;
آشپزی

طرز تهیه نان تامبیک یک نان پف دار عالی برای ساندویج! + تصاویر مراحل تهیه

طرز تهیه نان تامبیک: این هم نان چاق و پف داری که در فهرست 100 بهترین نان ساندویچ جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این نان با بافت نرم و طعمی که دارد، دستور پخت آسانی دارد که شما می توانید برای صبحانه یا با غذاهای لذیذ نیازمند نان از آن استفاده کنید. از آنجایی که با خمیر مایه خمیر تهیه می شود، طعم خوبی دیگر دارد!

در حین تهیه خمیر به موادی که پر می کنید نیز فکر می کنیم. چه با دونر، ککتلت یا کوفته، مرغ یا مواد صبحانه استفاده شود، عاشق این نان چاق و پفکی خوشمزه خواهید شد. به محض اینکه از فر در آمد کره بمالید و از اولین لقمه لذت ببرید. با طرز تهیه نان تامبیک و بخش آشپزی مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: طرز تهیه شیرینی شربتی که با یک بار خوردن،دیگه نمی تونید از تهیه و خوردن اون دست بکشید!+تصاویر

مواد لازم برای طرز تهیه نان تامبیک

  • یک لیوان آب گرم
  • 1 قاشق چای خوری مایه خمیر
  • یک قاشق سوپخوری شکر
  • 1 لیوان شیر
  • 2 قاشق سوپخوری ماست
  • ½ فنجان روغن مایع
  • یک قاشق چایخوری نمک
  • 5 لیوان آرد
  • کنجد به مقدار نیاز و اختیاری

شاید بپسندید: طرز تهیه شیرینی کرکی یک شیرینی خوشمزه مجلسی برای تمام ایام سال!

طرز تهیه نان تامبیک

نکته دستور پخت نان تامپیک

دمای آب گرمی که استفاده می کنید برای فعال شدن مخمر بسیار مهم است. نباید دستتان بسوزد و فقط کمی گرم باشد. اگر سرد یا خیلی گرم باشد روی ور آمدن خمیر تاثیر منفی می گذارد. زمان تخمیر نیز ممکن است بسته به دمای محیط متفاوت باشد. زمانی که تقریبا دو برابر شد خمیر شما آماده است. برای خوش رنگ شدن نان، در صورت تمایل می توانید قبل از قرار دادن خمیر در فر، زرده تخم مرغ را بر روی خمیرها بمالید.

طرز تهیه نان تامبیک چگونه است؟

ابتدا برای فعال شدن مایه خمیر، مایه خشک، شکر و آب گرم را در ظرفی عمیق بریزید و مخلوط کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس شیر را اضافه کنید.

مرحل اول

در ظرفی جداگانه ماست، روغن و نمک را خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم

آرد را در کاسه همزن بریزید و وسط آن را باز و گود کنید.

مرحله سوم

مخلوط ماست را داخل گودی که درست کرده اید اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در آخر مخلوط مایه، شکر، آب و شیر را اضافه کنید. خمیر را ورز دهید، کم کم آرد را از لبه ها جدا کنید. خمیر نرمی می شود، در صورت نیاز می توانید کمی آرد بپاشید تا آخرین بار جمع شود.

مرحله پنجم

خمیر را روی پیشخوان بگذارید و کمی ورز دهید تا جمع شود. وقتی خمیر آماده شد روی آن را با پارچه بپوشانید و به مدت 1 ساعت در محیط گرم بگذارید تا ور بیاید. اگر دمای محیط کافی نیست، می توانید آن را در فری که کار نمی کند قرار دهید و به تخمیر آن کمک کنید.

طرز تهیه نان تامبیک

وقتی خمیر آماده شد آن را روی پیشخوان آردپاشی شده قرار دهید. سپس خمیر را به 7 قسمت مساوی تقسیم کرده و به شکل گرد آماده کنید. با کمک وردنه خمیر را به اندازه یک بشقاب کیک باز کنید.

طرز تهیه نان تامبیک

خمیر رول شده را روی سینی بگذارید و 10 دقیقه دیگر بگذارید تا مایه روی سینی بماند. آنها را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا در مدت انتظار خشک نشوند. در صورت تمایل می توانید قبل از قرار دادن در فر، کنجد را با پاشیدن کمی آب روی آن اضافه کنید.

طرز تهیه نان تامبیک

در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه به مدت 10 دقیقه بپزید تا روی و پایین آن قهوه ای شود.

امیدوارم از مطلب طرز تهیه شیرینی شربتی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

لینک های مرتبط

تهیه خوراک قارچ به شیوه ای متفاوت که با یک بار تهیه این خوراک، مشتری دائمی اش می شوید!

طرز تهیه پنکیک طلایی به روشی آسان همراه با نکات مهم و ضروری

تهیه باقلوای کادایف با طعمی متفاوت برای پذیرایی از مهمان در روزهای عید+تصاویر تمام مراحل تهیه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا