;
خواص گیاهان دارویی

خواص چای برگ زیرفون نمدار نجات دهنده از بیماری ها+ نحوه تهیه چای نمدار برای حفظ خواص آن

فواید چای برگ زیرفون نمدار : چای برگ زیرفون نمدار از دم کردن برگ ها و ساقه های درخت نمدار با گل های خشک به دست می آید. زیرفون نمدار از برگ های درخت تیلیا تهیه می شود که بومی مناطق معتدل آمریکای شمالی، اروپا و آسیا است. این درخت استفاده صنعتی گسترده ای نیز برای ساخت در و پنجره های چوبی دارد. در این مطلب از سری مطالب خواص گیاهان دارویی مجله خبری چشمک به  فواید چای برگ زیرفون نمدار پرداخته شد. یک دمنوش فوق العاده عالی برای برای مقابله با بیماری های مختلف.

شاید بپسندید: فواید دمنوش گل رز: ۱۲ معجزه شگفت انگیز دمنوش گل رز که نمی دانستید!

چای برگ زیرفون نمدار

چای نمدار خوشمزه و معطر است. همچنین صدها سال است که برای اهداف دارویی استفاده می شود. فلاونوئیدها، گلیکوزیدها و اسانس‌های بالقوه عناصر فعال در نمدار هستند. مطالعات نشان داده اند که این مواد می توانند به رفع مشکلات معده و گاز با فواید ضد اسپاسم کمک کنند. چای برگ زیرفون نمدار همچنین دارای اثرات تسکین دهنده ای است که می تواند برای بهبود خواب، کاهش اضطراب و آرامش اعصاب کمک کند.

فواید چای برگ زیرفون نمدار

فواید چای برگ زیرفون نمدار

فواید متعددی برای این دمنوش یا چای ذکر شده که برخی از مهمترین آن عبارتند از:

در کاهش التهاب و درد موثر است.

در مطالعات نشان داده شده است که کورستین، آنتی اکسیدانی که در چای زیرفون نمدار یافت می شود، در کاهش التهاب به ویژه در قلب و سیستم گردش خون موثر است. همچنین ثابت شده است که این چای به درد، تحریکات پوستی و درمان اسپاسم عضلات و مفاصل کمک می کند.

چای زیرفون نمدار، همچنین دارای یک سیستم عصبی آرامش بخش است که به آن ضد اسپاسم می گویند. با این ویژگی با از بین بردن گرفتگی و اسپاسم به درمان میگرن، سفتی عضلات و گرفتگی های قاعدگی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: تقویت قلب با دمنوش های گیاهی: ۵ چای گیاهی معجزه گر برای تقویت قلب

کنترل فشار خون را فراهم می کند.

از مهترین فواید چای برگ زیرفون نمدار گشادکننده عروق است. این کار یک عمل شیمیایی است که رگ های خونی را گشاد می کند و فشار خون را کاهش می دهد. علاوه بر اجزای موجود در درخت نمدار، برگها و گلهای نمدار می توانند به عنوان گشادکننده عروق عمل کنند. همچنین باید گفت که زیرفون نمدار یک گیاه کاهش دهنده فشار خون است زیرا حاوی فلاونوئید تیروزید است، یک ماده شیمیایی که ثابت شده است فشار خون را کاهش می دهد.

احتمالاً بپسندید: درمان بیماری های کبد با این ۸ مواد غذایی شگفت انگیز!

استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

کاهش دهنده استرس از دیگر فواید چای برگ زیرفون نمدار  است. مطالعات نشان داده است که دم کرده برگ زیرفون نمدار در کاهش اضطراب و تنش موثراست. علاوه بر این، روغن این درخت یک ضداضطراب طبیعی است. این روغن با مهار توانایی بدن برای برانگیختگی به تسکین اضطراب کمک می‌کند.

سم زدا بوده و سلامت گوارش را بهبود می بخشد.

از فواید فواید چای برگ زیرفون نمدار :چای زیرفون نمدار به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می کند و عملکرد کلی گوارش را افزایش می دهد. در عین حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مایعات را در بدن احتباس می کند و نفخ ناشی از آن را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی که در هوای سرد شما را گرم می کند!

درد عضلات و مفاصل را تسکین می دهد.

فلاونوئیدهایی مانند کورستین و تیلروسید موجود در چای زیرفون نمدار می توانند به تسکین درد مزمن مفاصل و عضلات کمک کنند. با این ویژگی می توان برای رفع ناراحتی های مفصلی و زانو توسط افراد مبتلا به آرتروز مصرف شود.

در تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا موثر است.

برگ زیرفون نمدار علاوه بر خواص ضد تب و معرق، به درمان علائم مختلف سرماخوردگی و آنفولانزا، مانند غشاهای تحریک شده یا ملتهب در دهان و مجاری تنفسی کمک می کند. همچنین به تسکین سرفه کمک می کند. با این ویژگی، اغلب برای درمان گلودرد و سرفه استفاده می شود. چای زیرفون نمدار همچنین می تواند به عنوان خلط آور برای کمک به رفع احتقان و خلط در گلو و سینه کمک کند.

مضرات چای زیرفون نمدار چیست؟

  • هر چیزی باید به صورت متعادل مصرف شود. در صورت عدم مصرف متعادل این چای می تواند عوارض متعددی نیز داشته باشد که در زیر ذکر شده است.
  • مصرف زیاد چای نمدار می تواند باعث افزایش فشار خون شود.
  • در برخی موارد، دم کردن چای نمدار می تواند باعث ایجاد درماتیت تماسی و واکنش های آلرژیک جزئی در معده یا دهان شود. توصیه می شود افرادی که به سایر گیاهان از جنس تیلیا حساسیت دارند قبل از مصرف با متخصص مشورت کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی باید از مصرف چای نمدار خودداری کنند، زیرا برخی از ترکیبات فعال موجود در چای لیندن ممکن است برای قلب ایجاد مشکل کنند.
  • چای زیرفون نمدار با برخی داروها تداخل دارد و عوارض جانبی ایجاد می کند. به همین دلیل افرادی که از دیورتیک ها یا داروهای حاوی لیتیوم استفاده می کنند باید از مصرف چای نمدار خودداری کنند.

چگونگی برداشت صحیح برگ زیرفون نمدار ؟

تاریخ برداشت نمدار با توجه به شرایط جغرافیایی متفاوت است. با این حال، اغلب زمانی برداشت می شود که گل ها در اواسط تابستان شروع به شکوفه دادن می کنند. بسته به طول فصل، برداشت دوم را می توان در پاییز انجام داد، معمولاً زمانی که شکوفه دوم وجود دارد. در هنگام برداشت نمدار باید برگهای نازک و بلند ساقه گل را همراه با گلها جمع آوری کرد. به طور کلی استفاده از قیچی باغچه در این فرآیند توصیه می شود. مراقب باشید به شکوفه های جمع آوری شده آسیب نرسانید.

نحوه برداشت برگ نمدار

باید بدانید که گل‌ها و ساقه‌های نمدار را باید با قرار دادن روی پارچه تمیز در مکانی با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید. فرآیند خشک کردن نمدار به طور متوسط ​​1 هفته طول می کشد. گل نمدار خشک را باید در محیطی خنک و خشک در ظرف شیشه ای درب دار نگهداری کرد.

مواد لازم برای تهیه چای زیرفون نمدار

  • 200 میلی لیتر آب
  • یک قاشق چای خوری زیرفون نمدار
  • عسل، لیمو و دارچین

نحوه تهیه

آب را در یک قابلمه یا قوری کوچک بجوشانید.

یک قاشق زیرفون نمدار به آب اضافه کنید.

مخلوط را به مدت 1-2 دقیقه می جوشانیم و سپس قابلمه را  از روی اجاق گاز برمی داریم.

چای نمدار به مدت 12 تا 15 دقیقه دم می‌کشد.

مخلوط را با کمک یک صافی فیلتر کرده و داخل فنجان می برند.

برای شیرین شدن آن می توان عسل، لیمو و دارچین را اضافه کرد.

ترفند درست کردن چای برگ زیرفون نمدار

توصیه می شود هنگام دم کردن چای نمدار از آب تصفیه شده استفاده کنید.

جوشاندن چای نمدار به مدت بیش از 7-8 دقیقه می تواند اثرات سمی ایجاد کند. بنابراین نباید بیشتر از حد لازم جوشانده شود.

دم کردن چای لیندن 12 تا 15 دقیقه طول می کشد.

در حین جوشاندن چای نمدار می توان پوست میوه های مختلف مانند سیب و به را اضافه کرد.

عسل یا دارچین را می توان برای شیرین کردن چای اضافه کرد.

دمنوش تهیه شده را نیز می توان با خنک شدن و اضافه کردن یخ به آن مصرف کرد.

آیا چای لیندن سالم است؟

چای نمدار برای افرادی که مشکلات خواب خفیف و مشکلات استرس مزمن دارند مفید است. به اضطراب، سوء هاضمه، فشار خون بالا، ضربان قلب عصبی، استرس و وحشت کمک می کند. چای نمدار به دلیل اثر آرامش بخش خود در درمان فشار خون بالا که از نظر احساسی تحریک می شود، موثر است. هنگامی که گل نمدار به طور منظم مصرف شود، به بیماران مسن مبتلا به آترواسکلروز کمک می کند. علاوه بر این، ترکیبات آن دارای خواص تب بر، ضد سرفه و ضد اسپاسم است. همچنین اثر ادرار آور دارد.

چای نمدار چقدر کالری دارد؟

100 گرم چای لیندن به طور متوسط ​​7 کالری دارد. یک فنجان چای (معمولی) ۱۱ کالری دارد. یک فنجان چای لیندن حاوی 2.14 گرم کربوهیدرات، 0.16 پروتئین، 0.29 چربی و 0.78 فیبر است. همچنین سرشار از سدیم، پتاسیم، کلسیم، مواد معدنی آهن و ویتامین A است.

بیشتر بخوانید: موثرترین دمنوش های گیاهی برای درمان نفخ: پایان نفخ و درد شکم با دمنوش های گیاهی!

آیا چای نمدار انسان را آرام می کند؟

چای نمدار سالهاست که در طب سنتی برای آرام کردن و تسکین علائم اضطراب استفاده می شود. در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که عصاره های به دست آمده از جوانه tilia tomentosa، نوعی درخت نمدار، خاصیت تسکین دهنده مهمی دارد. محققان دریافته‌اند که عملکرد عصاره لیندن مشابه عملکرد گابا آمینوبوتیریک اسید (GABA) است، یک مولکول مغزی که تحریک‌پذیری در سیستم عصبی را کاهش می‌دهد.

آیا چای نمدار خواب می آورد؟

ترکیبات موجود در چای لیندن دارای خواص تسکین دهنده قوی است که می تواند به آرامش و القای خواب کمک کند. چای نمدار سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که برای قلب، دستگاه گوارش و سیستم تنفسی مفید است. با این ویژگی به رفع اضطراب، بی خوابی و اضطراب کمک می کند. اسانسی به نام فارنسول یکی از عناصر فعال موجود در گیاه است و به آرامش قلب و عروق کمک می کند.

چای نمدار

آیا می توانم در دوران بارداری چای نمدار بنوشم؟

شواهد کافی در مورد بی خطر بودن چای نمدار برای زنان باردار وجود ندارد. به همین دلیل برای مصرف چای نمدار باید با پزشک متخصص مشورت کرد و از مصرف ناخودآگاه خودداری شود.

چای نمدار، مانند سایر چای های مدر ملایم، می تواند برای مادران باردار مفید باشد. بسیاری از زنان در دوران بارداری فشار خون بالا را تجربه می کنند. چای نمدار در این فرآیند فشار خون را کاهش می دهد.

در عین حال، چای نمدار حاوی بسیاری از مواد شیمیایی آنتی اکسیدانی است که به سیستم ایمنی بدن زن باردار کمک می کند و در برابر بیماری ها و باکتری های مختلف محافظت می کند.

اثرات آرام بخش چای به کاهش اضطراب و اضطراب در دوران بارداری و رفع بی خوابی کمک می کند.

آیا مادران شیرده می توانند چای نمدار بنوشند؟

چای نمدار برای مادران شیرده تا زمانی که نوزاد واکنش آلرژیک نداشته باشد قابل مصرف است. اما در صورت بروز هرگونه عارضه باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

آیا کودکان می توانند چای نمدار بنوشند؟

چای نمدار فواید زیادی برای کودکان دارد. مصرف چای نمدار معمولا از شش ماهگی توصیه می شود. به دلیل اثر تب بر، خواص ضد باکتریایی، تسکین دهنده و ارزش غذایی نعناع، ​​می توان آن را برای کودکان نوشید. با این حال، ذاتی کودکان مبتلا به اختلالات ژنتیکی یا ژنتیکی باید همیشه قبل از مصرف لیندن با یک متخصص مشورت کنند و در مورد مقدار مصرف اطلاعات داشته باشند. علاوه بر این، کودکان مبتلا به آلرژی به گرده باید در دادن چای نمدار مراقب باشند.

آیا چای نمدار در دوران قاعدگی مفید است؟

چای نمدار ضد اسپاسم و آرامش بخش است. با این ویژگی برای دوران قاعدگی مفید است. دیسمنوره بسیار شایع است، اما مصرف یک فنجان چای نمدار می تواند به کاهش این علائم کمک کند و در عین حال نوسانات خلقی و نوسانات هورمونی را نیز کاهش دهد.

چای نمدار

آیا چای نمدار در کاهش وزن موثر است؟

چای نمدار وقتی با معده خالی مصرف شود به کاهش وزن کمک می کند. مصرف منظم چای نمدار احساس سیری را افزایش می دهد و باعث دریافت کالری کمتری می شود. همچنین با تسریع چربی سوزی باعث کاهش وزن می شود. چای نمدار را می توان برای صبحانه و میان وعده مصرف کرد.

آیا چای نمدار برای حالت تهوع مفید است؟

خواص ضد اسپاسم چای نمدار به جلوگیری از مشکلات معده و کاهش التهاب روده کمک می کند. این منجر به حرکات منظم روده می شود. همچنین نقش موثری در افزایش فعالیت عضلات صاف در دستگاه گوارش و کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر، کولیت اولسروز، گاز، زخم و اسهال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا