;
بیماری هاسلامت

جلوگیری از سرماخوردگی: ۶ نکته موثر برای سالم ماندن در پاییز و زمستان

جلوگیری از سرماخوردگی: با سردی هوا با توجه به چند نکته مهم از سلامت خود محافظت کنید. مصرف مواد غذایی با ویتامین و مواد معدنی بالا به ویژه در فصل پاییز و زمستان ضروری است. زیرا این مواد مقاومت بدن را در هوای سرد افزایش می دهند. ساده ترین راه حل برای این کار، تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن میوه و سبزیجات است.

باید توجه ویژه ای به مصرف مایعات داشت، زیرا بدن در این دوره و در طول سال به میزان کافی مایعات نیاز دارد. سعی کنید روزانه ۲-۲.۵ لیتر مایعات بنوشید. این ترجیحاً باید آب یا آب میوه یا چای گیاهی باشد.

با وجود شرایط بد آب و هوایی که ممکن است رخ دهد، سعی کنید زمان بیشتری را در هوای تازه بگذرانید و ورزش را فراموش نکنید. اگر آب و هوا اجازه فعالیت در فضای باز را نمی دهد، می توانید در خانه ورزش کنید. علاوه بر حرکت، زمانی را به استراحت اختصاص دهید. جدای از این توصیه ها، در بخش سلامت به ۷ نکته مهم برای سالم ماندن در پاییز و زمستان پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: دمنوش برای رفع خستگی: ۶ گیاه شگفت انگیز برای رفع خستگی پاییزی

۶ نکته موثر برای سالم ماندن در پاییز و زمستان

۱.سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

با فرا رسیدن هوای سرد، نقش ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر و بیشتر می شود. ساده ترین راه برای به دست آوردن تمام مواد لازم این است که هر روز تا حد امکان میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف مصرف کنید.

جلوگیری از سرماخوردگی، سبزیجات و میوه های سفید رنگ در زمینه تقویت سیستم ایمنی، تقویت قلب، محافظت از دستگاه گوارش و کاهش کلسترول اهمیت زیادی دارند.

رنگ زرد مسئول کاهش کلسترول و تقویت قلب و همچنین حفظ سلامت مفاصل، محافظت از چشم و پیشگیری از سرطان است.

قرمزها در تقویت قلب، جوانسازی سلولی، حفظ فشار خون سالم، محافظت از پوست و پیشگیری از سرطان اثر مفیدی دارند.

بنفش به بهبود حافظه و محافظت از سیستم ادراری کمک می کند، همراه با فشار خون سالم، تقویت قلب و بازسازی سلولی.

جلوگیری از سرماخوردگی، رنگ سبز به پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی، محافظت از معده و چشم ها و همچنین استخوان ها کمک می کند.

جلوگیری از سرماخوردگی

۲.ویتامین ها و مواد معدنی کافی دریافت کنید

با کاهش تدریجی نور خورشید، مصرف مکمل ویتامین D به نسبت اهمیت بیشتری پیدا می کند. ویتامین  C که می تواند با روی، سلنیوم و پروبیوتیک های باکیفیت نیز تکمیل شود، برای حفظ سلامتی در تمام طول سال مفید و ضروری است.

۳.سالم غذا بخورید

تغذیه سالم به این معنا نیست که باید تمام غذاهایی را که دوست دارید کنار بگذارید. با کمی تحقیق و نبوغ، می‌توانید تقریبا هر یک از خوراکی‌های مورد علاقه‌تان، معادل مفیدتری پیدا کنید که می‌توانید با خیالی آسوده و بدون پشیمانی آن را بخورید. اما حتی در این صورت، مطمئن شوید که فقط در حد اعتدال مصرف کنید.

جلوگیری از سرماخوردگی، آنچه مهم است کیفیت غذا است. اگر شکلات می‌خواهید، تا حد امکان شکلات شیرین نشده با محتوای کاکائو بالا را انتخاب کنید. اگر می خواهید آب میوه بنوشید، میوه ها و سبزیجات را مخلوط کنید و خودتان درست کنید.

حتی چیپس هایی که به عنوان بدترین دشمنان دیده می شوند، جایگزینی رایگان برای خوردن دارند. به سادگی چغندر، هویج، کرفس، تربچه، کدو تنبل یا بادمجان را به ورقه های نازک برش دهید. اگر آن را در فر بدون روغن بپزید، طعم ترد آن به دست می آید.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی سالم: آیا رژیم غذایی شما سالم است؟ + ۱۰ نکته موثر

۴.غذاهای خود را بپزید

در حالی که به دلیل آب و هوا زمان بیشتری را در خانه می گذرانید، می توانید اوقات فراغت خود را به طور فعال سپری کنید، مثلاً برای خود تان آشبزی کنید.

جلوگیری از سرماخوردگی، با درست کردن وعده های غذایی خود در خانه، می توانید از عادات غذایی ناسالم مانند فست فود دوری کنید و در عین حال میزان مواد مضر مانند شکر و نمک را تنظیم کنید.

جلوگیری از سرماخوردگی

۵.حرکت را متوقف نکنید

وقتی هوا کمی سردتر می شود، ممکن است فکر کنید که این دلیلی برای بیرون نرفتن است. با این حال، یکی از کلیدهای سلامتی ورزش منظم است. کمی آهسته دویدن یا پیاده روی تند منظم می تواند تا حد زیادی سلامت شما را بهبود بخشد. برای کسانی که ورزش کردن در باشگاه یا خانه را انتخاب می کنند، هوای سرد بهترین زمان برای عضله سازی است.

۶.سموم محیطی را در خانه خود کاهش دهید

جلوگیری از سرماخوردگی، سعی کنید استفاده از مواد شیمیایی و سموم مختلف محیطی را متوقف یا حداقل کاهش دهید. این بستگی به ترکیب محصولاتی دارد که روی بدن خود می زنید و لباس های خود را با چه چیزی می شویید.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی استرس: معجزه این ۵ دمنوش برای استرس و اضطراب شدید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هشت =

دکمه بازگشت به بالا