;
تازه ها

۷ گیاه دارویی که می توانید به آسانی در خانه پرورش دهید!

شما می توانید باغی از گیاهان دارویی را هم در فضای باز و هم در داخل خانه پرورش دهید. در گذشته، گیاهان دارویی فقط در باغ هایی که مخصوص اهداف دارویی طراحی شده بودند، پرورش می یافتند. چرا برخی از این گیاهان را در خانه پرورش نمی دهید؟ در این مطلب از سری مطالب تازه ها، به بررسی امکان پرورش گیاهان دارویی در منزل و آنهایی را که به راحتی می شود در منزل پرورش داد، خواهیم پرداخت. با وب سایت چشمک همراه باشید.

گیاهان معطر می توانند بهترین کمک کننده شما در درمان برخی از بیماری ها باشند. ما 7 گیاه دارویی را لیست کرده ایم که می توانید به راحتی در خانه آنها را پرورش دهید. در اینجا گیاهانی وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه پرورش دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۳ راه مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

آلوئه ورا

آلوئه ورا که به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و درمانی خود شناخته شده است، در صنایع غذایی نیز استفاده می شود. برای رشد این گیاه در خانه، از گلدان پر از خاک استفاده کنید، به یاد داشته باشید که برای تسهیل زهکشی، بستری از شن درست کنید. لازم است آن را در مکانی آفتابی بگذارید و در زمستان از سرما محافظت کنید.

پرورش گیاهان دارویی در منزل

بیشتر بخوانید: ۱۰ حقیقت جالب و باور نکردنی درباره کاکتوس ها که قبلا نمی دانستید!

پرورش گیاهان دارویی در منزل: بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه را که در برابر بسیاری از مشکلات سلامتی مانند اضطراب، بی خوابی، بهبود زخم، درمان تبخال، نیش حشرات و سوء هاضمه موثر است، می توانید به راحتی آن را در گلدانی در منزل پرورش دهید. بادرنجبویه یک گیاه دارویی همه کاره است.

پرورش بادرنجوبه در منزل

نعناع

نعناع نیز که برای معده درد ایده آل است، گیاهی با اثرات آرام بخش است. برای نعناع هایی که در هر زمان از سال قابل رشد هستند، یک گلدان شنی تهیه کنید که پر از خاک شود. نعناع سایه جزئی را ترجیح می دهد، آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

پرورش نعناع در منزل

بیشتر بخوانید: همه آنچه که تاکنون درباره گوجه فرنگی نمی دانستید!

پرورش گیاهان دارویی در منزل: مریم گلی

برای استفاده از مزایای آرامش بخش مریم گلی، باید آن را در خاک رسی بکارید. تقریباً همیشه باید در مکانی آفتابی و ترجیحاً در بالکن قرار داده شود.

پرورش گیاهان دارویی در منزل: مریم گلی

جعفری

جعفری کلیه ها را تمیز می کند، بوی بد دهان را از بین می برد و از سیستم ایمنی محافظت می کند. برای رشد آن لازم است گلدان را حداقل 5 ساعت در روز زیر نور آفتاب بگذارید. تنها عیب آن رشد کند آن است، بنابراین حتی اگر این تصور را دارید که گیاه در حال رشد نیست، هرگز آبیاری خاک را فراموش نکنید.

پرورش گیاهان دارویی در منزل: جعفری

بیشتر بخوانید: 10 زیباترین گربه های جهان | زیباترین نژادهای گربه جهان در سال 2022

پرورش گیاهان دارویی در منزل: بابونه

بابونه به خاطر اثر آرام بخشش معروف است و همچنین از مشکلات قلبی جلوگیری می کند. برای تسهیل زهکشی آب، همیشه باید در گرمترین زمان تابستان با خاک و ماسه کاشته شود. سپس باید آن را در یک قسمت روشن از خانه نگهداری کرد.

پرورش گیاهان دارویی در منزل: بابونه

شوید

شوید که به دلیل خاصیت ادرار آور و به ویژه ضد تهوع آن شناخته شده است، به راحتی در غذاها و چای های مختلف قابل استفاده است. این گیاه با برگ های نازک آفتاب را دوست دارد و به گرما نیاز دارد. آن را در مکانی محافظت شده از باد پرورش دهید.

پرورش گیاهان دارویی در منزل

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره قهوه: حقایق جالب از نحوه برداشت، پردازش و بو دادن قهوه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − پنج =

دکمه بازگشت به بالا