;
خواص گیاهان داروییسلامت

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی: ۵ چای گیاهی معجزه گر برای تقویت قلب

4444: بیماری قلبی عامل شماره یک مرگ و میر در سراسر جهان است و حدود ۱۶ درصد از کل مرگ و میرها را شامل می شود. بنابراین هر فردی باید همیشه تلاش کند تا از سلامت قلب خود محافظت کند. سلامت قلب ریشه در نوع تغذیه، خوردنی و نوشیدنی ها دارد. نوشیدنی ها و مواد خوراکی مضر را از لیست رژیم غذایی تان حذف کنید. به جای آن نوشیدنی ها و غذاهایی را میل کنید که باعث تقویت قلب شما می شود. در بخش سلامت، ۵ بهترین چای گیاهی برای سلامت و تقویت قلب آورده شده است.

بیشتر بخوانید: بیماری های قلبی، علل و علایم: با این نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنید

بیماری قلبی بیشترین علت مرگ و میر در جهان

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیماری قلبی بیش از بیست سال است که بیشترین علت مرگ و میر در سراسر جهان بوده است و تعداد افراد کشته شده توسط آن همچنان در حال افزایش است. بنابراین، واضح است که مراقبت از سلامت قلب باید برای همه ما در اولویت باشد.

اگرچه ژنتیک می تواند نقش مهمی در بیماری قلبی داشته باشد، با این حال این بیماری به دلایل خوبی به عنوان یک بیماری سبک زندگی شناخته می شود. عوامل خطر برای ایجاد مشکلات قلبی به شدت با انتخاب های سبک زندگی ما، به ویژه رژیم غذایی، فشار خون، رژیم ورزش و این که آیا سیگار می کشیم، مرتبط است.

خبر خوب این است که تغییر سبک زندگی شما آسان تر از تغییر در ژنتیک است. خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها و غلات کامل؛ حرکت منظم بدن؛ ترک سیگار؛ و یافتن راه‌های سالم برای مدیریت سطوح استرس می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی در آینده کمک کند.

وقتی صحبت از رژیم غذایی می شود، چربی های اشباع شده و کلسترول LDL مهم ترین مواردی هستند که باید به آن توجه کنید. هر دو با خطر بالاتر ابتلا به تصلب شرایین مرتبط هستند، وضعیتی که در آن رسوبات چربی در شریان‌های ما جمع می‌شود. این رسوبات چربی که به عنوان پلاک شناخته می شوند، شریان ها را باریک می کنند و جریان خون را به اندام های حیاتی کاهش می دهند. آنها همچنین احتمال لخته شدن خون را افزایش می دهند که به نوبه خود می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، انتخاب غذاهایی که چربی اشباع شده و کلسترول LDL پایینی دارند، می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. همچنین برخی از چای های گیاهی وجود دارد که ممکن است بتواند به عنوان بخشی از مداخله گسترده تر در سبک زندگی کمک کند.

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی

۵ چای گیاهی معجزه گر برای تقویت قلب

۱.چای سبز

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، چای سبز یکی از دمنوش های گیاهی مورد علاقه ما است. این چای فواید بسیاری برای سلامتی ما از جمله سلامت قلب دارد. طبق یک مطالعه بسیار بزرگ، نوشیدن بیش از پنج فنجان چای سبز در روز می تواند خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تا ۲۶ درصد کاهش دهد.

به علاوه چند دلیل وجود دارد که چای سبز برای سلامت قلب ما مفید است. اولاً، نوشیدن چای سبز به کاهش کلسترول LDL کمک می کند و خطر تصلب شرایین را کاهش می دهد. ثانیاً، کاتچین‌های موجود در چای سبز نیز رگ‌های خونی را شل می‌کنند و فشار خون ما را کاهش می‌دهند. و در نهایت، چای سبز می تواند متابولیسم ما را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش دهد و به طور بالقوه به ما در حفظ وزن سالم کمک کند.

۲.دارچین

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، خوب، از نظر فنی، دارچین به جای یک گیاه، یک ادویه است، اما این باعث نمی شود که در ترکیب چای گیاهی خوشمزه تر نشود. ما این ادویه گرم‌کننده را به خاطر شیرینی طبیعی که به چای‌های مان می‌بخشد، دوست داریم. همچنین یک انتخاب عالی برای کسانی است که از سلامت قلب خود مراقبت می کنند.

دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند، بنابراین می تواند به کاهش علائم التهاب مزمن (کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی) کمک کند. دارچین همچنین سطح کلسترول LDL را کاهش می دهد، در حالی که کلسترول HDL را افزایش می دهد. این امر خطر تشکیل پلاک در شریان های شما را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: خواص چای دارچین برای سلامت از تقویت سیستم ایمنی تا کاهش وزن

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی

۳.زالزالک

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، درخت زالزالک مورد علاقه گیاه ‌پزشکان است زیرا برگ‌ها، توت‌ها و گل‌ها همگی دارای خواص دارویی هستند. به طور سنتی، زالزالک به دلیل توانایی آن در محافظت از سلامت قلب، کاهش فشار خون و بهبود گردش خون بسیار ارزشمند است.

توت زالزالک (همچنین به نام هاوس شناخته می شود) سرشار از آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش خطر تصلب شرایین و بیماری قلبی کمک کند. فلاونوئیدهای این گیاه باعث شل شدن عروق، افزایش جریان خون و کاهش فشار خون می شود. این گیاه همچنین با کاهش اضطراب و افسردگی مرتبط است که به نوبه خود ممکن است به ما در مدیریت سطح استرس و محافظت از سلامت قلب کمک کند.

۴.شنبلیله

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، دانه های شنبلیله سرشار از فیبر، خاصیت غیرمعمولی دارند که بوی عرق شما را شبیه شربت افرا می کنند. طعم کمی شیرین و آجیلی آن‌ همچنین باعث می‌شود دانه‌های شنبلیله یک افزودنی دوست‌داشتنی برای ترکیب‌های چای گیاهی، به‌ویژه آنهایی که هدفشان محافظت از قلب است، باشد.

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، مانند بسیاری از گیاهان و ادویه جات دیگر، شنبلیله دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که هر دو ممکن است خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهند. همچنین به کنترل میزان لیپیدها مانند کلسترول و تری گلیسیرید در خون شما کمک می کند. این به نوبه خود، خطر ایجاد پلاک هایی را کاهش می دهد که شریان های شما را باریک می کند و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی

۵.چای بابونه

این دمنوش گیاهی برای کمک به خواب شبانه مشهور است، زیرا حاوی فلاونوئیدها است. فلاوانوئیدها به ما کمک می‌کنند آرام بخوابیم، همچنین می‌توانند به کاهش گرفتگی و درد قاعدگی کمک کنند. به علاوه خواب آرام یکی از بهترین ابزارها برای مقابله با التهاب یا التیام یک آسیب است.

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، بر اساس برگه اطلاعات اخیر انجمن قلب آمریکا که سلامت قلب و عروق فرد را اندازه گیری می کند، خواب برای سلامت قلب نیز حیاتی است.

مطالعه ای که در مارس ۲۰۲۱ در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داد که کیفیت پایین خواب با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی عمده مرتبط است.

تقویت قلب با دمنوش های گیاهی، گاهی اوقات این چای آنقدر خوب عمل می کند که پزشکان به بیماران می گویند قبل از جراحی بابونه ننوشند، زیرا می تواند باعث آرامش بیش از حد آنها شود و با بیهوشی تأثیر نامطلوبی داشته باشد.

بیماران مبتلا به استنت عروق کرونر یا کسانی که از آسپرین یا وارفارین رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنند باید قبل از نوشیدن چای بابونه با پزشک خود مشورت کنند. زیرا ممکن است خطر خونریزی داخلی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: 11 مهمترین خواص چای بابونه که تاکنون نمی دانستید! + مضرات چای بابونه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا