;
آرایش و زیباییدرمان خانگی

10 بهترین ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها

آیا شما هم رویای لبخندی خیره کننده دارید؟ داشتن دندان های سفید بازتاب سلامت، زیبایی و همچنین رعایت بهداشت است. با  توجه به اینکه، احوال و شخصیت هر فردی منحصر به فرد است، بدن او نیز متفاوت است و بنابراین حفظ دندان های سفید کار آسانی نیست. در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت چشمک، 10 بهترین ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها مورد بررسی قرار گرفته است. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: از پوسیدگی دندان رنج می بری؟ با این ۶ روش خانگی فوری درمان کن!

ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها

هر فرد 32 دندان دارد، اما همه از نظر سلامتی برابر نیستند. دندان ها به مرور زمان به دلیل مشکلات سلامتی، بهداشت نامناسب یا رژیم غذایی خراب می شوند. مصرف برخی نوشیدنی ها و برخی غذاها، عادات بد مانند مصرف تنباکو یا مصرف بیش از حد قند و نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای منجر به زرد شدن دندان ها می شود.

غذاهایی مانند توت قرمز اسیدی هستند و می توانند باعث ایجاد لکه بر روی دندان شما شده و مینای دندان را ضعیف کند. به همین دلیل مهم است که هر روز بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید تا دندان هایتان سفید بماند. برای سفید کردن دندان‌ها نیازی به مواد شیمیایی ساینده که می‌توانند به مینای دندان آسیب برسانند وجود ندارد. در اینجا 10 بهترین ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: روشی که خمیر دندان را فشار می‌دهید، از شخصیت شما می‌گوید!

ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها

تغذیه و لکه دار شدن دندان

در حالی که علت اصلی فرسایش دندان، افزایش سن است، تغذیه نیز عامل مهمی است. هنگام جویدن غذاهای چند رنگ (میوه های قرمز، شکلات)، دندان ها به سرعت تیره می شوند. یک مسواک زدن ساده تمام چیزی است که برای ناپدید شدن آن لازم است. با این حال، برخی از غذاها (سس‌ها، دسرها) و برخی نوشیدنی‌ها (قهوه، چای) دندان‌ها را بسیار بیشتر لکه‌دار می‌کنند و به مرور زمان رنگ مایل به زرد یا قهوه‌ای به آن‌ها می‌دهند.

محلول های طبیعی وجود دارند که نسبت به استفاده از مواد شیمیایی دندان ساینده کمتری برای درخشندگی، شادابی و سفیدی دندان ها دارند. در اینجا نکاتی موثر برای سفید کردن دندان ها با محصولات طبیعی آورده شده است.

توت فرنگی له شده

توت فرنگی و خواص شگفت انگیز آن

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، مسواک زدن دندان ها با توت فرنگی له شده یک راه عالی و سریع برای سفید کردن آن ها است. این به دلیل اسیدی بودن این میوه است که به عنوان سفید کننده عمل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک یا دو توت فرنگی رسیده را خرد کنید، آنها را روی مسواک خود بزنید و سپس دندان های خود را به طور معمول مسواک بزنید. پس از پایان کار، دهان خود را با کمی جوش شیرین کاملاً تمیز کنید تا اسیدیته از بین برود و دندان های خود را از آسیب های احتمالی محافظت کنید.

از ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها: با روغن نارگیل غرغره کنید

روغن نارگیل به عنوان یک ماده طبیعی سفید کننده دندان در نظر گرفته می شود و مطالعات فواید آن را برای سلامت دهان نشان می دهد: دهان شویه های روغن نارگیل به کاهش تشکیل پلاک و بیماری لثه کمک می کنند.

جوش شیرین و آب لیمو

ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها

لیمو سرشار از اسید سیتریک است که به عنوان نوعی سفید کننده طبیعی روی دندان های شما عمل می کند. 5 میلی‌لیتر (1 قاشق چای‌خوری) آب لیمو را با مقدار کافی جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر درست شود و یک راه موثر و ایمن برای سفید کردن دندان‌های خود در خانه داشته باشید. جوش شیرین کمی ساینده است، برای از بین بردن لکه ها از سطوح ایده آل است و به خنثی کردن اسیدیته طبیعی آب لیمو کمک می کند.

کربن فعال

اگر به دنبال راهی برای سفید کردن سریع دندان های خود در خانه هستید، کربن فعال را امتحان کنید که یک تکنیک کاملا طبیعی است. این یک سفید کننده خوب دندان است و خاصیت جذب بیش از حد دارد. در جذب تانن ها، ترکیبات شیمیایی موجود در غذاهایی مانند چای و قهوه که دندان ها را لکه دار می کنند، بسیار موثر است. مسواک خود را در پودر زغال فعال آغشته کنید و دندان های خود را به طور معمول مسواک بزنید تا لکه ها از بین بروند.

از ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها: پوست پرتقال

مسواک زدن با پوست پرتقال یک روش طبیعی و ایمن برای سفید کردن دندان ها است. قسمت سفید پوست پرتقال حاوی لیمونن است که در بسیاری از محصولات سفید کننده دندان وجود دارد. پوست پرتقال غیر اسیدی است، بنابراین می توان از آن بدون خطر آسیب اسیدی میوه به مینای دندان استفاده کرد.

برگ های ریحان

این پودر ساینده ملایم را با روغن خردل مخلوط کنید تا محصولی خانگی از برگ های خشک ریحان بدست آورید که به سرعت و به خوبی دندان های شما را سفید می کند. همچنین می توانید از برگ های تازه ریحان برای مسواک زدن دندان های خود استفاده کنید. ریحان به محافظت از لثه ها کمک می کند، در حالی که روغن خردل دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی است.

سرکه سیب

ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد و همچنین سفید کننده خوبی است. دندان های خود را با 15 میلی لیتر (1 قاشق غذاخوری) سرکه سیب مسواک بزنید تا لکه ها را از بین ببرید، سپس با سرکه سیب غرغره کنید تا نفس خود را تازه کرده و باکتری های اطراف لثه خود را از بین ببرید.

از ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها: نمک دریا و جوش شیرین

به دلیل خواص قلیایی جوش شیرین و بافت کمی ساینده که به آرامی لکه ها را از روی دندان های شما پاک می کند، یک سفید کننده طبیعی در نظر گرفته می شود. با افزودن نمک دریا به جوش شیرین، می توانید نوعی خمیر به دست آورید که با اسیدیته دهان شما مبارزه می کند و همچنین باکتری ها را از بین می برد.

زردچوبه

زردچوبه اغلب به عنوان یک عامل سفید کننده دندان استفاده می شود زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. محصولی موثر در درمان مشکلات رایج دندانی مانند بیماری لثه است. لکه های سطحی را از بین می برد و سفیدی دندان های شما را فورا نمایان می کند. با انگشت خود یک قاشق چای خوری (15 میلی لیتر) را روی دندان های خود بمالید، سپس قبل از شستشو با یک برس تمیز تمیز کنید.

تولید خمیر دندان سفید کننده خانگی

با ترکیب برخی از سفید کننده های بالا، می توانید خمیر دندان سفید کننده خود را بسازید. می توانید روغن نارگیل را با جوش شیرین، کمی آب لیمو و یک قطره اسانس نعناع مخلوط کنید تا یک خمیر ضد لک قوی ایجاد کنید که به طور طبیعی ضد التهاب و ضد باکتری است.

ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها

نکاتی برای سلامت دندان ها

دندان های تمیز و سالم کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد، اما این کار نیازمند تلاش است. عوامل مختلفی در سلامت دندان نقش دارند، مانند رژیم غذایی، بهداشت دهان و دندان، محصولات مراقبتی و سیگار. در اینجا 5 پرسش و پاسخ برای دندان های سالم آورده شده است.

ترفندهای خانگی برای سفید کردن دندان ها

چه زمانی باید دندان های خود را مسواک بزنید؟

باکتری های روی دندان می توانند قند را به اسید تبدیل کنند و باعث ایجاد حفره شوند. اینها در طول زمان توسعه می یابند. تا همین اواخر، دندانپزشکان توصیه می کردند قبل از مسواک زدن، 30 دقیقه بعد از غذا صبر کنید. امروزه متخصصان دندانپزشکی مسواک زدن را بلافاصله بعد از غذا توصیه می کنند تا دندان ها بتوانند به سرعت فلوراید را جذب کنند.

آیا محصولات کم چرب به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کنند؟

محصولات رژیمی حاوی قند کمتری هستند اما محتوای اسید بیشتری نیز دارند که به دندان ها حمله می کند. بنابراین پس از مصرف آن باید دندان های خود را مسواک بزنید.

آیا مسواک برقی موثرتر است؟

مسواک های برقی موثرتر از مسواک های معمولی هستند. آنها دندان ها را بهتر تمیز می کنند.اما اگر حداقل 2 دقیقه دندان های خود را به طور مرتب تمیز کنید، می توانید با یک مسواک معمولی نیز نتایج عالی بگیرید.

آیا باید هر روز از نخ دندان استفاده کرد؟

نخ دندان باید حداقل یک بار در روز استفاده شود. می توانید از نخ دندان یا مسواک بین دندانی برای تمیز کردن فاصله بین دندان های خود استفاده کنید.

آیا بعد از تمیز کردن دندان ها باید دهان خود را بشویید؟

در قدیم قانون شستن دهان بعد از مسواک زدن بود. امروزه دندانپزشکان توصیه می کنند فلوراید را تا جایی که ممکن است روی دندان ها نگه دارید، زیرا اثر محافظتی دارد. پس دندان هایتان را مسواک بزنید و بعد از بیرون ریختن خمیردندان مراقب باشید که دندان را نشوئید.

لینک های مشابه:

پیشگیری و درمان طبیعی انسداد عروق با یک دمنوش معجزه گر!

3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

خواص درمانی روغن گل یاس، از سلامت پوست و مو تا بهبود قوای جنسی!

۹ روش خانگی برای درمان دل درد در کودکان + راه های جلوگیری از درد

5 بهترین خواص درمانی ترب و نقش آن در بهبود سلامت کبد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا