;
خواص گیاهان داروییسلامت

این دانه خوراکی 7 هزار برابر ماهی حاوی امگا 3 است!؟

بهترین خوراکی حاوی امگا 3: یک خبر خوب برای کسانی که نمی توانند ماهی مصرف کنند. این دانه خوراکی معجزه آسا  ۷ هزار برابر بیشتر از ماهی حاوی امگا ۳ است. این دانه خوراکی می تواند مانع از تشکبل سلول های سرطانی شده و سلامت عمومی بدن را تأمین کند. با بخش سلامت مجله خبری چشمک و بهترین خوراکی حاوی امگا 3 همراه باشید.

احتمالاً بپسندید: دمنوش آلودگی هوا: بهترین دمنوش گیاهی ضد آلودگی هوا در پاییز و زمستان!

امگا 3

امگا ۳ یک اسید چرب ضروری است که می‌توان آن را از مکمل‌های دارویی و همچنین غذای رژیمی بدست آورد. بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها با کمبود امگا ۳ روبرو هستند و از آنجایی که برای سلامتی و عملکرد صحیح سلول‌های بدن، وجود این اسید چرب ضروری است؛ باید میزان کافی از آن را دریافت نمود. مواد غذایی که دارای امگا ۳ هستند، شامل ماهی‌هایی همچون شیر ماهی، تن سالمون، ساردین، ماهی آزاد، قزل آلای خال قرمز، میگو، هامور و… هستند. به خاطر داشته باشید میزان امگا ۳ در ماهی‌های پرورشی کمتر است.

انواع دانه‌ها و مغزها همچون شاهدانه، دانه‌ی کتان و سویا، زیتون، کانولا، گردو و حبوبات نیز سایر منابع طبیعی اسید چرب امگا ۳ هستند.امگا ۳ نوعی چربی است که نمی‌تواند حرارت بالا را تحمل نماید و تخریب می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است روغن‌هایی که میزان بالایی امگا ۳ دارند را در پخت و پز استفاده نکنید. روغن زیتون برای سلامتی بهتر از روغن کانولا است، با وجود آن که هر دو این روغن‌ها امگا ۳ دارند، اما درون روغن زیتون اسکوالین وجود دارد که یک عامل برای کاهش چربی خون است؛ اما روغن کانولا فاقد این ماده است.

شاید بپسندید: آجیلی که به مغز آسیب می زنه!

بهترین خوراکی حاوی امگا 3

به همین دلیل در صورت مصرف روغن کانولا، باید آن را به غذای خود اضافه نمایید. با وجود آنکه ماهی‌های دریایی و غیر پرورشی، مهم‌ترین منبع امگا ۳ هستند؛ اما در صورتی که گیاهخوار هستید و یا علاقه‌ای به مصرف ماهی ندارید، می‌توانید از سایر منابع این اسید چرب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رفع یبوست با نسخه بوعلی سینا!

فواید امگا ۳

امگا ۳ به‌صورت طبیعی و یا به‌صورت مکمل خوراکی، خواصی دارد که شامل موارد زیر است:

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی
  • ممانعت از لخته شدن خون
  • رشد سلول‌های مغزی
  • افزایش مقاومت بدن و همچنین اعتماد به نفس
  • پیشگیری از ایجاد و پیشروی سرطان
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • افزایش ضریب هوشی در شیرخواران
  • مفید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های کرونری
  • پیشگیری از بیماری‌های روحی همچون افسردگی
  • پیشگیری از آلزایمر
  • محافظت از سلول‌های عصبی و پیشگیری از پیری مغز

برایتان جالب خواهد بود: ۴ بلایی که استرس سر دهان و دندان تان می آورد!

بهترین خوراکی حاوی امگا 3

ماهی یک غذای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است و برای سلامتی ما مهم است. با این حال، برای کسانی که نمی توانند ماهی مصرف کنند و می خواهند نیازهای امگا 3 خود را تامین کنند، خبر خوبی وجود دارد. غذای معجزه آسایی که از نظر امگا 3، 7 هزار برابر از ماهی پیشی می گیرد و با سرطان مبارزه می کند را معرفی خواهیم کرد.

این ماده مغذی ویژه به دلیل خواص ضد التهابی خود به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. این غذا یا خوراکی معجزه آسا ، دانه کتان است! بذر کتان غذایی است که سال هاست به ویژه در مصر و سرزمین های آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 نیز می باشد.

روغن بذر کتان 7 هزار برابر بیشتر از ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. این یک مزیت بزرگ است، به خصوص برای کسانی که نمی توانند ماهی مصرف کنند یا به غذاهای دریایی حساسیت دارند.

شاید بپسندید: خوردن انار برای این افراد به شدت ممنوع است!

خوراکی حاوی امگا 3

بذر کتان مناسب برای سرطان!

بذر کتان سرشار از ترکیبی به نام لیگنان است و به لطف لیگنانی که دارد در برابر سرطان بسیار عالی است. این به جلوگیری از رشد تومور، به ویژه در سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات کمک می کند.

بیشتر بخوانید: با نخوردن این وعده غذایی قلب شما بیمار می شود!

 

 

احتمالاً بپسندید

۱۳ مهم ترین خواص خرمالو برای سلامت و زیبایی که شما را شگفت زده می کند!

احتمالاً بپسندید: ۱۰ بهترین خوراکی ها برای گرم نگه داشتن بدن در فصل زمستان!

شاید بپسندید: آجیلی که به مغز آسیب می زنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 7 =

دکمه بازگشت به بالا