;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۱۰ روش خانگی ساده و موثر برای نابودی شوره سر

آیا احساس می کنید که اعتماد به نفس و عزت نفس خود را با آن پوسته های ریز سفید که دائماً روی لباس مشکی شما می افتند، از دست می دهید؟ خب، شوره سر چیزی است که می تواند به رفتار شما در جمع آسیب برساند. شوره سر از نظر پزشکی به نام سبوره نیز شناخته می شود و این وضعیت پوست سر شما را در درجه اول به دلیل برس زدن شدید مو، استرس و خشکی پوست، ضعیف می کند. حال سوال این است که چگونه می توان آن را متوقف کرد؟ در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی چشمک به بررسی روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر می پردازیم. زیرا درمان‌های خانگی برای درمان شوره سر بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید: الگوهای طاسی مردانه و زنانه: روش های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

علل شوره سر

شوره سر زمانی ایجاد می شود که نوعی قارچ به نام مالاسزیا شروع به رشد در پوست سر شما می کند. با این حال، این باعث آسیب به پوست سر و خشکی شدید آن می شود. نوع دیگری از شوره سر وجود دارد که در آن پوست سر شما شروع به تولید چربی بیشتری می کند. در نتیجه شوره روی موهای شما چسبناک و چرب به نظر می رسد. در اینجا برخی از دلایل اصلی شوره سر آورده شده است.

۱.برس زدن و شستشوی نامنظم مو

۲.عدم استفاده مداوم از شامپوهای مناسب

۳.استرس و هر نوع بیماری روانی

۴.بیماری پارکینسون.

۱۰ درمان خانگی موثر برای شوره سر

درمان های خانگی زیادی وجود دارد که می توانید به صورت روزانه از آنها استفاده کنید و این به شما کمک می کند تا برای همیشه از شر شوره سر خلاص شوید. با این حال، برای انجام همه این کارها، باید مواد خاصی را آماده کنید و همه آنها را به روشی مناسب مخلوط کنید. پس از انجام این کار، روش تجویز شده ای وجود دارد که باید آن را اعمال کنید. این به شما کمک می کند تا از شر آن پوسته های نفرت انگیزی که سطح اعتماد به نفس شما را پایین می آورند خلاص شوید. در این جا لیستی از درمان های خانگی وجود دارد که به شما کمک می کند به طور کامل از شر شوره سر خلاص شوید.

روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر

۱.روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر، سرکه سیب

درمان شوره سر در خانه نیاز به روشی دارد که در آن مواد باید مخلوط شوند. پس از این که همه مواد را به درستی مخلوط کردید، می توانید آن را به کار ببرید. گفته می شود سرکه سیب یکی از بهترین درمان های طبیعی برای درمان شوره سر شدید است.

روش استفاده:

مقداری سرکه سیب (به مقدار مساوی) به آب اضافه کنید و آن را کنار بگذارید.

پس از شستن موهای تان، مخلوط را روی موهای خیس خود بمالید.

با مخلوط به آرامی موهای خود را ماساژ دهید

بگذارید ۱۵ دقیقه خشک شود و سپس آن را بشویید.

در هفته ۲ تا ۳ بار از آن استفاده کنید.

۲.حنا

با استفاده از حنا می توانید شوره سر را درمان کنید. حنا به خوبی روی موهای شما اثر می گذارد و آنها را نرم می کند. به مرور زمان شوره سر را هم از بین می برد.

روش استفاده:

ابتدا حنا را با کشک و کمی آبلیمو مخلوط کنید

پس از این که به صورت خمیر در آمد، مخلوط را به مدت ۸ ساعت کنار بگذارید.

بعد از ۸ ساعت می توانید آن را روی موهای خود بمالید

بگذارید دو ساعت روی موهای تان خشک شود و سپس بشویید.

از حنا می توانید هر سه ماه یک بار استفاده کنید.

۳.روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر، روغن نارگیل با لیمو

روغن نارگیل موهای شما را تغذیه می کند و هنگامی که این روغن با کمی آب لیمو مخلوط شود، می تواند شوره سر را درمان کند. همچنین یک درمان خانگی آسان برای خلاص شدن از شر پوسته های ریزی است که اعتماد به نفس شما را پایین می آورد. این نکات ساده را دنبال کنید و برای همیشه از شر شوره سر خلاص شوید.

روش استفاده: 

ابتدا باید ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کنید و آن را با مقداری آب لیمو مخلوط کنید.

پس از انجام این کار، می توانید آن را روی پوست سر خود بمالید و موهای خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. پس از انجام این کار، آن را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید و سپس آن را با مقداری شامپو بشویید.

۴.دانه شنبلیله

دانه شنبلیله به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای شوره سر استفاده می شود. همچنین دانه شنبلیله برای تقویت و رشد مو نیز بسیار موثر است.

ابتدا باید مقداری دانه شنبلیله را در یک کاسه کوچک آب بریزید و بگذارید یک شب خیس بخورد.

هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، مطمئن شوید که دانه ها را له کرده و به یک ماده خمیر مانند تبدیل کرده اید. سپس کمی آب لیمو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

هنگامی که به شکل خمیر در آمد، آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه خشک شود. پس از انجام این کار می توانید موهای خود را با شامپو بشویید.

۵.روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر، کشک

استفاده از کشک برای درمان شوره سر بسیار موثر است. در قدیم بسیاری از خانم ها به جای مواد شوینده خاصی از کشک و دوغ برای شستن موهای خود استفاده می کردند. کشک باعث نابودی شوره سر و تقویت موها می شود.

روش استفاده:

ابتدا باید مقداری کشک روی موهای خود از جمله پوست سر خود بمالید.

بگذارید یک ساعت یا بیشتر خشک شود. سپس آن را با شامپوی مناسب بشویید.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر

۶.پوست پرتقال

گفته می شود که پوست پرتقال به عنوان یک داروی بسیار خوب برای درمان شوره سر در خانه به خوبی عمل می کند. اما باید در نظر داشته باشید که چگونه باید این مخلوط را تهیه کنید.

روش استفاده:

پوست پرتقال را بردارید و سپس مقداری آب لیمو را روی آن بمالید.

همه این ها را به آسیاب بریزید و آن را آسیاب کنید تا تبدیل به خمیر شود.

سپس خمیر را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه خشک شود

سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید.

۷.روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر،  سرکه

سرکه دارای خواص دارویی است که می تواند قارچ بد را از بین ببرد. به همین خاطر این یک درمان آسان برای خلاص شدن از شر شوره سر است. این همچنین به درمان مشکلات مختلف پوستی مانند آکنه و خارش در پوست سر کمک می کند.

روش استفاده:

ابتدا به ۲ فنجان سرکه و ۱ فنجان آب به عنوان ماده اصلی نیاز دارید.

سپس باید هر دو فنجان سرکه را بجوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود.

سپس یک هشتم فنجان آب را با سرکه مخلوط کنید.

پس از انجام این کار، می توانید از آن برای تمیز کردن پوست سر خود استفاده کنید. بهتر است از سرک در هفته یک تا دو بار استفاده کنید. .

۸.زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی بیوتین است که مهمترین ویتامینی است که شوره سر را درمان می کند. به علاوه زرده تخم مرغ می تواند به عنوان حالت دهنده موهای شما عمل کند.

روش استفاده:

ابتدا باید موها و پوست سر خود را خشک نگه دارید و سپس زرده را روی موهای خود بمالید.

پس از آن باید موهای خود را با یک کیسه پلاستیکی به مدت یک ساعت بپوشانید. سپس موهای خود را با شامپو و آب بشویید.

۱۰.چای سبز

چای سبز حاوی خواص ضد قارچی زیادی است.به علاوه یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند سلامت پوست سر شما را بازگرداند. تنها چیزی که برای درمان شوره سر نیاز دارید این است که مقداری چای سبز خنک شده را روی پوست سر خود بمالید.

روش استفاده:

۲ کیسه چای سبز را به مقداری آب داغ اضافه کنید. چای سبز کیسه ای را به مدت ۲۰ دقیقه در آب داغ قرار دهید تا جوشانده در آن حل شود و سپس اجازه دهید تا خنک شود.

پس از سرد شدن، می توانید چای سبز را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه خشک شود. سپس موهای خود را به آرامی با آب بشویید.

۱۰.روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر، برگ ریحان

برگ های ریحان یکی از راه های طبیعی برای درمان شوره سر هستند. این به این دلیل است که این برگ ها دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند که می توانند  شوره های شدید را درمان کنند. این برگ ها همچنین به قوی شدن پوست سر و سالم ماندن پوست سر شما کمک می کنند.

روش استفاده:

ابتدا به مقداری برگ ریحان، ۲ قاشق چایخوری پودر آملا و ۲ قاشق چایخوری آب نیاز دارید.

همه این مواد را با هم مخلوط کنید و یک خمیر تمیز به دست می آید.

سپس آن را به آرامی روی پوست سر خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه خشک شود. سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید.

عادات غذایی سالم باعث کاهش شوره سر می شود

اصلاح رژیم غذایی ساده می تواند نقش مهمی در کاهش شوره داشته باشد. در نتیجه نیاز شما به انتخاب داروهای موضعی یا درمان های خانگی را کاهش دهد. برخی ازاین موارد شامل موارد زیر می شود.

۱.داشتن یک رژیم غذایی با محتوای قند بالا باعث التهاب در بدن می شود که در نتیجه منجر به افزایش شوره سر می شود.تا جایی که ممکن است مصرف شکر را کاهش دهید، چه در چای، قهوه یا خوردن غذاهای فرآوری شده کمتر. در عوض از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند شکلات تلخ، توت فرنگی، زغال اخته، انگور اسفناج، بروکلی و گوجه فرنگی استفاده کنید.

۲.روزانه از یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات فصلی برای تغذیه و فیبر اضافی استفاده کنید.

گاهی اوقات رشد بیش از حد مخمر با تولید شوره سر مرتبط است. برای کاهش مخمر ، مصرف نان و الکل را کاهش دهید.

۳.چربی های سالم بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید مانند روغن زیتون، آووکادو، ماهی اسید چرب امگا 3 و گردو که نه تنها شوره سر را کاهش می دهند بلکه باعث رشد سالم مو نیز می شوند.

۴.ویتامین B، بیوتین و روی نیز تولید شوره سر را کاهش می دهند. شما می توانید این مواد معدنی را از غذاهای طبیعی مانند گوجه فرنگی، ماست، هویج و تخم مرغ به دست آورید. یا می توانید آنها را در قالب مکمل های غذایی که به راحتی در بازار به عنوان داروهای بدون نسخه در دسترس هستند، قرار دهید.

روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

روش های خانگی موثر برای درمان شوره سر، سخن آخر

۱.خلاص شدن از شر شوره سر خیلی دشوار نیست. با این حال، اگر این مراحل ساده را به صورت روزانه دنبال کنید، منجر به نابودی شوره سر می شود.

۲.از شامپوی مناسب برای موهای تان استفاده کنید.همیشه پوست سر خود را تمیز نگه دارید. این بدان معناست که شما حداقل باید هر۳ روز یک بار سر دوش بگیرید.

۳.شامپوهای ضد شوره زیادی در بازار وجود دارد که به شما کمک می‌کنند. اما مطمئن شوید که چیزی را امتحان کنید که برای شما ملایم‌تر عمل کند و این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که همه را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

۴.برای برس زدن موهای خود از شانه شخصی استفاده کنید.

۵.قبل از شروع به کار مطمئن شوید که استراحت کافی داشته باشید. کم خوابی استرس ایجاد می کند و در عوض باعث شوره سر می شود.

۶.در سفر مطمئن شوید که همیشه موهای خود را بپوشانید.

۷.تلاش کنید از محصولات گیاهی برای درمان شوره سر استفاده کنید. زیرا مواد شیمیایی مضر موجود در شامپوها نیز گاهی اوقات می توانند باعث شوره سر شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا