;
دنیای مدآرایش و زیبایی

راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان + ۲۰ روش ساده و معجزه گر

ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلات در سراسر جهان است. این مساله یک سوم جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. البته هر فرد روزانه ۱۰۰ تار مو از دست می دهد. اما بیشتر از آن ریزش مو تلقی می شود. ریزش مو می تواند شدید یا خفیف باشد. عوامل زیادی می تواند منجر به ریزش مو در مردان شود. از تغییرات هورمونی گرفته تا شرایط پزشکی مختلف و طاسی می تواند به دلایل بسیاری ایجاد شود. این عارضه ای است که بیشتر در مردان شایع است، اما ممکن است در زنان نیز رخ دهد.

ریزش مو فرآیندی است که ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای برخی، ممکن است تدریجی باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است دچار شل شدن ناگهانی مو و تکه‌هایی از طاسی در سر خود شوند.با وجود این که ریزش مو در مردان یک امر شایع است، بسیاری از مردان حتی در سن پایین دچار سفیدی و ریزش مو می شوند.  در بسیاری از مردان ریزش مو علاوه بر این که شاید در ظاهر آن ها تاثیر بگذارد بلکه بیشتر باعث از دست دادن اعتماد به نفس و نگرانی های عمیق آن ها می شود. با این حال، خبر خوب این است که می توان از ریزش سریع آن جلوگیری کرد. در صورت پیشگیری مداوم، ریزش موی کامل و طاسی غیرممکن می شود. شک نداشته باشید که با مراقبت صحیح می توانید موهای تان را نگه دارید. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان می پردازیم. قبل از آن که دچار طاسی شوید، با این روش های ساده می توانید از ریزش موهای تان جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

عوامل ریزش مو

۱.رژیم غذایی

۲. کمبود مواد معدنی

۳. برخی داروها

۴.استرس

۵. آلودگی

۶. ژنتیک

۷.کلاه ایمنی

راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان

۲۰ راه ساده و آسان برای جلوگیری و کاهش ریزش مو در مردان

 

۱.راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان، استفاده از شامپوی ملایم

شست و شوی منظم مو با شامپوی ملایم بخشی از جلوگیری از ریزش مو با تمیز نگه داشتن مو و پوست سر است. با انجام این کار، خطر عفونت و شوره سر را که ممکن است منجر به شکستگی یا ریزش مو شود، کاهش می دهید. علاوه بر این، موهای تمیز پر حجم تر دیده می شود.

۲.استفاده از ویتامین

مکمل ها ویتامین ها نه تنها برای سلامت کلی مفید هستند، بلکه برای موهای شما نیز مفید هستند. ویتامین A تولید سالم سبوم در پوست سر را افزایش می دهد.  همچنین ویتامین E گردش خون را در پوست سر بهتر می کند تا به فولیکول های مو کمک کند تا مولد باقی بمانند. ویتامین B به مو کمک می کند رنگ سالم خود را حفظ کند.

۳.راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان، رژیم غذایی غنی از پروتئین

خوردن گوشت بدون چربی، ماهی، سویا یا سایر پروتئین ها به سلامت مو کمک می کند و به نوبه خود به کاهش ریزش مو کمک می کند.

۴.ماساژ پوست سر با روغن های ضروری

کسانی که مدت زیادی است دچار ریزش مو شده اند، باید پوست سر را با روغن ضروری به مدت چند دقیقه ماساژ دهند. این به فولیکول های موی شما کمک می کند فعال بمانند. می توانید اسطوخودوس را به روغن بادام یا کنجد اضافه کنید و با آن پوست سر تان را ماساژ دهید.

شواهدی وجود دارد که روغن نعناع فلفلی نقش کمکی در رشد مو دارد. علاوه بر این روغن رزماری از نظر افزایش گردش خون در پوست سر تاثیر مثبتی بر فولیکول های مو دارد. یک مطالعه در سال 2013 به این نتیجه رسید که پالپ برگ های رزماری باعث رشد مجدد مو در موش ها می شود. روغن نارگیل و روغن زیتون نیز برای رشد مو مفید هستند.

ریزش مو در مردان

۵.از برس زدن موهای خیس خودداری کنید

وقتی مو خیس است در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. بنابراین از برس زدن موهای خیس خودداری کنید زیرا احتمال ریزش مو افزایش می یابد. اما اگر مجبورید موهای خیس را شانه کنید، از یک شانه دندانه بسیار پهن استفاده کنید. همچنین از برس زدن بیش از حد موها خودداری کنید زیرا انجام این کار می تواند به مو آسیب برساند و ریزش را افزایش دهد. از انگشتان خود برای باز کردن گره ها استفاده کنید، نه از شانه یا برس.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش خانگی ساده و موثر برای نابودی شوره سر

۶.راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان، آب سیر، آب پیاز یا آب زنجبیل

یکی از این آب سیر یا آب پیاز یا آب زنجبیل را روی پوست سر خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح آن را بشویید. آن را به مدت یک هفته به طور منظم انجام دهید و نتیجه قابل توجهی خواهید دید.

۷.خود را هیدراته نگه دارید

ساقه مو شامل یک چهارم آب است، بنابراین حداقل چهار تا هشت فنجان آب در روز بنوشید تا هیدراته بمانید و موهای سالمی داشته باشید.

راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان

۸.عصاره چای سبز را به موهای خود بمالید

مطالعات نشان داده اند که مالیدن این گیاه به موها ممکن است به مهار مشکل ریزش مو کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب دم کرده، بگذارید خنک شود و سپس آن را به موهای خود بمالید. بعد از یک ساعت موهای خود را کاملا آبکشی کنید. برای مشاهده نتایج، این کار را به طور منظم به مدت یک هفته تا ده روز انجام دهید.

۹.بدانید چه چیزی برای مو مضر است

اگر می خواهید موها را سالم نگه دارید، باید بدانید که چگونه از آنها مراقبت کنید. از مالیدن موهای خود با حوله خودداری کنید. بلکه بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند.

۱۰.نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید

اگر ریزش مو دارید مصرف الکل را کنار بگذازید. زیرا نوشیدن الکل رشد مو را کاهش می دهد. بنابراین الکل را کم یا حذف کنید تا شاهد افزایش رشد مو باشید.

۱۱.راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان، از سیگار کشیدن خودداری کنید

کشیدن سیگار میزان خونی را که به پوست سر می‌رسد کاهش می‌دهد و این باعث کاهش رشد مو می‌شود. اگر سیگار می کشید، احتمالاً از تمام اثرات منفی احتمالی سیگار بر روی ریه های خود نیز آگاه هستید. آیا تا به حال فکر کرده اید که سیگار باعث ریزش مو می شود؟

اگر پاسخ شما منفی است، مطالعه انجام شده در سال 2020 شما را شگفت زده خواهد کرد. در این مطالعه به این نتیجه رسیدیم که افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض ریزش مو هستند. ترک سیگار به عنوان یکی از ساده ترین روش های درمانی هم برای سلامت عمومی و هم برای موهای شما برجسته است.

ریزش مو در مردان

بیشتر بخوانید: کمبود این 3 ماده مغذی باعث سفید شدن موها می شود

۱۲.فعالیت بدنی

هر روز زمانی را برای فعالیت بدنی اختصاص دهید. پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری به مدت ۳۰ دقیقه در روز به تعادل سطوح هورمونی کمک می کند. علاوه بر کاهش ریزش مو، سطح استرس را نیز کاهش می دهد.

۱۳.راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان، استرس زدایی

مطالعات در گذشته شواهد پزشکی را برای ارتباط استرس با ریزش مو پیدا کرده اند. استرس خود را از بین ببرید؛ یکی از راه های انجام آن تمرین مدیتیشن است. درمان های جایگزین مانند مدیتیشن و یوگا نه تنها استرس را کاهش می دهند بلکه تعادل هورمونی را بازیابی می کنند.

۱۴.از گرم کردن و خشک کردن مداوم مو خودداری کنید

موهای خود را در معرض حرارت دادن و خشک کردن مکرر و مداوم قرار ندهید. گرما باعث تضعیف پروتئین های مو می شود و حرارت دادن و خشک شدن مداوم می تواند منجر به ضعف و شکنندگی شود که باعث ریزش مو می شود.

۱۵.سر خود را خنک نگه دارید

مردانی که موهای چرب دارند در فصل تابستان به دلیل تعریق دچار شوره سر می شوند و احتمال ریزش مو افزایش می یابد. استفاده از شامپوهای حاوی آلوئه ورا و چریش می تواند سر را خنک نگه دارد و از شوره سر جلوگیری کند.

همچنین مردانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند در تابستان دچار ریزش موی شدید می شوند. با تجمع عرق در منافذ و ضعیف شدن ریشه مو باعث ریزش مو در مردان می شود. بنابراین، پوشیدن روسری/بندان روی موهای تان یا هدبند پارچه ای می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

۱۶.نحوه مدل دادن به موهای خود را تغییر دهید

اگر اخیراً موهای خود را از دست داده اید، باید موهای خود را شل کنید. مدل موهایی مانند دم اسبی، بافتن و مدل موی مصنوعی موها را می کشند یا فولیکول های مو را می کشند و در نهایت می توانند باعث طاسی شوند.

راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان

بیشتر بخوانید: 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

۱۷.مراقب سلامتی خود باشید

مشکلات سلامتی منادی ریزش مو هستند. مطمئن شوید که با بیماری های مزمن مقابله می کنید تا بیماری تان درمان شود.

۱۸.راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان، مراقب داروها باشید

برخی از داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که یکی از آنها می تواند ریزش مو باشد. برای پرسیدن شرایطی که ممکن است داشته باشید با پزشک مشورت کنید. به او بگویید که آیا دارو باعث ریزش مو می شود یا خیر و در این صورت از او بخواهید که دارو را عوض کند.

۱۹.دوری از مواد شیمیایی

مواد شیمیایی شدید و محصولات رنگ مو دائمی می توانند برای سلامت مو مضر باشند. زمانی که ریزش مو دارید، توصیه می شود موهای خود را رنگ نکنید.

.۲۰به طور منظم به پزشک مراجعه کنید

بسیاری از بیماری‌ها، به‌ویژه بیماری‌های مرتبط با پوست، باعث تغییراتی در تعادل هورمونی می‌شوند که به نوبه خود منجر به ریزش مو می‌شود. مطمئن شوید که به طور منظم برای بیماری ها و شرایط زمینه ای خود به پزشک مراجعه می کنید.

راه های دیگر برای جلوگیری از ریزش مو

۱.بیوتین

بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، یکی از ویتامین های B کمپلکس است که به بدن ما کمک می کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند. مطالعات نشان می دهد که گنجاندن مواد غذایی غنی از بیوتین در رژیم غذایی یا مصرف مکمل بیوتین ممکن است ریزش مو را کاهش دهد. اگر با مشکلات ریزش مو مواجه هستید، غذاهای غنی از بیوتین مانند آجیل، سیب زمینی شیرین، تخم مرغ، پیاز و جو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۲.گیاه مستور خوابیده

مستور خوابیده یک گیاه دارویی است که از دیرباز برای تهیه داروهای آیورودا برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شده است. طبق مطالعات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی، عصاره این گیاه باعث رشد مجدد مو می شود.

۳.چای سبز

گیاه چای سبز نه تنها برای کاهش وزن مفید است، بلکه یک داروی گیاهی برای ریزش مو نیز می باشد. چای سبز حاوی ترکیبات پلی فنلی است که برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: مدل موی کوتاه شیک و جذاب: ۱۳ مدل موی باب پیکسی برای بهار و تابستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا