خون کسی تشنه بودن

احتمالاً بپسندید: چیستان: آن چیست که خودش آب است، دشمنش هم آب!؟

برادر پسر فوت شده که دید این کار رفیقش بوده در میان جمع قسم خورد که او را در سال برادرش به قتل رسانده و انتقام برادرش را بگیرد. افراد بسیاری سعی کردند تا او را از تصمیمش منع کنند، ولی او تنها یک برادر داشت و به حرف هیچ ‌کسی راضی نمی‌شد.

یک سال گذشت و زمان برگزاری مراسم فرا رسید ولی از برادر پسر خبری نبود. همه مردم نگران از این بودند که نکند حرف او راست بوده و حال برای انتقام برادرش رفته باشد. چندی گذشت و پسر با جنازه رفیق برادرش به منزل آمد. زمانی که مردم او را دیدند حیرت زده شدند و از عصبانیت و دشمنیت او ترسیدند.

آن‌ها در حال سرزش پسر بودند، در همین حین پیرمردی از میان جمع بیرون آمد و گفت: چکارش دارید، این پسر برادر او را به قتل رسانده بود و برادرش را به خون خود تشنه کرده بود و به همین منظور او این پسر را به قتل رساند. از آن پس زمانی که افراد قصد دارند تا به شدت نفرت و دشمنیت کسی اشاره کنند، از این ضرب المثل استفاده می‌کنند.

احتمالاً بپسندید: باهوشا بگن: کدومیک از این سه زوج، عروس و دوماد واقعی نیستند!؟

کاربرد ضرب المثل به خون کسی تشنه بودن

مفهوم آن به این معنا است که فردی به خاطر دشمنی که در میان وجود دارد، از فرد مقابل متنفر بوده و قصد انتقام گرفتن از او را دارد. در دشمنی هیچ فردی از یکدیگر خوششان نمی‌آید، بلکه از یکدیگر عصبانی بوده و متنفر هستند. در این حالت هر فردی به منظور خالی کردن فشار و عصبانیت خود، دنبال فرصتی است.

شاید بپسندید: آیا بچه زن وسطی زایشگاه واقعاً دزدیده شده است!؟ | باهوشا بگن!

ضرب المثل به خون کسی تشنه بودن

یک آزمون تصویری جالب: از این خانم خوشکلا، کدومیکی تو شبکه‌های اجتماعی فالوور زیاد داره !؟

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: کدومیکی از این سه نفر تازه اززندان فرار کرده است!؟

 

 

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: حکایت روباه و مرغ های قاضی!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: چیستان جالب:سه پزشک گفتند که بیل برادر آنها است،اما بیل می گوید که برادر ندارد! چگونه ممکن است!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: دوست دارید در کدام مسیر قدم بزنید؟ با این تست خود و اطرافیان را بهتر بشناسید!

دیگر مطالب سرگرمی

 داستان خر آوازخوان و شتر رقاص!

شاید بپسندید: چیستان جالب: از چوب است ولی به هیچ وجه اره نمی شود!؟

میخای بفهمی نگاهت به زندگی چیه، کافیه یک نوشیدنی داغ را انتخاب کنی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یازده =

دکمه بازگشت به بالا