;
سلامتخواص گیاهان دارویی

فواید پوست سیر برای سلامتی که قطعاً از آن بی خبرید!

اگر از آن دسته افرادی هستید که ساقه ها و پوست های سیر را در سطل زباله می اندازید، بعد از خواندن این مطلب در این کار تجدید نظر خواهید کرد.در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت چشمک، فواید پوست سیر برای سلامتی مورد بررسی قرار گرفته است. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز سیر برای سلامتی: از کاهش وزن تا کنترل قند خون

سیر در یک نگاه

از زمان مصر باستان، سیر به عنوان یک درمان استفاده می شده است. همچنین سیر از جمله گیاهانی است که دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان است. لذا به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی نیز شناخته می شود. بنابراین، برای درمان بسیاری از بیماری ها از سیستم ایمنی گرفته تا سرطان، از کلسترول تا فشار خون مفید است. ادعا می شود که سیر برای آلزایمر نیز مفید است.

سیر هم به صورت خام و هم به صورت پخته طعم غذا را افزایش می دهد و به اندازه دارو ضد عفونت است. این سبزی معمولاً پوست گرفته شده و مصرف می شود. سیری که حبه هایش را جدا می کنیم و ساقه و پوسته آن را دور می اندازیم، در واقع حاوی فواید زبادی است. اما پوست سیر چه فایده ای دارد؟

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی واریس:بررسی خواص ترکیب سیر، پرتقال و روغن زیتون

فواید پوست سیر برای سلامتی

فواید پوست سیر برای سلامتی

نه تنها خود سیر، بلکه پوست و ساقه سیر نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. کارشناسان تاکید می کنند که پوسته ها نباید دور ریخته شوند. پوست سیر حاوی حداقل 6 آنتی اکسیدان مختلف به ویژه “آنتی اکسیدان های فنیل پروپانوئید ضد التهابی” است که از قلب محافظت و به مبارزه با روند پیری کمک می کند.

کوئرستین که در پوست سیر به وفور یافت می‌شود، ضد چین و چروک و خطوط ریز صورت است. همچنین به بهبود بافت پوستی و مبارزه با التهاب و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

نحوه بهره برداری از فواید پوست سیر برای سلامتی

راه های مختلفی برای مصرف آسان پوست سیر وجود دارد:

  • می توانید چای پوست سیر دم کنید.
  • چند قسمت از آن را به دمنوش های گیاهی اضافه کنید.
  • می توانید از آب جوشیده و صاف شده پوست سیر در سوپ های خود استفاده کنید.
  •  پوسته های خشک شده را پودر و استفاده کنید.

در ادامه به بررسی فواید کلی خود سیر نیز نیم نگاهی خواهیم انداخت.

فواید کلی سیر

فواید کلی سیر

  • در برابر عفونت ها اثر شفابخش دارد.
  • گردش خون را تنظیم می کند و از ایجاد انسداد عروقی جلوگیری می کند.
  • روی سلول های سرطانی اثر می گذارد و پیشرفت آنها را کند می کند.
  • قند خون را متعادل می کند.
  • برای کلسیفیکاسیون های ایجاد شده در رگ ها مفید است.
  • کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد
  • کرم هایی که در روده ایجاد می شوند را از بین می برد.
  • اندام های داخلی را تقویت می کند.
  • ادرار آور است.
  • برای یبوست مفید است.
  • ضد التهاب برای دندان درد است.
  • در درمان ریزش مو و پوست استفاده می شود.

آیا مصرف سیر خام خوب است؟

مصرف سیر انواع مختلفی دارد. توصیه شده ترین شکل مصرف از نظر سلامتی، مصرف خام سیر است. اگر به صورت خام مصرف شود، سطح آنتی بادی موجود در سیر تاثیر بیشتری دارد. سیر که مقاومت بدن را از نظر مواد معدنی و ویتامین ها افزایش می دهد، در عفونت آنفولانزا نیز خواص درمانی دارد. همچنین هشدارهایی وجود دارد که بلعیدن سیر برای معده مضر است. مصرف سیر خام برای افراد مبتلا به مشکلات ریفلاکس و گاستریت توصیه نمی شود. عوارض مصرف سیر خام از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درد، حالت تهوع، بثورات پوستی و اسهال از جمله این عوارض هستند. اگر بعد از خوردن سیر با این عوارض مواجه شدید، باید مصرف سیر را متوقف کنید.

فواید پوست سیر برای سلامتی

اگر هر روز سیر بخوریم چه اتفاقی می‌افتد؟

خوردن هر روز سیر به لطف مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در آن به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند. خوردن یک حبه سیر در روز از سرطان محافظت می کند. همچنین خوردن سیر باعث تقویت مو و ناخن نیز می شود. سیر همچنین مکمل هایی را برای کمبود آهن، فسفر و ویتامین های B که در افراد با کمبود مواجه است، فراهم می کند. مصرف سیر نتایج مثبتی بر روی پوست هم دارد. خوردن سیر به افراد مبتلا به فشار خون پایین توصیه نمی شود. سیر به لطف ترکیبات موجود در آن اثر کاهش فشار خون دارد. بنابراین، افرادی که مشکلات فشار خون دارند ممکن است هنگام مصرف سیر دچار مشکلاتی شوند.

چند سیر در روز بخوریم؟

سیر گیاهی است که از نظر ترکیبات دارای بالاترین ارزش است. در صورت عدم دقت در مصرف آن اثرات منفی نیز دارد. به همین دلیل توصیه می شود که افراد در روز بیش از دو حبه سیر خام نخورند. اگر سیر بیش از دفعات معین مصرف شود، باعث درد معده و خارش در قسمت های مختلف بدن می شود. سیر که برای رفع سردرد و خستگی استفاده می شود در صورت مصرف زیاد باعث بروز این مشکلات می شود. استفاده زیاد از آن، کاهش سریع و بیش از حد فشار خون، قند و کلسترول را نیز فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز ترکیب سیر و عسل برای سلامت جسمی و جنسی مردان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا