;
خواص گیاهان داروییسلامت

گیاهان دارویی ضد درد: ۴ گیاه موثر برای تسکین درد با اثر آنتی بیوتیکی

گیاهان دارویی ضد درد: برخی از  گیاهان اثرات ضد درد و آنتی بیوتیکی دارند و داروی واقعی برای درمان برخی بیماری ها محسوب می شوند. از این رو شما باید همیشه در خانه خود گیاهان دارویی داشته باشید. زیرا می توانید در بسیاری از موارد از این گیاهان به عنوان مسکن طبیعی، ضد التهاب و آنتی بیوتیک استفاده کنید.

گیاهان دارویی عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارند. به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای درمان برخی دردها و عفونت ها محسوب می شوند. در بخش سلامت چشمک ۴ گیاه دارویی موثر برای تسکین درد با اثر آنتی بیوتیکی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه!

۱.میخک

گیاهان دارویی ضد درد، میخک یک مسکن طبیعی است. به ویژه برای تسکین دندان درد که درد آزاردهنده ای دارد، بسیار موثر است. اگر می‌خواهید بدون دارو تسکین پیدا کنید، می‌توانید از میخک استفاده کنید که حاوی اسانس‌های زیادی از جمله اوژنول است که اثر بی‌حسی دارد و بنابراین به درمان دندان درد کمک می‌کند. میخک در برابر التهاب لثه و سردرد نیز بسیار موثر است.

گیاهان دارویی ضد درد

۲.پیاز

گیاهان دارویی ضد درد، پیاز قرن ها است که به عنوان یک مسکن طبیعی و ضد التهاب شناخته می شود. پیاز به خصوص برای گلودرد، گوش درد و نیش حشرات بسیار مفید است. در واقع قرن هاست که پیاز به عنوان یک درمان طبیعی و مسکن استفاده می شود. پیاز یک ضد التهاب طبیعی است و اثرات ضد باکتریایی و تسکین دهنده درد دارد.

شما می توانید برای آرام شدن سرفه از شربت خانگی پیاز استفاده کنید. برای ساختن این شربت کافی است که مقداری پیاز با عسل یا شکر را مخلوط کنید یا مقداری آب پیاز با شکر یا عسل را مخلوط کنید و به صورت مرتب در سه وقت استفاده کنید. این شربت به طور موثری به مبارزه با سرفه و گلودرد کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۷ گیاه دارویی که می توانید به آسانی در خانه پرورش دهید!

۳.نعناع

گیاهان دارویی ضد درد، نعناع مسکن خوبی محسوب می شود. به خصوص برای درمان سردردهای تنشی، می توانید از روغن نعناع استفاده کنید. مقداری از روغن نعناع را به شقیقه های خود بمالید و چند دقیقه آن را ماساژ دهید. می بینید که در مدت کوتاهی درد تان بهبود پیدا می کند.

البته استفاده از نعناع به عنوان یک مسکن موثر، باعث ایجاد لرز خفیف و احساس سوزن سوزن شدن خفیف روی پوست می شود. روغن نعناع همچنین بر روی ماده پیام رسان سروتونین موثر است که در ایجاد سردرد نقش دارد.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که خوش شانسی می آورند: ۱۰ گیاهی که ثروت، سلامتی و عشق را به خانه می آورد

گیاهان دارویی ضد درد

۴.سیر

گیاهان دارویی ضد درد، سیر (Allium sativum) گیاهی است مربوط به پیاز، تره فرنگی و پیازچه. معمولا برای بیماری های مربوط به قلب و سیستم خونی استفاده می شود.

سیر ماده شیمیایی به نام آلیسین تولید می کند. این همان چیزی است که به نظر می‌رسد باعث می‌شود که سیر برای شرایط خاصی موثر عمل کند. آلیسین باعث بوی سیر نیز می شود. البته بوی سیر با کهنه شدن سیر از بین برود اما این فرآیند می تواند اثرات دارویی سیر را کاهش دهد.

مردم معمولا از سیر برای فشار خون بالا، سطوح بالای کلسترول یا سایر چربی ها در خون و سفت شدن رگ ها استفاده می کنند. همچنین برای سرماخوردگی، استئوآرتریت و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌شود.

در واقع هزاران سال است که سیر یکی از گیاهان شناخته شده با اثرات دارویی است. در قدیم در مصر باستان از سیر برای درمان مشکلات قلبی، تومورها و نیش حشرات استفاده می شد. به علاوه از این گیاه به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی در درمان التهاب ها و عفونت ها استفاده می شد.

سیر سرشار از ویتامین C، برخی ویتامین های گروه B، مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری، آدنوزین، فلاونوئیدها و ترکیبات گوگردی است. ترکیبات حاوی گوگرد که مسئول بوی مشخص سیر نیز هستند، اثر ضد باکتریایی دارند و می توانند از رشد میکروب ها و قارچ ها جلوگیری کنند.

به علاوه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سیر می تواند به آترواسکلروز نیز کمک کند. اگر نمی خواهید آن را به صورت خام مصرف کنید، می توانید سیر را به وعده های غذایی اضافه کنید یا دمنوش سیر درست کنید.

بیشتر بخوانید: درمان کمردرد: این ۵ مواد غذایی کمر درد را درمان می کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یک =

دکمه بازگشت به بالا