;
سلامتدرمان خانگی

۹ مهم ترین خواص دارویی کدو حلوایی + تقویت حافظه و جلوگیری از پروستات

کدو تنبل و تخمه کدو که دارای محتوای غذایی بسیار غنی هستند، فواید زیادی برای سلامتی دارند. کدو تنبل که برای سلامت مغز و بهبود حافظه شناخته می شود، از سرطان هایی مانند پروستات نیز جلوگیری می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که کدو تنبل یکی از بهترین مواد غذایی برای گنجاندن در یک رژیم غذایی سالم است. کدو تنبل حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی است. یکی از فواید مصرف کدو تنبل این است که مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیبی که رادیکال های آزاد می توانند به سلول های مغز وارد کنند، کمک می کند. کدو تنبل همچنین منبع اسید فولیک است که باعث رشد مغز و افزایش سطح هوش می شود. در بخش سلامت چشمک خواص کدو حلوایی را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: خواص آب خیار: ضد التهاب، آب رسان و جوان کننده پوست

۹ فواید شگفت انگیز کدو حلوایی

۱.حافظه را بهبود می بخشد

مصرف مکرر کدو تنبل به دلیل داشتن اسید فولیک غنی به افزایش ظرفیت حافظه و سرعت پردازش اطلاعات مغز کمک می کند و خطر ابتلا به اختلالات روانی مانند افسردگی را کاهش می دهد. مطالعات مختلف نشان داده اند که کدو تنبل به آرامش سیستم عصبی، جلوگیری از کاهش حافظه و درمان سرگیجه بسیار مفید است. تحقیقات نشان می دهد که یک آنتی اکسیدان به نام بتا کاروتن که در کدو تنبل به وفور یافت می شود، از مغز محافظت می کند و خطر از دست دادن حافظه را کاهش می دهد. از سوی دیگر، مواد مغذی موجود در دانه کدو تنبل برای بهبود حافظه نیز بسیار مفید شناخته شده است.

۲.خواص کدو حلوایی، جلوگیری از بیماری ها

کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان است، ترکیباتی که از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و به ویژه بیماری هایی که با افزایش سن به وجود می آیند را کاهش می دهند.

خواص کدو حلوایی

۳.تقویت سیستم ایمنی بدن

کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن است که به آن رنگ نارنجی می دهد. بتا کاروتن دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی است. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. به علاوه تخمه کدو تنبل نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، به خصوص که سرشار از روی است. روی برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی ضروری شناخته شده است. روی همچنین به بدن کمک می کند تا بهتر از خود در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت ها محافظت کند.

بیشتر بخوانید: خواص چای دارچین برای سلامت از تقویت سیستم ایمنی تا کاهش وزن

۴.جلوگیری از آسیب چشمی

کدو تنبل همچنین حاوی مقادیر خوبی از لوتئین و زآگزانتین است. لوتئین و زآگزانتین در ماکولا و شبکیه چشم تجمع می کنند و از استرس اکسیداتیو که می تواند باعث آسیب چشم شود جلوگیری می کند.

۵.خواص کدو حلوایی، سلامت استخوان ها

کدو تنبل همچنین منبع عالی ویتامین A است که به رشد سالم استخوان ها و دندان ها کمک می کند. پوست را سالم نگه می دارد و در برابر عفونت ها محافظت می کند. کدو تنبل منبع فسفر است که نقش مهمی در شکل گیری و حفظ استخوان ها و دندان های سالم دارد. به علاوه دانه کدو تنبل نیز منبع خوبی از منیزیم است که در رشد استخوان، تشکیل پروتئین ها، اعمال آنزیمی، انقباض عضلات، سلامت دندان ها و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد.

به علاوه کدو تنبل منبع ویتامین C است که به حفظ سلامت استخوان ها، غضروف ها، دندان ها و لثه ها کمک می کند. همچنین از عفونت ها محافظت می کند، جذب آهن را در گیاهان افزایش می دهد و بهبود را تسریع می کند.

خواص کدو حلوایی

۶.هضم بهتر غذا

کدو تنبل منبع پتاسیم است که با تحریک تولید اسید هیدروکلریک توسط معده به تعادل pH خون و هضم غذا کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ضد سرطان، هضم غذا، کاهش وزن … ۱۰ فایده باورنکردنی فلفل

۷.کمک به سلامت سلول های بدن

کدو سبز همچنین منبع خوبی از ویتامین E است. ویتامین E، یک آنتی اکسیدان مهم، از غشای اطراف سلول های بدن، به ویژه گلبول های قرمز و گلبول های سفید (سلول های سیستم ایمنی) محافظت می کند.

کدو تنبل منبع ویتامین B2 است که به نام ریبوفلاوین نیز شناخته می شود. ویتامین B2 در متابولیسم انرژی تمام سلول ها نقش دارد. همچنین به رشد و ترمیم بافت ها، تولید هورمون و تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند.

۸.خواص کدو حلوایی، منبع آهن

تخمه کدو تنبل یکی از بهترین منابع گیاهی آهن است. یک مشت دانه کدو تنبل حدود 5 درصد از نیاز روزانه توصیه شده به آهن را تامین می کند.

۹. تسکین هیپرتروفی خوش خیم پروستات

دانه کدو تنبل علائم هیپرتروفی خوش خیم پروستات (هیپرتروفی خوش خیم پروستات) را تسکین می دهد. دانه آن برای تسکین علائم حساسیت مثانه (مثانه تحریک پذیر) و اختلالات ادراری مرتبط با بزرگ شدن پروستات  خوش خیم موثر است.

بیشتر بخوانید: طول عمر مردان با خوردن این ۷ غذا + ۴ مواد غذایی مضر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا